Gå til innhold

520D til 530D - hva trengs til ombygging?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, E.C. skrev:

Er ikke samme diff på 525 og 530. Utvekslingen er lik, men 530 sin veier nå 8 kg mer og har et annet delenummer, så den er nok litt kraftigere. Mellomaksling er 2,1 cm i forskjell, stikkakslinger like.

Delebilen er også touring mens jeg har sedan, så er vel lengdeforskjell der og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

men er artig med en bil du selv har byttet motor i! blir liksom en egen liten historie med bilen da!

jeg har vertfall forhørt meg sånn smått rundt angående og bytte motor i 520D min og det jeg har kommet fram til er i grunn at det er ganske likt som om det skulle vært en bensin bil.

er fortsatt mye usikkerheter rundt det og spekulasjoner i bunn og grunn. men skal ta noen telefoner i løpet av uka om ikke reise til et firma som driver med det og høre litt mere  rund det. men så langt har jeg kommet fram til at hvis jeg skal bygge om burde jeg ta alle delene fra samme delebilen og ikke deler fra mange forskjellige delebiler. som for eksempel diesel pumpe og eventuelt bremsepumpe. hjærne, ledningsnett. kan også være at startsperren ligger i hjærnen så var noe med ratt lås ogsånn som også måtte gå med på samme turen 

det var også litt usikkert på om ledningsnettet var bare og plugge rett i en kontakt var vertfall bare ledningsnettet på motor som var foskjellig på tidligere bmwer men om min er av den genrasjonen aner jeg ikke. men han har hørt om historier hvor dem har vert nødt til og bytte hele ledningsnettet  og instrumentpanel. så har jo litt med årsmodel og si. men som sakt det her er noe jeg har kommet fram til med og prate med noen privat personer så blir og ta en nermere titt ut over uka. får heller ta turen til et verksted som driver med slikt

 

om det er noen her som har innspill av det jeg har skrivet her så sleng ut en kommentar om dette er bak mål eller ei! for jeg har ikke stort peiling på det her enda men kommer seg sakte men sikkert!

 

Endret av Jimbo92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...