Gå til innhold

Min E34 535 turbo godkjent!


JonasD
 Share

Anbefalte innlegg

I går startet bilen! Fortsatt noe smått som står igjen før prøvetur. Koble opp strøm til turteller, styrestrøm til dynamo, check light fra sprutet kobler jeg inn på den originale "check engine" lampen i instrumentet. Må endre festet på tps, slik at den blir justerbar. Så satser jeg på at det blir litt mapping i påska. Fortsatt lite med bilder, står nedstøvet i en mørk kjeller, men det kommer snart. Stay tuned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Endte opp med å bytte datasprut. Satser heller på et mer moderne og sikkert sprut. Dette er igrunn det eneste som manglet og egentlig var det svakeste punktet rundt dette motorbyttet.  Rev av ledningsnettet til tec2n og solgte det, kjørte utover til Stavik Tekniske og kjøpte et nytt Maxxecu sprut. Holder på i disse dager med montering. Så dette blir spennende! Slenger med noen bilder etter vinterlagringa. Veldig støvete og urein, men la gå. :D 

Endret av JonasD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Heisann! Her var det lenge siden oppdatering! Har skjedd veldig mye siden den tid og har tatt bilder stort sett hele tiden. Skal prøve å forklare i stor helhet. Siden Mars byttet jeg sprut til Maxxecu. Alt var ferdig oppkoblet og bilen startet og gikk tilsynelatende fint, helt til vi skulle begynne å mappe over 2k rpm. Hørte noe rasling i framkant av motor og måtte bare avbryte og frakte bilen hjem. Brukte mye tid på feilsøking. Demonterte bunnpanna og sjekka rådene, demonterte hele registeret men klarte ikke å finne feilen. Kjøpte så inn nye føringer og strammer da jeg plutselig fant feilen. Altså den tappen hvor strammeren går mot, var bøyd innover slik at kjeda var slakk. Var meget vanskelig (umulig) å se uten å ha en ny føring og sammenligne med. Fikk bytta alt, starta opp og alt virka fint. Dette var vel i Juni, da ble bilen stilt ut på GS Bildeler hvor jeg forøvrig vant pris for beste E34, noe som var stas etter all jobbinga. :D En liten måned etterpå ble det bestilt mapping til Gregosen Lakk&Tuning. Ble meget imponert over hva han har bygd, og stortrivdes under mapping (anbefaler Håvard!). Slet med TPS signal noe som gjorde at vi demonterte spjeldet og byttet TPSn. Fikk litt sjokk da vi så at det mangla en liten skrue på ventilen i gasspjeldet! Heldigvis hadde Håvard et kamera liggende som vi førte inn i innsuget, takk gud for at den skruen lå innerst i innsuget og kosa seg (hadde dratt flere pulls på ca 1 bar før dette.. 

Fikk omsider støvsugd ut jæveln og satt sammen med locktite og monterte sammen. Hadde noen dårlige pluggledninger, så bilen fjuska litt. Håvard hadde liggende så fikk kjøpt av han og fikk mappa videre.

Vi kom til 576whp og 684wnm på 1,35 bar på 5600rpm (fikk ikke mappe lengre enn 5600rpm) før vi måtte gi oss grunnet bensintrykkstap. Regner med det er fortsatt mere gamp og hente på samme ladetrykk til 6700rpm pluss at ladetrykket kan økes mere. Denne motoren har gått med 730whp på bf98 før, for de som ikke vet. Grunnen til bensintrykket var at jeg hadde original matepumpe i tank og 2x 044 eksterne pumper. Fikk dessverre ikke fjerna pumpa før etter mappinga var ferdig. Så ny mapping blir til våren igjen. :) 

 

Ellers så har jeg kost meg mye med bilen i sommer, og flere oppgraderinger venter etter nyåret! Slenger med bilder nedenfor!

 

 

Iphone45_949.JPG

Iphone45 1037.JPG

Iphone45 1047.JPG

Iphone45 1049.JPG

Iphone45 1056.JPG

Iphone45_1000.JPG

Iphone45 1081.JPG

Iphone45 1025.JPG

Iphone45_1011.JPG

IMG_0743.PNG

IMG_0580.JPG

 

 

IMG_0420.JPG

IMG_0442.JPG

 

Endret av JonasD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt bra nå Jonas :) har troa på maxxecu, skal ha det til min også.

 

Har du fått sjekka noe hva nummer bbs hjula er? tipper bbs rs 197/212? såg forøvrig du vurderte å selge på fb, det må du ikke finne på. :) legg dem heller på hylla og kjøp flere sett så du har å bytte på.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, klarer ikke å se hvilke tall det står på hjula. Ligger godt med lakk over.. Lufta bare ideen ja, men kommer nok ikke til å selge. Drømmer om en E30 M3 med turbomotor, og disse hjulene er bredda til å sitte perfekt på E30M3. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, JonasD skrev:

Heisann! Her var det lenge siden oppdatering! Har skjedd veldig mye siden den tid og har tatt bilder stort sett hele tiden. Skal prøve å forklare i stor helhet. Siden Mars byttet jeg sprut til Maxxecu. Alt var ferdig oppkoblet og bilen startet og gikk tilsynelatende fint, helt til vi skulle begynne å mappe over 2k rpm. Hørte noe rasling i framkant av motor og måtte bare avbryte og frakte bilen hjem. Brukte mye tid på feilsøking. Demonterte bunnpanna og sjekka rådene, demonterte hele registeret men klarte ikke å finne feilen. Kjøpte så inn nye føringer og strammer da jeg plutselig fant feilen. Altså den tappen hvor strammeren går mot, var bøyd innover slik at kjeda var slakk. Var meget vanskelig (umulig) å se uten å ha en ny føring og sammenligne med. Fikk bytta alt, starta opp og alt virka fint. Dette var vel i Juni, da ble bilen stilt ut på GS Bildeler hvor jeg forøvrig vant pris for beste E34, noe som var stas etter all jobbinga. :D En liten måned etterpå ble det bestilt mapping til Gregosen Lakk&Tuning. Ble meget imponert over hva han har bygd, og stortrivdes under mapping (anbefaler Håvard!). Slet med TPS signal noe som gjorde at vi demonterte spjeldet og byttet TPSn. Fikk litt sjokk da vi så at det mangla en liten skrue på ventilen i gasspjeldet! Heldigvis hadde Håvard et kamera liggende som vi førte inn i innsuget, takk gud for at den skruen lå innerst i innsuget og kosa seg (hadde dratt flere pulls på ca 1 bar før dette.. 

Fikk omsider støvsugd ut jæveln og satt sammen med locktite og monterte sammen. Hadde noen dårlige pluggledninger, så bilen fjuska litt. Håvard hadde liggende så fikk kjøpt av han og fikk mappa videre.

Vi kom til 576whp og 684wnm på 1,35 bar på 5600rpm (fikk ikke mappe lengre enn 5600rpm) før vi måtte gi oss grunnet bensintrykkstap. Regner med det er fortsatt mere gamp og hente på samme ladetrykk til 6700rpm pluss at ladetrykket kan økes mere. Denne motoren har gått med 730whp på bf98 før, for de som ikke vet. Grunnen til bensintrykket var at jeg hadde original matepumpe i tank og 2x 044 eksterne pumper. Fikk dessverre ikke fjerna pumpa før etter mappinga var ferdig. Så ny mapping blir til våren igjen. :) 

 

Ellers så har jeg kost meg mye med bilen i sommer, og flere oppgraderinger venter etter nyåret! Slenger med bilder nedenfor!

 

 

Iphone45_949.JPG

Iphone45 1037.JPG

Iphone45 1047.JPG

Iphone45 1049.JPG

Iphone45 1056.JPG

Iphone45_1000.JPG

Iphone45 1081.JPG

Iphone45 1025.JPG

Iphone45_1011.JPG

IMG_0743.PNG

IMG_0580.JPG

 

 

IMG_0420.JPG

IMG_0442.JPG

 

Rå bil du har.

Får med meg at det er delte meninger om flaps'en på bakvingen, syns du har all rett på en sånn bakende når du har ett så rått oppsett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk for det, Kristian. :) Har fryktelig lyst og prøve banekjøring ja, og da er jo E30 Meet tingen. Får se hvordan det går fremover. Fortsatt en del å gjøre før den tid og ikke minst ny mapping. Bilen har stått lagret i 4 måneder nå uten oppstart, så var godt å høre litt lyder igjen, legger ved en video. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...