Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ble litt kort dette, men bare ett tips: Jeg har gått bort fra å bruke Biltemas "tectyl"...

Den suger bigtime...

he he,egentlig har jeg også det,men jeg tok det jeg hadde for hånd..bedre enn ingen ting.

Men ja,helt enig,den er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt kort dette, men bare ett tips: Jeg har gått bort fra å bruke Biltemas "tectyl"...

Den suger bigtime...

he he,egentlig har jeg også det,men jeg tok det jeg hadde for hånd..bedre enn ingen ting.

Men ja,helt enig,den er ikke noe særlig.

Valvoline sin er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker Valvoline sin - og Wurth sin...

Liker egentlig ikkje biltema i det heile tatt eg, men det er nå min mening. Kjøper ALDRI noe til bilene mine der. Har stort sett bare brukt Valvoline sin eg å den fungere veldig bra for meg å like billig som biltema sin (for meg). Er Wurth sin bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wurth sin vet jeg er bra,men har aldri vært borti Valvoline,Men uansett så var dette jeg hadde for hånden der og da så da får Biltema være Biltema denne gangen :D:) .Men hvis det kan være en mager trøst så skal det ikke bli noen vane :wink: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wurth sin vet jeg er bra,men har aldri vært borti Valvoline,Men uansett så var dette jeg hadde for hånden der og da så da får Biltema være Biltema denne gangen :D:) .Men hvis det kan være en mager trøst så skal det ikke bli noen vane :wink: !!

Det er nå opp til kvar og ein :) Er mangen som meiner alt på biltema e like bra som andre merker.

Men det trur eg ikkje på å hadde heller aldri brukt feks. Biltema olje på min bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,Biltema olje kommer ikke på min bmw heller,selv om jeg vet at menge bruker det.

Men på flere av Oplene jeg har hatt,brukte jeg Biltema olje.Den er sikkert bra og alt det der men gobilen får heller litt dyr kvalitetsolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja da var det på tide med en liten update.

Har siden jeg fikk bilen slitt med at vinduer og sentrallås,har levd sitt egent liv.Men dette er ting jeg rett og slett ikke har brydd meg stort om,da jeg først og fremst har brukt bilen for å sjekke at den fungerer som den skal teknisk og ute i trafikk.Men nå som det begynner å bli litt varmere ute,er sånne jobber greie å ta.

Så igår ble verktøy og diverse smøringer funnet frem.

Byttet og den ene dørstopperen da den var ødelagt.

Legger ut litt bilder av prosessen:

ho7qxyni950xp71zm1p6.jpg

Verktøy som ble brukt.

Av med dørtekk:

1rsbq7dlsoxxl7oaw9tt.jpg

Defekt dørstopper:

ckbs79vna6yi3ismdcny.jpg

Da denne ble erstattet med en ny en var det på tide med litt smøring og fetting.

Demontering av dørtrekk:

w0lhvuqiknld65t9mnfa.jpg

7k0zn61rnbgmaptfkzx3.jpg

Dette er noe annet enn plasten som Opel bruker mellom dørtrekkene:

pkehjqwdrru8x6lrt5sr.jpg

Som dere ser her så er det rimelig tørt.Har sikkert ikke vært smurt opp på lenge.

Her brukte jeg fett på skinnene og tyntflytende olje rundt plasser der fett ikke kom inn.

Hadde av alt av elektriske koplinger,sprayet de med elektrorens og satte de inn med noe El.spray jeg hadde.

Før smøring:

jevf2qypvgy390u0k7ju.jpg

Etter smøring:

pnw3f5pytficof60eg3f.jpg

6sfoqti61sbz6zbakyqq.jpg

Så da var det bare og sette på tenning og kjøre vinduer opp og ned noen ganger så smøremiddelet hadde spredt seg.Og det hjalp ja.Nå har jeg ingen trege vinduer.De går som ja....smurt.Alt av låser virker som det skal.Med andre ord bra.

Dette er egentlig en jobb enkelte glatt hopper over,men tror mye irritasjon med defekte vinduer og låser kan bli spart hvis en tar og gjør dette en gang av og til.Ser bare for min del,har vært så eitrende forbannet på låser som spretter opp og ned ,taklys som slår seg på uten grunn.

Så en kosejobb med dette er å annbefalle.Så nå velger jeg og tro at det er iorden her.

Slenger og ut bilde av helt nye emblemer som kommer på nå til våren når bilen skal shines.

xuiz6izo3ozb0ryumcvl.jpg

Det var det jeg hadde nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det nå som jeg føler meg ferdig med e34 "en,at et nytt prosjekt frister..

Vi snakker altså ikke om noe salg av bilen ,men et lite prosjekt og kose seg med, hadde ikke vært og forakte.Så det spørs om ikke jeg får sette på meg brillene og lete litt nå fremover.

En hel og pen e36 enten i helt original stand evnt. full Mtech hadde passet meg perfekt.

Blir endel diskusjoner hjemme om dette da kona mener det er mer fornuftig å bruke penger på hus,hjem og reise men jeg er ikke enig,så vi får se hva tiden bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveigis...

DU som er en skikkelig gnikkus og patentus, og i samme slengen liker litt eldre biler... Hvorfor ikke gå på en enda litt eldre? Det hadde jo vært morro å se hva underverker du kunne ha gjort med feks en E24. Jeg tror du hadde kledd bedre en E24 635i enn en E36er.... Og for å være ærlig, slik inntrykket mitt er av deg, så er E24 litt mer "deg" enn E36 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker en bil å bruke i det daglige så kan jeg jo forstå at du kikker på E36. Men selv så føler jeg E36 er litt kjeldelig hvis de ikke har litt motor og utstyr, men det er øyet som ser selvsagt. I tillegg til E24 så er også E28 herlige biler som også kan brukes i det daglige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveigis...

DU som er en skikkelig gnikkus og patentus, og i samme slengen liker litt eldre biler... Hvorfor ikke gå på en enda litt eldre? Det hadde jo vært morro å se hva underverker du kunne ha gjort med feks en E24. Jeg tror du hadde kledd bedre en E24 635i enn en E36er.... Og for å være ærlig, slik inntrykket mitt er av deg, så er E24 litt mer "deg" enn E36 også.

Takker bukker for det Pedi.

Jo en E24 er en bil jeg alltid har drømt om og har en plan for sånn en etterhvert :wink: .

Men jeg tenker og litt sånn at en e36 f eks 325i 4 dørs eller coupe,er lettere og få tak i til en grei peng enn en e24 er.Dessuten begynner de og å tynnes ut i rekkene når det gjelder eksemplarer som er noe og ha.

Men en e24 skal komme i gården etterhvert.(Og det gleder jeg meg til) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker en bil å bruke i det daglige så kan jeg jo forstå at du kikker på E36. Men selv så føler jeg E36 er litt kjeldelig hvis de ikke har litt motor og utstyr, men det er øyet som ser selvsagt. I tillegg til E24 så er også E28 herlige biler som også kan brukes i det daglige :)

Helt enig med deg Fredrik.

Men en e24 er noe dyrere å få tak i.

Dessuten haddee jo vært kult å fått tak i en e36 325i som var eller fikset opp i original stand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja idag har det dukket opp litt små deler igjen.

Var så kjempeheldig å fikk demontere det jeg trengte på en gåen 520 90 modell som en kamerat hadde kjøpt.og på toppen av det hele ,alt gratis.Jeg fikk med meg hele og pene original matter,støtdempere til panser og div lister.Skal plukke mer men her er jo SÅ kaldt.Slenger ut bilder av "fangsten" etterpå når kameraet er ladet.

Kjenner jeg er SÅÅÅ lei av denne snøen nå...Måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...