Gå til innhold

Henrik416
 Share

Anbefalte innlegg

Hey! Tengte at siden jeg skal bygge om min E36 Coupe, kan jeg jo likesågodt lage ei lita prosjekt-tråd her!

Litt info om bilen: Er en 1993 modell Bmw E36 318IS coupe, fargen på den er madeira schwarz metallic. importert ifra tyskland i 1997. har siden da hatt et par eiere og ser ut til å ha vært svært lite vinterkjørt! bra for rust og i generelt god stand! alt var orginalt da jeg kjøpte den i slutten av 2015 som første bil.

planer for bilen er og få breddet den, ta alt av rust og hel lakkere den. nye felger skal også på den, samt mye annent små plukk rundt om på bilen. interiøret skal også bli byttet ut, da det som sitter der begynner å bli slitt og stygt. motor skal byttes ut i en M50B25NV og skal godkjennes hos Svv. (søknad er sendt). er sikkert mye jeg har glemt, men det får jeg ta ettervært.

ting som allerede er kjøpt inn er motor og girkasse samt alt av ledningsnett osv. felger er også kjøp, Ac schnitzer rennsport type 1 felger med orginal specs 8" breie rundt om, med et33? disse skal uansett pusses opp og bli en god del breiere. har også noe annent småtteri liggendes her. resten blir kjøpt inn i høst/vinter. 

prosjektet vil nok ta noe tid da jeg er lærling og jobber ganske så mye! som sagt sikkert mye jeg har glemt men, det tar vi senere!

IMG_0732.JPG

IMG_0865.JPG

IMG_0864.JPG

IMG_0893.JPG

IMG_0657.JPG

IMG_0778.JPG

IMG_0825.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke stort som har skjedd i de siste dagene, men idag fikk jeg svar på søknaden jeg sendte om motorbytte og de var positive til ombyggingen så da er det klart! ellers har jeg fått på Ac schnitzer felgene og fått begynt på å demontere/se over motoren såvidt. ja jeg vet den er høy, men dekkene osv er bare en nødløsning til jeg får kjøpt meg en vinter bil/bruks bil :)

IMG_0935.JPG

IMG_0787.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har enda ikke skjedd så mye her, men har begynt litt smått å kjøpe inn noen deler. ser også ut at det blir litt endring i planene da jeg har bestemt meg for å bygge en brukbar turbo motor før jeg fikser så mye utvendig på bilen. fant denne turboen til salgs for en bra penge så da måtte jeg bare kjøpen :) blir mere oppdateringer utover høsten da jeg har fått kjøpt meg en vinterbil!

14192506_10154471358390763_3124636384036530558_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lenge siden jeg har lagt ut noe her nå, men det har da skjedd litt. gamle motoren (m42) og girkassa er tatt ut, og har begynt å fjerne div ting i motor rommet jeg ikke trenger lenger. 

M50b25nv motoren er tatt opp og overhalt, byttet alt av langer og pakninger og byttet ut alt med ARP studs/bolter, samt smidd innmat. gått over toppen og blokka for å sjekke om alt er helt og i bra stand. satt isammen igjen med athena copperring pakning. topmount T4 turbo manifold sitter også på den. lenger har jeg ikke kommet med motoren. neste som skal gjøres er å sette inn fuelcell, dra bensinslanger og koble opp alt sammen. få på fronten igjen å få laget noen trykkrør og få mappet bilen :)

utsende messig har jeg tilpasset felony form bredding samt gått over chassie og sjekket for rust (noe som var helt strøkent). Felgene jeg skal kjøre med er Ac Schnitzer rennsport type 1, kjøpte felgene i org bredde, så disse skal få på nye breiere kanter. bak så blir det 7" innertønner og 5" kant (har disse) og forran blir det 7" innertønne med 3,5" kant (må bestilles) skal også byttes skruer og div på felgene. blir byttet til studs isteden for hjulbolter. front lykter og blinlys har jeg sotet. bilen skal også hel lakkeres ettervært. Har ikke tatt så mye bilder, men her er de jeg har :)

Satser på å få oppdatert litt oftere fra nå av :) 

IMG_0028.JPG

IMG_0027.JPG

IMG_0039.JPG

IMG_0040.JPG

IMG_0022.JPG

IMG_0033.JPG

IMG_0043.JPG

IMG_0049.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

fikk gjort litt idag også, fått skrudd fast eksos manifolden, samt laget nye solide motorfester, og tilslutt satt på igjen kamhusene, kamakslingene og fått hatt på igjen registerkjedene og justert. Glemte å ta bilder av motorfester osv, men her er iallefall ett av motoren med kammer osv :)

 

16358894_1637615502920451_927045261_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har lite motivasjon om dagen, men fikk værtfall satt inn motoren. Det nye innsuget kom også i posten her om dagen, så fikk  prøvemontert det. Ser ut som om jeg kommer til å få ett lite problem med at panseret ikke kommer til å gå igjen, men får evt kappe av litt av motofestet så ordner vell det seg.

noen få bilder jeg fikk tatt

IMG_0128.JPG

IMG_0129.JPG

IMG_0130.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...