Gå til innhold

Påls e34 525i


Loefald
 Share

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Skjer det noe her om dagen da ?

Tja!.. er i garasjen og titter på den i ny og ned, og har stadig lyst å komme lengre med bilen.

Utstyr, liten plass og kulden har drept motivasjonen litt, også har jeg en Opel Omega 2.0 TD som bruksbil jeg driver å skrur ute i snøen med nå, litt å dille med da vetdu, før jeg får førerkorte.

Opelen skal være klar til jeg får lappen, bastabom. 

 

 

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i garasjen og små-dilla litt med bak-delen på bilen forrige helg, tenkte jeg skulle ta meg en tur inn i garasjen nå i helgen igjen for å fortsette å pusse litt på rompa på 525'n,

Før vinteren så tok jeg av fangerfeste og kollisjons demperne bak, pusset ned for rust, rustbehandlet og lakkert over. Men er ikke helt ferdig der enda. Så skal prøve å få ferdig "rompa" på bilen så det ser fint ut. Er også godt igang med å gjøre ferdig bagasjerommet, og skal lakkere i samme farge på boks, selv. 

IMG_0571.thumb.JPG.77d3c6cb76ac93f765fb35df686b7f44.JPG

 

IMG_0572.thumb.JPG.fbe1bf24f103705165dc66a505ee6177.JPG

Masse brunt her, æsj! 

IMG_0573.thumb.JPG.7ab695978b6d1dc6f23b1d467d3d1f19.JPG

Veldig mye rust! Gjorde ett forsøk på å ta vekk det meste av rust her, ble ganske fornøyd hvordan det ble etter jeg ga meg for kvelden. 

 

IMG_0599.thumb.JPG.db7bf533868b5c687ff9405a17fc2c08.JPG 

 

Her ser dere jeg fikk raspa det meste av rusta, godt å få det bort! Masse av biter av rust på betonggulvet der som ikke skal få møte bmw'n min igjen 8) Så var det å rustbehandle, grunne og lakkere! :D 

 

Blir så mye bedre å se en gammel Bmw uten noen brune-gule flekker rundt!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kommer det ett spørsmål jeg lurer på.. 

Hva er det stoffet som er i hjørner og kroker og kantene, så er lakkert over?

Hvor kan jeg få kjøpt lignende? :) 

Legger til ett bilde her som illustrerer hva jeg mener

 

illustrer.thumb.png.ca6e971222f920cafa7755387d569675.png

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Loefald skrev:

Også kommer det ett spørsmål jeg lurer på.. 

Hva er det stoffet som er i hjørner og kroker og kantene, så er lakkert over?

Hvor kan jeg få kjøpt lignende? :) 

Legger til ett bilde her som illustrerer hva jeg mener

 

illustrer.thumb.png.ca6e971222f920cafa7755387d569675.png

Karosserikjett/struktur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det nevnes ,er dette karroserimasse .

Men i og med dette skal bli en bruksbil og det garantert sikkert kommer mer ,hadde jeg slipt ned som du har gjort ,lagt på noe grunning ,så bodyskjyts og lakk .

Det holder greit :).

På min e34 ,hadde jeg rust på samme plassen,der pusset jeg bare ned og la på rustgrunning og lakket kun over med lakk og tynnflytende tektyl.

Dette var for å slippe å pakke rusten inn ,

Men du....

Den eksosen,den hører ikke hjemme til der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Som det nevnes ,er dette karroserimasse .

Men i og med dette skal bli en bruksbil og det garantert sikkert kommer mer ,hadde jeg slipt ned som du har gjort ,lagt på noe grunning ,så bodyskjyts og lakk .

Det holder greit :).

På min e34 ,hadde jeg rust på samme plassen,der pusset jeg bare ned og la på rustgrunning og lakket kun over med lakk og tynnflytende tektyl.

Dette var for å slippe å pakke rusten inn ,

Men du....

Den eksosen,den hører ikke hjemme til der :)

Har sagt det lenge jeg også ja, men ser ikke vitsen til å kappe den av enda siden jeg ikke har annet eksos enda. 

Denne stussen er sveiset på i hastverk pga EU, siden den originale stussen datt av, i følge forrige eier. Er ikke begeistret over den stussen selv nei, fysj!! :-(

Eksosen skal bort, ja. Har bare ikke prioritert det siden det er mye annet som er viktigere hittil :P

Tenkte jeg skal sette på toløps scorpion eller noe i den dur, skal låte pent :x 

Bare kom å slenge fram tips! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye rust baki der. Mye vær, vind og salt gjennom flere år sørger for det. Er jo bare oss entusiaster som tar oss bryet med å fjerne fangerene for å sjekke hvordan det står til 😉 

Bra du sjekka ihvertfall. Jeg hadde det samme på min. Legger ved før og nå-bilder 👍

4800CE84-77CB-47E9-B99C-637037C34660.png

CE6DCD84-7B37-442A-AC9C-23E1838C048F.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du proiterer riktig og jeg hadde gjort det samme.:)

Når det kommer til eksos ,er det mange muligheter .

Alt fra Supersport til Eisenmann mem de er svindyre.

Det monterte jeg på min og kostet flesk men ga blaffen da.

Hadde penger til det akkurat da.

Jeg hadde Simons potte før og de gir fin lyd og er kurant pris komplett.

Hvis ikke har jeg en Simons potte som er i bra stand som jeg kan selge .

Dog ikke dobbel men oval bak.

Den gir fin lyd og bra snerr på turtall.

Er ingen problem og sveise to utløp på den heller .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Freakshow skrev:

bra du redder bilen etter den uheldige smellen!
den blir lekker! og rondell d58 er alltid en sikker vinner på disse bilene! :D
blir griselekkert! :D

Takk for det, prøver mitt beste! :D 

Ja jeg synes Rondell er spot on på disse, jeg klarte ikke å dy meg over tilbudet jeg fikk. 

Gir blaffen i hva andre synes om det er for overbrukt osv, og at alle har det og pisset der.. :D 

Så lenge jeg synes det er fint og tøft! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.1.2018 at 9.38, Bimmerlorris skrev:

Blir mye rust baki der. Mye vær, vind og salt gjennom flere år sørger for det. Er jo bare oss entusiaster som tar oss bryet med å fjerne fangerene for å sjekke hvordan det står til 😉 

Bra du sjekka ihvertfall. Jeg hadde det samme på min. Legger ved før og nå-bilder 👍

4800CE84-77CB-47E9-B99C-637037C34660.png

CE6DCD84-7B37-442A-AC9C-23E1838C048F.png

 

Se her ja, samme infeksjonen her også!

 

Se slutt-resultatet ditt hvor pent det ble, er ikke det deilig å fjerne rusta? Jo alltid! :D 

 

På hver sidene, er det 3 skruer som fester ett lignende skjold på karosseriet nedenfor inn festningen til bakfangeren, brukte du disse igjen eller bare fjernet du de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Loefald skrev:

 

Se her ja, samme infeksjonen her også!

 

Se slutt-resultatet ditt hvor pent det ble, er ikke det deilig å fjerne rusta? Jo alltid! :D 

 

På hver sidene, er det 3 skruer som fester ett lignende skjold på karosseriet nedenfor inn festningen til bakfangeren, brukte du disse igjen eller bare fjernet du de? 

Ja det ble ganske så fint etter noen timer med rustpuss og behandling og lakk 😃👍

Jeg må si jeg ikke forstår hva du mener med tre stk skruer på hver side 🤪 Tenker bakerst eller festene bak på sidene ved bakskjerm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt apekatt forklaring :P Slenger ett bilde som illustrere bedre, på disse skruene skal det være skjold for ett eller annet, mine var bøyd og dårligere. 

Vet ikke hva disse gjør. Blokkere grus og dritt man tro? Ikke sikkert du har hett disse på bilene dine.. 

Spør bare for å være nysgjerrig :D 

 

lol.thumb.png.1c3f8b4b63c231d8564032d128373d0e.png

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Loefald skrev:

 

 

Var litt apekatt forklaring :P Slenger ett bilde som illustrere bedre, på disse skruene skal det være skjold for ett eller annet, mine var bøyd og dårligere. 

Vet ikke hva disse gjør. Blokkere grus og dritt man tro? Ikke sikkert du har hett disse på bilene dine.. 

Spør bare for å være nysgjerrig :D 

 

lol.thumb.png.1c3f8b4b63c231d8564032d128373d0e.png

Jeg mistenkte at det var der du mente ja 😉 På min bil var dette rusta vekk 🙈 Så det ble bare flikka på i form av sliping til bart metall og glassfiber til tetting av de hullene som var der. Skal se om jeg finner et par bilder av det jeg gjorde 😉 Ikke veldig profft, men det kommer ikke til å bli rust der igjen på maaaange år 👍

B92097DE-D557-4501-AE7E-1A2E96E6C5F3.png

20D00ADF-6DF4-4F21-8AAB-B4B6B6B6EC67.png

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg mistenkte at det var der du mente ja 😉 På min bil var dette rusta vekk 🙈 Så det ble bare flikka på i form av sliping til bart metall og glassfiber til tetting av de hullene som var der. Skal se om jeg finner et par bilder av det jeg gjorde 😉 Ikke veldig profft, men det kommer ikke til å bli rust der igjen på maaaange år 👍

B92097DE-D557-4501-AE7E-1A2E96E6C5F3.png

20D00ADF-6DF4-4F21-8AAB-B4B6B6B6EC67.png

Der ja! Midt i blinken det jeg mente :P 

Mine er veldig slitt og rustete. å blir ikke å ha de på igjen, for det ser ikke bra ut.

 

Lurer på å bare slipe ned gjengene og la det være helt flatt der, eventuelt bare la gjengene være å behandle over. Dette er jo veldig svakt punkt som ruster fort da.

Så veldig bra ut jobben din da :) 

Målet mitt er at det ikke skal ruste igjen etter bare noen par måneder, at jobben jeg gjør på bilen min skal utføres ordentlig, at det ikke skal ruste på maange år såklart! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...