Gå til innhold

E61 535d 08. En hel flust av feilkoder....


dunderdo
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, TRF-Racing skrev:

"ja". Om delene oppfyller de krav som stilles.

Har dere testet en bil med oppgraderte turboer og resten av delene jeg nevnte?

Om jeg velger å kjøre orginale turboer,  vet du ca hvor mange nm jeg kan forvente? Ca 800 eller der omkring?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800Nm????? orginalt er vel 580Nm! høres jo ut som en voldsom økning da, er det mulig?. Få noen seriøse som har god greie på tuning til å omprogrammere ecu som feks TRF som er proff på BMW dieseltuning. Spesielt hvis du har fjernet dpf, det krever kunnskap som ikke alle tunere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Maxmek skrev:

800Nm????? orginalt er vel 580Nm! høres jo ut som en voldsom økning da, er det mulig?. Få noen seriøse som har god greie på tuning til å omprogrammere ecu som feks TRF som er proff på BMW dieseltuning. Spesielt hvis du har fjernet dpf, det krever kunnskap som ikke alle tunere har.

 

Sorry, blandet litt tall her... mente 700nm. 

 

Ser denne gjengen har fått en del gode resultater.

www.Ecotune.co.uk

 

Brukte deres OBD2 Tuning program cat fjerner kit og blokkering av egr på en 150hk 320d touring jeg hadde en gang. Den ga 210hk og 450nm i motor når jeg dro den på rulla. Å den bilen kjørte jeg 120000km med uten så mye som en feilkode engang 😊

Endret av dunderdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dunderdo skrev:

 

Sorry, blandet litt tall her... mente 700nm. 

 

Ser denne gjengen har fått en del gode resultater.

www.Ecotune.co.uk

 

Brukte deres OBD2 Tuning program cat fjerner kit og blokkering av egr på en 150hk 320d touring jeg hadde en gang. Den ga 210hk og 450nm i motor når jeg dro den på rulla. Å den bilen kjørte jeg 120000km med uten så mye som en feilkode engang 😊

OK. Ecotune i Skottland har vel gode referanser, men du skrev om en tuner i Mo I rana. Tror også TRF har håndholdt tunerapparat til din bil. Det er kun de nyere modellene fra ca2011- som må programmeres direkte i ecu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
6 minutter siden, Alpejohn skrev:

Om du har fjernet DPF, men alt dette fortsatt ligger i software så vil vel baktrykket bli helt feil når DPF ikke er til stede?
Trykket vil vel bli for lavt, og da kanskje oppfattes som feil på sensor?

 

Bare en tanke.. :-)

Jeg har ikke fjernet den, det var tidligere eier som fjernet den... Han kom fra Mo I Rana. . Å bilen skulle visst nok ha blitt chippet i området der oppe. 

Jeg har nettopp kjøpt ny laderegulator,  får se hva som skjer når jeg bytter denne. Har fått høre at bilen får en rekke rare symptomer når denne er i ustand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, dunderdo skrev:

Jeg har ikke fjernet den, det var tidligere eier som fjernet den... Han kom fra Mo I Rana. . Å bilen skulle visst nok ha blitt chippet i området der oppe. 

Jeg har nettopp kjøpt ny laderegulator,  får se hva som skjer når jeg bytter denne. Har fått høre at bilen får en rekke rare symptomer når denne er i ustand.

Ja, men vis DPF da er fjernet men de ikke har deaktivert det i DME så vil vel sensoren merke at baktrykket er helt annledes og kanskje tro at sensoren er gåen siden trykket er helt utenfor området der det skal være. Bare en tanke.

Bør nok få sjekket dette med folk som kan som nevnt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Alpejohn skrev:

Ja, men vis DPF da er fjernet men de ikke har deaktivert det i DME så vil vel sensoren merke at baktrykket er helt annledes og kanskje tro at sensoren er gåen siden trykket er helt utenfor området der det skal være. Bare en tanke.

Bør nok få sjekket dette med folk som kan som nevnt. :)

Ja jeg har forstått at det er noe med dette mappet som er helt på bærtur...  men skal se hva som skjer når jeg bytter laderegulator. Når den er ødelagt kan den lage sinnssykt mye krøll.. men jeg tror ikke at alle feilene kommer av den. 

Det blir spennende å se 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...