Gå til innhold

Avusblå E39 M5


 Share

Anbefalte innlegg

Har børsta aliminum lister innvendig nå, men disse har stygge sorte merker og ser nokså slitt ut etter 16 år i tjeneste. Så vurderer nye, men tenkte gå for noke annet, men usikker på hva, forslag?? :) Bilen har blå/sorte seter, ellers er alt i bilen trekt i skinn og tak og ratt i alcantara.

Har tenkt på å foliere de i alcantara, men alt i bilen er omtrent alcantara å skinn så blir kanskje litt for diskre.. Vurdert også blått skinn, men vil igjen holde det litt orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg gjerne ut et kjapt bilde om du gidder :) er redd svart vil forsvinne for mykje, grunna alt anna i bilen er svart, sett bortifra deler av setene og dørtrekka. Men mulig det skiller seg ut med mønsteret, og da er det plutselig høyst aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lagde denne tråden egt for å ha noe å se tilbake, men er ikke mye flink å oppdatere ser eg.

For det første har eg bytta til big brake kit, caliperene er sinnsykt store iforhold til orginalt, liker godt looken og ikke minst bremseefekten av de. 

 

Ellers har det blitt bytta motorolje og filter, dette vart vel gjort i mai. 
Har også bytta termostat, så nå ligger den å putrer der den skal.

Har også nå bestilt time hos biltreff (bmw forhandler) på bytte av diff og girkasseolje, fikk fin pris så når eg ikke har bukk sjøl var det ingenting å lure på.

Planene fremover er å fjerne leppa, har bestilt nye lokarier.
Skal ha på orginale M5 hjul (style 65) men de skal lakkeres i grå gunmetal som glir veldig godt inn sammen med bilens farge.
 

Så ACS hjula er forsalg, så om noen er interesserte gi meg en lyd!

Ellers skal bilen inn på behandling hos reiakvam antirust, vil at undersiden av bilen skal vere helt strøken. Så her vil det bli eventuelt sandblåst og grunnet også beskyttet med en mørkere oljebasert voks som skal tåle mekanisk slitasje. Tror dette gir bedre beskyttelse enn at det blir lakkert. Har sett noen bilder av arbeidet deres og det ser ekstremt bra ut, man får med garanti og et sertifikat på jobben.  Om dette blir gjort før vinteren eller til våren er usikkert, spørst litt om hjula mine blir solgt før det. Bilen skal IKKE brukes på vinteren, men hender at bilen blir brukt når det regner, ikke minst ser det veldig ryddig og pent ut under ved en slik behandling.

 

Strammehjul/rullehjulene/reim gir fra seg litt lyd på kald motor, disse vil bli bytta ut med letta hjul og reimer fra evosport USA, disse skal visst kunne gi opptil 14hk, de har til og med dynopapir på dette, om dette stemmer tja, er ikke så nøye, koster omtrent det saamme som orginale, så verdt å prøve.

Ellers blir det nurburgring tur neste år med min far, han i opel speedster og eg i M5'n, sist eg var nede var i 520'n, da motoren ga seg etter 1.5 runde.. Vil også bli tatt en service 2 iløpet av turen :)

Skal prøve å få tatt litt bilder når ting skjer :)

Har utrulig mange planer for denne bilen, men etter dette må eg nesten roe ned litt, prioritere litt annerledes for engangsskyld!

Legger ved et bilde av sånn ca looken eg er ute etter; 

post-58991-0-34321100-1438864414_thumb.j

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder skal eg prøve få til ved understellsbehandlingen, prøver å dokumentere en del fra ting som blir gjort så før/underveis/etter bilde derifra er et must :)

Eksosen er x-pipe , schmiedmann bakpotter men med ebay endestusser 4x90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...