Gå til innhold

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Alfaduden skrev:

Kjøp en slik klemme på biltema:
19000

 

Klem så langt ute på slangen (mot nippelen til calipper) Løsne nippelen på calipperen og snurr så den rundt til nippelen detter av.
Reverser prosessen med ny calipper :) Så må jo bremsene luftes etterpå. Til det trenger du en kamerat til å trykke inn pedalen ;)
 

Byttet til M-performance bremser ja, men på en 2013 E92 LCI. Omprogrammerte ingen ting.
Må den programmeres kan du fortsatt la verkstedet gjøre kun dette. Resten av monteringen klarer du fint selv. Kan ikke forstå at bremsene ikke skulle virke forde de må programmeres først. Er jo bare slitarsevarsleren som er av elektronikk der nede.

Er personlig ikke helt tilhenger av å klemme bremseslangene flate, men vet at noen mener dette er helt ok. 

Jaok. Personlig ville jeg nok ikke byttet bremser bare foran da det tuller litt til med bremsebalansen i bilen. Programmeringen av ECU er for å tilpasse DSC til bremsene som er installert ;) Men bremsene vil selvfølgelig virke uansett om den kodes om eller ikke ja! Vet ikke om det blir gjort noe endringer på ABS oppsettet ved programmeringen, har bare sett DSC bli nevnt. Slitasjevarslerene er også greit å få nullstilt når man bytter ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente med GS er akkurat mperformance leppa. Den er ikke på lager og de sier den kommer om en uke eller to. Ventet i 7-8mnd og samme svar fortsatt. Resten fra dem er bra :)

 

335 look - demonter hele eksosen din, ikke kapp noe, skaff deg 3 toms rør, og mål i vei. Sett opp nye rør hele veien, og del det til to stusser bak. 335potta i seg selv vet jeg ikke om passer siden den er ganske svær. Hør med eksosverksted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hippopran skrev:

Det jeg mente med GS er akkurat mperformance leppa. Den er ikke på lager og de sier den kommer om en uke eller to. Ventet i 7-8mnd og samme svar fortsatt. Resten fra dem er bra :)

 

335 look - demonter hele eksosen din, ikke kapp noe, skaff deg 3 toms rør, og mål i vei. Sett opp nye rør hele veien, og del det til to stusser bak. 335potta i seg selv vet jeg ikke om passer siden den er ganske svær. Hør med eksosverksted

Såpass ja?? Det var lenge :o

335i looken er jo utrolig grom. Kan kanskje hende at eksosverksted har noe som passer 316i godt? Fant et på nettet fra Insideperformance til 1000€ (Eksklusive moms og frakt) som er litt dyrt etter min mening... men så er bil dyrt, da. 

Lurer på om Svendsen eksos kanskje har noe? Hadde vært fett med litt lyd også, forsåvidt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Nå har jeg endelig funnet eksos som er plug n' play til bilen min! men jeg sliter med 2 ting.

1. Bavaria sier at; satt på spissen, om motoren skulle få følgeskader av uorginalt eksos, så mister jeg garantien. 

Jeg vet det høres dumt ut å bekymre seg for sånt... men bilen min er tidenes mandagsbil med 60.000,- i internkostnader hos Bavaria. Men er det faktisk mulig å skade motoren ved å bytte til eksos med mindre mottstand?

2. Jeg er bekymret for godkjenning av kjøretøyet. Det må tross alt igjennom hos biltilsynet. Eksosleverandøren fra Tyskland sier at TüV papirer følger med, at det er godkjent i Tyskland OG at de har mange kunder i Norge.

 

hva tenker dere? Det er 335i eksos med godlyd og fine "former". Det er flow-formed, rustfritt stål. CO2 endres visstnok ikke i det hele tatt siden man kobler på etter katalysator ut i fra det jeg har forstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, awt skrev:

I praksis er det ikke nødvendig å godkjenne eksos, med mindre det er snakk om at det er veldig mye støy e.l.

Hvis det er snakk om noe grad av effektøkning pga. bytte av eksos?

eksosen "støyer" visst litt mindre enn 335i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt ut litt snacks til bilen, og allerede bestilt noe av det. Min far som har gjort meg BMW frelst mener dog at bilen min er alt for dyr til å modifiseres her og der. Jeg er ikke enig... men skjønner til en viss grad hva han mener.

 

føsrte punkt er ny eksos og enderør. Garantien endres ikke, men lyden på en annen side 8)

ser frem til dette, må forhøre meg med Svendsen eksos angående montering. Alt er spesialtilpasset fra Tyskland! Så dette bør absolutt være av ypperste kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30. august 2016 at 17.59, Freakshow skrev:

veit ikke om jeg har kommentert her eller ikke oO men vanvittig flott vogn du har! :)

Dæven! Godt å høre at noen synes sølv ikke er for dølt :P 

kunne dog veldig gjerne tenkt meg laguna seca blue, Sakhir Orange eller Long bay blue! 

Eksosen er på vei! Gleder meg som en unge til grom lyd og bra utseende. Må "bare" få fatt i 335i Diffuser for F30. Har ikke funnet noe på GS... stort sett bare eBay som har på Google search :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne og er meget fornøyd. Nå er jo den til dobbel stuss på ene siden da. Men du finner nok en som har en på hver side

http://www.ebay.co.uk/itm/M-Performance-Style-PP-Rear-Bumper-Diffuser-For-BMW-F30-328i-/201508840542?fits=Plat_Gen%3AF30&hash=item2eeadce45e:g:scMAAOSwFqJWogeh

 

99,99% passform. Var bare litt trang ved refleksene mot midten. Men den smatt på plass uten modifikasjoner. Og ser helt perfekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, StigJ skrev:

Jeg kjøpte denne og er meget fornøyd. Nå er jo den til dobbel stuss på ene siden da. Men du finner nok en som har en på hver side

http://www.ebay.co.uk/itm/M-Performance-Style-PP-Rear-Bumper-Diffuser-For-BMW-F30-328i-/201508840542?fits=Plat_Gen%3AF30&hash=item2eeadce45e:g:scMAAOSwFqJWogeh

 

99,99% passform. Var bare litt trang ved refleksene mot midten. Men den smatt på plass uten modifikasjoner. Og ser helt perfekt ut.

Hvor mye ble det på? Med toll og frakt osv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...