Gå til innhold

Vegardb17's BMW 323i E21


Vegardb17
 Share

Anbefalte innlegg

Blir felger i februar når bonusen kommer :) Fikk dysene idag! Gikk utrolig fort mtp. at jeg bestilte fra ebay! :D Venter på o-ringer og pakninger til innsug og dyser, slanger og diverse for å få bilen i gang :) Dumt det blir nesten umulig å få prøvekjørt i dette været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av innsuget idag :) Pakken fra gs ble sendt i dag så kanskje det blir montering igjen i morgen om pakken kommer.

upload_-1.jpg

Funderer fortsatt på det med coilen.. lurer på å kjøpe coil med motstand fra biltema. coilen som sto på så temmelig ny ut men redd for å brenne den uten motstand. Er det bra for tenningsmodulen om jeg kjører uten eller med feil motstand?

Har en slik tenningsmodul, er dette noe som kom på de tidligeste 323'ene? ser på bilder av andre 323er at tenningsmodulen ser mere moderne ut
upload_-1.jpg

og her er bilde av en helt annen type:
dismantle01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrudd enda litt mere.. fått på nye dyser og fått rydda opp i slangestyret. Fant også den motstanden jeg har fundert på. var fastskrudd nedi motorromet allikevel den :)

Oppdaget når jeg tok av innsuget at kaldstartdysa var svidd. Tok å testet dysa og var bare noen dråper som kom ut.

Noen som har ei slik dyse? Er samme på mange biler med k-jetronic

s-l500.jpg

Montert panser :)

upload_-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag startet endelig bilen! monterte originale dyserør og kaldstartdyse som virker. Fortsatt veldig tungstartet men det tror jeg er pga at kaldstartdysa ble tatt fra en mercedes W124. Litt kortere enn den originale som gjør at den ikke stikker langt nok opp i innsuget.

Dyserøra som sto på var stålomspunnede slanger som var alt for grove.Av en eller annen grunn var det også 2 tomgangsregulatorer, både gamle og ny typen. fjernet gamletypen og ordnet vakum opplegget slik det skal være. Fylte på ny olje og kjølevæske. Eneste som står igjen nå er å gå over bremser! begynte å dra til høyre etter at jeg hadde kjørt et par minutter og luktet litt svidd av bremser eller håndbrekk

upload_-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp ut at H&R lager TUV godkjente coilovers til E21! Da vet jeg ivertfall hva jeg skal handle inn etterhvert. regner med er samme som med KW at man må sende inn fjærben..

http://www.h-r.com
hre21.jpg

De lager disse også til E28 og E24, ikke E12 desverre. Vet ikke om bare jeg bare ikke har fått dette med meg men har aldri hørt om TUV coilovers til bmw gamlere enn E30 helt til jeg kom over disse

TUV papirer:
http://www.h-r.com/bin/28777.pdf



 

Endret av Vegardb17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp ut at H&R lager TUV godkjente coilovers til E21! Da vet jeg ivertfall hva jeg skal handle inn etterhvert. regner med er samme som med KW at man må sende inn fjærben..

http://www.h-r.com

hre21.jpg

De lager disse også til E28 og E24, ikke E12 desverre. Vet ikke om bare jeg bare ikke har fått dette med meg men har aldri hørt om TUV coilovers til bmw gamlere enn E30 helt til jeg kom over disse

TUV papirer:

http://www.h-r.com/bin/28777.pdf

Fått pris på et slikt kit? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne er allerede finere enn e34'en etter min mening :) men den trenger litt oppgraderinger. E21 er en jævli tøff bil for all del men kjøremessig er den litt kjip mtp null servo og automatkasse. Planer om en litt kvassere motor, bygge om til 188 diff med sperre og nyere bmw (z3, e46) styring. Utseende messig blir den nok helt lik slik den er bortsett fra andre felger og en smule lavere. E21 karosseriet er det karosseriet jeg liker best i lik linje med E24, men den trenger som sagt litt tekniske oppgraderinger. Men utseendemessig blir den original og tidsriktig

Skal prøve å få godkjent motor og understell.. wish me luck

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Endret av Vegardb17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med å få omregistrert bilen! Når jeg kjøpte den skrev vi under del 2 og han skulle levere det 2 dager etterpå når han skulle til trondheim.. nå har det gått over en måned og han har enda ikke levert noe vognkort, og jeg begynner å bli fortvila. han tar telefonen 1 av 10 ganger og da sier han bare at han skal levere det. JÆVLIG irriterende.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...