Gå til innhold

BMW F10 520D Alpinakvit 2011mod kommer med Rohana 20" og M-Performance


VHaugen
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Evopower skrev:

Dekkhøyden blir lik fordi profilen er prosentvis av dekkets størrelse. Så 30 på 255 bredde og 25 på 295 bredde bør ikke bli så ulikt.

Men det blir ikke mye komfort igjen, :P ?

Mente i forhold til 35 og 30 profil som jeg har, og som er orginalt på 20" til F10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, VHaugen skrev:

Ja kjem på ca 9 lappa med sett framme og bak med Hankook :P Men du vil ikkje tru da ser litt rart ut med 30 profil framme og 25 bak? :) Ser vel gjerne ikkje so stor forskjell :P Har ikkje hatt så store dekk/felger før :P

 

Det vil ikke bli noen forskjell, det vil faktisk bli ganske likt. Profilen er faktisk prosent av dekkets høyde og bredde, så rulleomkretsen vil bli lik om du velger 30 fremme og 25 bak, men tanke på at du har bredere hjul. Skulle jeg komme med en anbefaling, så ville det kanskje å gått opp til 35 fremme og 30 bak. Da kan du eventuelt heller gå ned til 245 og 285 dekk.

 

Hvordan det blir med ulike dimensjoner, kan du se her: https://tyrestretch.com :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dåke meina eg bør gå for 245/35/20" på 20x10" felg framme og 285/30/20" på 20x11" felg bak da? :D Og Hankook Ventus S1 Evo2 dekk da? :D 

Ikkje 255 framme og 295bak also, for å ha litt dekk å gå på så enn ikkje tar kantane på felgen så fort da?


Takker da så meget for tips fra dåke alle :)

On 1/21/2017 at 18.25, E.H.D skrev:

Mente i forhold til 35 og 30 profil som jeg har, og som er orginalt på 20" til F10.

 

On 1/21/2017 at 23.29, Mickl skrev:

Det vil ikke bli noen forskjell, det vil faktisk bli ganske likt. Profilen er faktisk prosent av dekkets høyde og bredde, så rulleomkretsen vil bli lik om du velger 30 fremme og 25 bak, men tanke på at du har bredere hjul. Skulle jeg komme med en anbefaling, så ville det kanskje å gått opp til 35 fremme og 30 bak. Da kan du eventuelt heller gå ned til 245 og 285 dekk.

 

Hvordan det blir med ulike dimensjoner, kan du se her: https://tyrestretch.com :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

245 på 10" felg vil gi strekk. Jeg har 245 på 8,5" og der er dekksidene rette, eller begynnende strekk.

Så med mye strekk vil du få mindre beskyttelse av felgkanten mot fortau osv. Husk å få dekk med felgbeskyttelse :) 

Mange som kjører med mye strekk. Sier ikke det er feil, men viktig å være obs på det.

Google "245 tyres on 10" rim" se om du synes det ser ok ut :) samme med 285 på 11" felg.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Evopower skrev:

245 på 10" felg vil gi strekk. Jeg har 245 på 8,5" og der er dekksidene rette, eller begynnende strekk.

Så med mye strekk vil du få mindre beskyttelse av felgkanten mot fortau osv. Husk å få dekk med felgbeskyttelse :) 

Mange som kjører med mye strekk. Sier ikke det er feil, men viktig å være obs på det.

Google "245 tyres on 10" rim" se om du synes det ser ok ut :) samme med 285 på 11" felg.

Ja nei på google der ser det absolutt best ut med 255/35/20 og 295/30/20, takk for tipset. Men må no berre håpe det passa med det offset'e eg har på felgane i hjulbuen då. Hadde jo vore ein jevlige brølar og bestilt for store dekk :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VHaugen skrev:

Ja nei på google der ser det absolutt best ut med 255/35/20 og 295/30/20, takk for tipset. Men må no berre håpe det passa med det offset'e eg har på felgane i hjulbuen då. Hadde jo vore ein jevlige brølar og bestilt for store dekk :S

Ville kjørt 255/295 så lenge du har 10" og 11" brede felger. Har den dekkbredden på sommeren på 9x21 og 10.5x21 og det er hakket hvassere enn 245/285 som jeg har på mine vinterfelger (9x20 og 10.5x20).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Walkabout skrev:

Ville kjørt 255/295 så lenge du har 10" og 11" brede felger. Har den dekkbredden på sommeren på 9x21 og 10.5x21 og det er hakket hvassere enn 245/285 som jeg har på mine vinterfelger (9x20 og 10.5x20).

Takker for tipset. Det passa godt i hjulbuane på F10 dei? Subba ikkje, eller skrapa på hjulbuen indre/ytre? :D ja du har 255/35/20 og 295/30/20 also? på dine 20" ? :) Då blir det bestilling nokon av dei neste dagane når eg kjeme heim frå sjøen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, VHaugen skrev:

Takker for tipset. Det passa godt i hjulbuane på F10 dei? Subba ikkje, eller skrapa på hjulbuen indre/ytre? :D ja du har 255/35/20 og 295/30/20 also? på dine 20" ? :) Då blir det bestilling nokon av dei neste dagane når eg kjeme heim frå sjøen :D 

Subber ingenting det. Men det som avgjør om det subber eller ikk er i aller størst grad innpresset (og hvor mye du senker).

Nei, jeg har 245/35 og 285/30 på mine 20". På sommeren har jeg 255/30 og 295/25 på 21".

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du kjører 245/285 eller 255/295 ville jeg anbefalt å gå opp til 35/30 profil i steden for 30/25 profil, om det er mulig med tanke på hjulbuen. Det er snakk om en F10 med gode kjøreengeskaper. Det er en enorm forskjell mellom den profilen, og det sier jeg med erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎25‎.‎01‎.‎2017 at 22.14, Mickl skrev:

Uansett om du kjører 245/285 eller 255/295 ville jeg anbefalt å gå opp til 35/30 profil i steden for 30/25 profil, om det er mulig med tanke på hjulbuen. Det er snakk om en F10 med gode kjøreengeskaper. Det er en enorm forskjell mellom den profilen, og det sier jeg med erfaring. 

Tusen takk for ditt innspel, blir å bestille Hankokk Ventus v1 Evo2 dekk av 255/35/20 og 295/30/20 på Onsdag den 1. når lønna tikka inn ;)  Så kjem eg med oppdattering med bilder av dekk på felg og på bil etter, GLEDER meg til å prøve dei på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Beklager dårlig oppdattering av tråden, då har det seg sånn at eg har då mista lappen, 

Så eg blir å selge unna Rohana Felgane og diverse anna snacks eg har handla inn, 

M-Performance leppe, lakkert Pianosvart

Rohana Felgane

High Kick Spoiler'n

Lamin-X Folie "Gunsmoked Tint" ferdig kutta til Front og Baklykter på F10

M-Performance Sideskjørt tape

 

Om det er nokon som er interessert :)

Endret av VHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...