Gå til innhold

Noen som har erfaring med motoroljer.no ?


ConCon
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her som har noen erfaring med "www.motoroljer.no" ?

De har veldig billig olje der, og jeg vurderer å legge inn bestilling, men er redd for om det eventuelt kommer noen overraskende tillegg i pris ved tanke på toll, mva og frakt...

Endret av ConCon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg er det de samme som står bak dekkonline som driver dette, så jeg hadde ikke vært bekymret.

Har planer om å handle der selv også, men har ikke kommet så langt enda.

Vil også anbefale å handle for over 2000,- (evt. gå sammen med noen om du ikke trenger så mye), da frakten for varer under dette var litt dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge http://tolltariffen.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/Chapter.aspx?id=304425&epslanguage=no 

er det ikke toll på motorolje. Når det er sakt så har jeg ikke bestilt fra de tidligere, men tenker og gjøre det. Delticom AG er selskapet bak nettsiden og de har også dekkonline.com samt 300 andre nettbutikker i 42 land. Prisen gjenspeiler seg i volumet de kan kjøpe inn fra de forskjellige produsentene. Prisene er oppgitt inklusiv mva.

Så vil tro det er rimelig trygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Følger opp denne jeg...

Da har oljen kommet i hus, ankom på døra i sta:)

Norsk mva er inkludert i prisen, så ingen ekstra kostnader 8)
Oljen var i originale uåpnede esker, som igjen var pakket ned i vanlige brune pappesker.
Riktig olje og mengde/antall, samt null skader;) 

Endret av ConCon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e-posten jeg fikk fra dem 16. januar, sto det estimert 25. januar (i dag). Mottok sms fra PostNord i går om pakker som hadde blitt forsøkt levert hjem til meg fredag 20. januar. Var ikke hjemme da, og ante ikke at de skulle komme så fort. Ringte så PostNord i går etter jeg mottok sms, og avtalte at de kunne komme i dag mellom kl 17 og 21.

Så vil jo si at det kom ganske raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler olje der selv :) Ingenting å utsette. Nettsiden ser litt ut som en "reklame" som typisk lurer folk, men den er skikkelig. 

Kommer vanligvis innen en uke (lenge før estimat,) på døren med Postnord, som nevnt over. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ConCon skrev:

Følger opp denne jeg...

Da har oljen kommet i hus, ankom på døra i sta:)

Norsk mva er inkludert i prisen, så ingen ekstra kostnader 8)
Oljen var i originale uåpnede esker, som igjen var pakket ned i vanlige brune pappesker.
Riktig olje og mengde/antall, samt null skader;) 

Ohoi! Jeg bestilte 3. Januar, har ikke mottat noen bekreftelse på sending. Purret for en uke siden, fikk da til svar at min purremail ble videresendt til riktige avdeling. Jeg har ikke mottat svar på min purring heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, The Quark skrev:

Ohoi! Jeg bestilte 3. Januar, har ikke mottat noen bekreftelse på sending. Purret for en uke siden, fikk da til svar at min purremail ble videresendt til riktige avdeling. Jeg har ikke mottat svar på min purring heller!

Hmm, det var jo litt merkelig da, burde absolutt blitt sendt etter så lang tid..

Har betalingen din blitt godkjent? Har du prøvd å ringe dem?

Jeg fikk ingen ordremail før varene ble sendt. Bestilte på en fredag, og fikk mail mandag kveld om at varene var sendt. En stund før jeg la inn bestilling så sendte jeg dem en generell mail hvor jeg lurte på ting angående toll/mva og levereingstid. Fikk svar på den mailen 2 uker etter, så du burde jo få svar fra dem nå snart, da det er en uke siden du sendte purring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ConCon skrev:

12 timer siden, The Quark skrev:

Hmm, det var jo litt merkelig da, burde absolutt blitt sendt etter så lang tid..

Har betalingen din blitt godkjent? Har du prøvd å ringe dem?

Jeg fikk ingen ordremail før varene ble sendt. Bestilte på en fredag, og fikk mail mandag kveld om at varene var sendt. En stund før jeg la inn bestilling så sendte jeg dem en generell mail hvor jeg lurte på ting angående toll/mva og levereingstid. Fikk svar på den mailen 2 uker etter, så du burde jo få svar fra dem nå snart, da det er en uke siden du sendte purring...

Jeg har mottat bekreftelse på at betalingen er godkjent, den mailen fikk jeg bare minutter etter bestilling. Der ble det også opplyst at jeg skulle motta mail med leveringsinfo så fort varene ble sendt. Siden har jeg ikke hørt fra dem. Sendte en ny purremail i går, venter i spenning på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Thundercoil skrev:

Handler olje der selv :) Ingenting å utsette. Nettsiden ser litt ut som en "reklame" som typisk lurer folk, men den er skikkelig. 

Kommer vanligvis innen en uke (lenge før estimat,) på døren med Postnord, som nevnt over. 

olje til m5? hva type kjører du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_2017-01-27-01-03-31.png

 

De to øverste. :P

Og hele diskusjonen om Shell Helix Ultra Racing rebranded som "BMW 10W-60" som erstattet TWS når Castrol ble byttet ut med Shell i de nye kontraktene: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1061531

Ble en diskusjon på m-gruppen også, men de fleste av oss kjører nå på denne Shell oljen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...