Gå til innhold

FamilieVogn BMW F31 328i X-drive M-Sport 2014


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde Hartge senkesett på min forrige F11 525dx, og det fungerte fint med fortsatt bra komfort i bilen.

Det senket nok ikke mer enn ca 20 mm, men det er greit for min smak.

Tenker du på tune motor også?

Jepp. De kommer vist snart med dette til 3 serien også.

Kommer nok ikke til å sette inn noe Hartge Chip. Man senker garantien på hele bilen til 2 år og de rapporterer tilbake til BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe. Kjører bilen som normalt ifra jeg henter den. 

 

Dette er ikke min første nye bil. Aldri kjørt inn noen av dem. Aldri hatt problemer.

 

Nye skiver og klosser skal slites til litt før man tar veldig harde nedbremsinger. Utenom dette så er det ikke noe å tenke på.

 

M3en min var rett i bremsebenken etter nybygg og ingenting er mer belastning for en motor enn det. Mye viktigere å være nøye med at oljetemp er bra før man mater på enn det med innkjøring. Det er iallefall min erfaring.

 

Angående understell og drivverk har jeg aldri hørt om noen som kjører inn det.... De fleste bytter jo understell og ut å teste på banetreff osv.

 

 

Spurte forhandler om dette når jeg hentet ut min 328i i april ifjor. Jeg ble fortalt at det stort sett bare var å kjøre på, så da gjorde jeg det. Man tar jo vare på tingene sine, så noe voldsom "herjing" blir det jo ikke uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå begynner det vel å nærme seg opphenting av nye vogna vel, kribler vel litt nå vil jeg tro.

 

Har du funnet ut noe nytt ang senk av disse xDrive utgavene?

Jeg har undersøkt litt ang AC Schnitzer, men de senker kun 15-20 mm på xDrive og det kan fort bli litt mye jobb uten at synes i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ja. ikke lenge før nå. Legger ut bilder når jeg har kommet til tyskland og henta på BMW welt.

 

Jeg har kjøpt H&R senk og spacere .Ser mange i usa bruker dette på biler med adaptive understell og de sier den blir mye bedre å kjøre!

 

Comfort blir som sport og sport som sport +. Og sport + er knallhard vistnok.

 

Dette gjør ikke meg noe da bilen ikke blir kjørt i comfort uansett.

 

Prata også med norske forhandlern om innkjøring og han sa bare å kjøre på. ikke noe å tenke på.

 

Så da tenker jeg ikke noe mer på det.

 

Jeg har også bestilt alt av BMW performance og montering i Hamburg.  Diffuser bak passer vist ikke når jeg har elektrisk hengefeste, men jeg kjøper det uansett og modder den så den passer. Kan ikke være så ille.

 

Angående hjul har jeg valgt 19" 403M hjula nå isteden for 400M da jeg liker disse bedre enn BMW performance 20". Kjøper 400M som vinterhjul og kjører 19" 403M hjula fram til jeg finner noe finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ligger ikke på latsiden, har går det unna :-)

H&R senkesettet er 45 mm forran og 30 mm bak da?

Har satt på mine 403M hjul, og det ble nesten mer innlysende enn noen gang at vogna trenger senk.

Ser fram til bilder både før og etter mods, dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ligge på latsiden nei. Alt Bmw Performance tinga blir montert i Tyskland på vei hjem. Samme med senk.

 

Senker 45mm forann og 30mm bak ja. 10mm spacere forann og 13 mm bak. Noen kjører 12mm forann og 15mm bak. Men, jeg kommer til å sprute grus og møkk oppover hele bilen når jeg kjører er jeg redd.

 

Har sett flere biler med H&R det og det ser bra ut.

 

Jeg gidder ikke vente til jeg skal selge bilen før jeg får den som jeg vil ha den. Helst burde alt vært gjort på fabrikk,men det går jo dessverre ikke.

 

Du må få på BMW M-Power kit på din! Det lover ikke så mye effekt men de er veldig snille på oppgitt effekt hos bmw vettu. Ikke noe å tenke på. Få det inn!

 

 

Jeg har forresten bestilt Meguiars polering og lakkforsegling med proff produktene dems. 188 mener jeg lakkforseglingen dems heter, 3 lag med den vistnok.

Bilen leveres dagen etter jeg kommer hjem og de skal ha den i 2 dager. Ser nesten ut som det blir et lag med glass utenpå lakken. Blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennede å se hvordan din blir, høres veldig bra ut.

Kan nok ikke sette på for tykke spacere, da hjulene kaster opp en del som de er.

 

Blir nok ikke M Power kit på min med det første, bilen går helt greit som den er, og 30 hk fra eller til gjør nok ikke så stor forskjell, men skal aldri si aldri :-)

Det er nok senk og/eller hjul som er neste modifikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw Hamburg som skal montere BMW Performance delene sier de trenger 4 dager for å montere alt!! Jeg har 1 dag!hehe
 
Så de monterer det de rekker og resten tar jeg hjemme. Rattet var vistnok masse jobb og måtte kodes om i bilen osv. Noen som Har montert dette rattet før?

post-80654-0-81152400-1397577360_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...