Gå til innhold

Hold dere unna Drammen Autoinvest


JulianS
 Share

Anbefalte innlegg

Sporer litt av her. Men fylte gass på ac. Gassen lakk ut etter to uker. Ba om trykk test, fant feil, fikset og fylte gass. Samme problem igjen.

Syns nesten dem burde sponse ny trykk test og på fylling av gass da jeg har brukt 5k allerede.

Eller er det for mye å forlange ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå saken ligge. Han ville tipse andre om at bilen ikke var strøken sånn som det sto i beskrivelsen. Dem kunne kanskje tatt nærbilde av skadene og forklart litt mere om det. Bilen så jo ellers ut til å være i grei stand, men hvis han sier at selger oppførte seg dumt så er det vell sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå saken ligge. Han ville tipse andre om at bilen ikke var strøken sånn som det sto i beskrivelsen. Dem kunne kanskje tatt nærbilde av skadene og forklart litt mere om det. Bilen så jo ellers ut til å være i grei stand, men hvis han sier at selger oppførte seg dumt så er det vell sant :)

Saken ligger den. Var bare en som spurte om råd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå saken ligge. Han ville tipse andre om at bilen ikke var strøken sånn som det sto i beskrivelsen. Dem kunne kanskje tatt nærbilde av skadene og forklart litt mere om det. Bilen så jo ellers ut til å være i grei stand, men hvis han sier at selger oppførte seg dumt så er det vell sant :)

Saken ligger den. Var bare en som spurte om råd her.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns ikke strøken, masse stygge riper på høyre side av bakfanger, sprekk i frontfanger, og utluftingsgitteret på panseret var irret og stygt. i tillegg var det et stort hvitt merke midt oppå dashbordet og ac slo inn og ut med noen rare lyd

er i samme slengen.. Fikk beskjed om at bilen hadde stått i to dager, men bremseskivene var halvrustne. Påpekte feilen med ac og fikk til svar; "Du trenger ikke å komme hit å leike deg større enn du er, du kan bare sette deg i bilen din å dra herfra så kommer det en å kjøper bilen om to minutter"

Dersom det ikke feiler bilen "mer enn" dette vil jeg vel påstå at bilen er relativt fin for alderen. Det er alltid like fantastisk å se folk klage på bruktbiler som har gått flere tusen kilometer og som samtidig er 12-13-14 år gamle. Både ripene og den hvite flekken på dashbordet syntes også på bildene i finnannonsen, så de burde ikke komme som noen overraskelse. Den vite flekken er helt sikkert tape-rester etter navigasjon eller liknende og som vaskes enkelt vekk. Utluftningsgitteret på panseret koster den nette sum av 206,71 kr inkludert mva. hos GS Bildeler. Ikke akkurat en formue. Rust på bremseskivene er også helt normalt på en bil som har stått i ro et par dager. En brukt AC kompressor skaffes relativt lett for under 3000 kr.. Det er en 12 år gammel bil til 69.000kr.. djisez! :roll:

Til dels enig med deg.

En bil i den alderen og så lav pris har ofte små mangler. MEN det gjør ikke noe om man opplyser om dette hvis folk er interresert i bilen.

Og når de skriver "meget strøken bil" i annonsen og man tar opp med selger at det er en ulyd i ac og litt kosmetiske feil (som det igjen ikke er opplyst om), så er selger idiot og useriøs om han svarer slik som han gjorde til kjøperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missforstå meg rett, det er ikke de små feilene jeg stussa på, bilen så fin ut den! Men kom ikke her å kall den en strøken bil, ja den er 12-13 år gammel, fin for alderen men ikke strøken! jeg har ikke kikka på bildene før etter vi så på bilen. Det jeg ble forbanna av var "angrepet" fra selgeren da jeg fortalte at jeg har fagbrev og at ac-kompressoren ikke oppfører seg som den skal. Det var ikke noen vennlig tone over det han sa.

Serviceheftet er langt fra komplett, fra 2009 foreligger det et håndskrevet ark med oversikt over hva som er gjort...

AC-kompressoren er en slitedel og det er ikke uvanlig at disse ikke virker 100% når bilen er 12-13 år gammel. Neste gang det er 30 varmegrader utenfor... observer hvor mange jevngamle biler som kjører med vinduene åpne. En AC-kompressor er ikke all verden når det gjelder kostnader. Fremstår bilen som rimelig fornuftig utover AC-anlegget vil jeg mene at den grunnleggende er et godt kjøp.

Det er heller ikke uvanlig at serviceheftet ikke er komplett etter så mange år og at det er komplett frem til bilen er 9 år gammel er derfor faktisk ganske imponerende. Det er ikke en dyr bil vi snakker om og insentivene for å følge opp en relativt billig bil på servicefronten er normalt ikke de aller beste. Ergo betyr det ikke så mye om de siste 2-3 årene mangler i serviceheftet. At det foreligger en spesifikasjon for disse årene er bra. Kanskje kan den dokumenteres visuelt også. Se heller på hvor langt bilen har kjørt i denne perioden. Det kan jo være at bilen har et komplett servicehefte 95% av kjørelengden... :wink:

Det er ikke noe uvanlig med det du sier, og bilen er sikkert helt grei og et godt kjøp.

Men når de skriver meget strøken bil i annonsen og du påpeker de feilene du har funnet. Så forventer man vel et høflig svar fra selger likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man altså stille det uendelige og ubesvarte spørsmålet; hva defineres som strøken og/eller meget strøken? Jeg har ingen intensjoner om å ta verken trådstarters eller selgers parti, men jeg kan allikevel forstå at selger "bjeffer" ved en slik uttalelse fra en potensiell kjøper. Hvorvidt det var et smart trekk er dog en annen sak. I denne situasjonen har vi heller ikke hørt selgers versjon og den kan, for alt vi vet, være helt annerledes enn denne.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle firmaer jeg har vært i kontakt med i Oslo i forbindelse med påfylling av gass på volvoen hadde gratis trykktest / sjekk av ac gass.

Trykktesten er neppe "gratis", men derimot ganske sikkert innregnet i resten av arbeidet (spesielt hvis trykktesten er obligaorisk)... :)

Du vet bedre enn det jeg vet`? Morro å være bedreviter på nett Fredrik! men når jeg ringte rundt for å få lavest pris på gassfylling sa alle at jeg bare kunne komme innom så kunne de sjekke om systemet mitt hadde lekkasje eller ikke uavhengig av om jeg fylte gass der eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for en diskusjon, jeg må le, at det går ann og bli så barnslig at du gjenskriver med egne ord i en annonse og poster det her!? Da er du latterlig kjelen..! hvis du/ dere klarer og lese litt så kjøpte han ikke bilen pga. Selger var frekk, og blir sur for at en person mener han er en fagmann, da er det selgeren som ikke er faglig, og amatør! Sier bare litt hvor lite selgere har oppi hue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykktesten er neppe "gratis", men derimot ganske sikkert innregnet i resten av arbeidet (spesielt hvis trykktesten er obligaorisk)... :)

Du vet bedre enn det jeg vet`? Morro å være bedreviter på nett Fredrik! men når jeg ringte rundt for å få lavest pris på gassfylling sa alle at jeg bare kunne komme innom så kunne de sjekke om systemet mitt hadde lekkasje eller ikke uavhengig av om jeg fylte gass der eller ikke!

Uff... så sur du plutselig ble da. Jeg vet ikke bedre enn deg... jeg er bare litt logisk. Hvorfor skulle noen gjøre trykktesten gratis? Som du har lest er det ofte flere lekkasjer og dermed går tiden. Det brukes egnet fargestoff til å finne lekkasjene under trykktesten. Det er ikke slik at man bare trykktester systemet og konstaterer at det ikke er tett... og det er det. Slikt kan man ikke bruke til noe konstruktivt (iallefall ikke her i Danmark)... :)

Forøvrig... så er det ikke første gang at folk ikke er enige i ulike ord og uttrykk som ofte blir brukt i forbindelse med salgsannonser. Begrepet "strøken" tror jeg er det ordet som oftest faller i denne kategorien. Folk tolker ordet helt forskjellig... spesielt fordi man har ulike motiver, men også fordi ordet ikke er entydig (tiltross for at alle tror at det er det). Moralen må derfor være å ta alle salgsannonser med en klype salt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være lekkasje flere steder. Men de burde sjekket etter Lekkasje før de fylte på gass, og så vakumert opp igjen. Kilos-prisen på dette kjøle-mendiumet er jo tross alt over 1000,- pluss mva.

Ja ble jo foretatt trykk test før andre påfylling. Var da et rør som ble bytta. å da skulle dem jo funnet andre lekkasjer og.

Har brukt 5k på ac å er en Toyota carina jeg ga 11k for. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for en diskusjon, jeg må le, at det går ann og bli så barnslig at du gjenskriver med egne ord i en annonse og poster det her!? Da er du latterlig kjelen..! hvis du/ dere klarer og lese litt så kjøpte han ikke bilen pga. Selger var frekk, og blir sur for at en person mener han er en fagmann, da er det selgeren som ikke er faglig, og amatør! Sier bare litt hvor lite selgere har oppi hue!

Jeg vet ikke hvem som er latterlig her, men hadde du lært deg å lese så hadde du sett at i det første innlegget påklages det bilen/firmaet. Og hadde du fått opp øynene ytterligere så hadde du også sett at det statuerte eksempelet var et humoristisk innslag til Fredrik. Kanskje jeg skal definere humoristisk/humor for deg slik jeg at du forstår hva det betyr på lik linje som jeg måtte gjøre med ordet entusiast for en stund siden? Som jeg sa tidligere har jeg verken planer om å ta selgers eller trådstarters parti, men jeg kan forstå at selger ikke viser sin meste positive side dersom en potensiell kunde kommer innom og leker kjekkas om at man har fagbrev med det ene og det andre. Så fremt vi ikke har hørt begge sider av en sak så kan det være mye mer som ligger bak uenigheten til begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke en selger tåler og høre det, så for han bare la være og begynne som dasstørker i steden, faen så latterlig! så du mener altså en selger ikke skal tåle og høre kritikk fra kundene?

Hva er egentlig vitsen og provosere folk med det "morsomme" finninnslaget ditt? Kunne heller sendt han Fredrik en PM, så ikke folk misforstår her.

Du og han kameraten din Fredrik kommer med mye unødvendig sleng og fjas, dere var mere saklige personer før, men dere to har tatt helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...