Gå til innhold

Ocean replika felger - kvaliteten?(/dens fravær)


RCmannen
 Share

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe annet passende sted å poste dette.

 

Ser altså på sommerfelger. Fått et godt tilbud på Ocean Caribien, som er en slags kopi av Miro/Zito (wp)111.

Noen som har erfaringer med denne felgprodusenten? Er det 1 hump og så må man ha ny felg som det er med mange Replicas?

image.jpg

Endret av RCmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mr B skrev:

Ingen erfaring, men Zito er jo i seg selv en billigfelg. Er denne felgen enda billigere enn den altså?

Ja litt. I alle fall tildels på bruktmarkedet, muligens pga mindre kjent merke. Ocean er vel først og fremst kjent for sin "Timeless", som er kopi av BBS Le Mans.

Usikker på hvem som har originalen, men Zito wp111 er jo noe mange kjenner til, så brukte den som referanse selv om jeg har sett flere som ser likedan ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breyton GTS heter vel originalfelgen. Miro/Zito er kopi av denne selv om det er noen små forskjeller. Ocean har jeg hørt om (det vil si sett litt av på biler i trafikken). Likevel en mangel på hjemmeside og annet informasjon lyser at dette er billigfelger. Jeg kjenner ikke direkte til kvalitet, men kan ikke se for meg de matcher OEM på noen som helst måte.

Så da, hvilken bil skal de på? :) 

Endret av Marius2002
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja har sett GTS, men Miro/Zito osv har noen detaljer som jeg synes ser svært bra ut når de er på bil. Som det ikke blir med f.eks. Breyton. 

 

Nå skal ikke dette akkurat på noen 2017 modell M4, men en gammel E39 523. Så det jeg lurer på ang kvalitet er om noen har kjørt med Ocean over et lengre tidsspenn og kan si et ord om holdbarhet mtp humper osv, da det er mye dårlige veier der jeg ferdes. Og så tenker jeg jo 20 eller 19" og da blir det heller ikke mye dekk i høyden. 

Endret av RCmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen direkte erfaring selv men en kamerat av meg har hatt et sett av disse felgene, var vel i 4 år eller noe slikt og over 50kkm. Da til slutt sprakk vel en i et monster hull i veien.. Sikkert helt ok, men ikke noe mer enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...