Gå til innhold

BBS RS-005 (7x16 et11) vurderes solgt.


Jan E-28
 Share

Anbefalte innlegg

Rett etter kjøpet dukket det opp de RS'ene jeg egentlig var ute etter. Så nå sitter jeg med disse til overs. Men lurer litt på om det lønner seg å pusse de opp før salg eller selge som de er.

Hva er prisleiet ca for disse slik de fremstår i dag. Og eventuelt etter restauring?

Er rette og uten nevneverdig kantmerker (det lille som er forsvinner når en polerer de opp). Eneste er innerbanen på ene har fått sveiset en sprekk som har gått opp igjen, og bør nok byttes fremfor fikses igjen. Ellers er 3 av de en gang i historien sprayet opp igjen, men dette forsvinner uansett når de restaureres. Sentermuttere/merker er slitt, usikker på om det går å få glansen tilbake i disse? Dekkene er fra 1996 og egner seg kun som beskyttelse ved forsendelse :P

Alle deler er originale BBS.

 

 

DSC03134.JPG

DSC03139.JPG

DSC03147.JPG

DSC03149.JPG

DSC03133.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takker for bump, men blir for lavt.

 

Bare banene minus den med skade bringer inn 5000kr. Og face alene går for ca 1700-2000kr over dammen og i Tyskland når de er glassblåste. Bolter er ca 1000kr, og senter er jeg litt usikker på, men ca 500kr stk når merket muligens ikke går å polere opp.

Har vel kommet frem til at 12.000kr er det jeg vil ha. Hvis ikke blir de overhalt sammen med det andre settet jeg kjøpte eller delt opp.

Edit: Har foresten fått tak i erstatningsbane for den som er sprekk i, som følger med på kjøpet. Er fra  Felgenfuchs, men ikke fått sjekket enda om det er snakk om BBS bane.

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du spurte etter prisantydning kan jeg skrive hva jeg synest ivertfall :)

Gamle rustne bolter har desverre liten verdi da det ivertfall i Norge ikke er noen som har noe opplegg for rechromming eller fornikling til org finish uten at det overgår nye bolter eller tilgjengelig for private. ( elektrogalvanisering o.l er ikke tilsvarende)

dersom originale merkene ikke kan reddest trekker det en del ned, da de er langt bedre og penere. enn noen reproduserte. Nye fra BBS koster fort 2k. men er dem ikke begynt og delaminere kan dem nok reddest med våtsliping og polering.

sprekte banen synest eg er kast mtp det tydelig har vert rota med ikke faglig sveising mtp det har sprekt på akkurat samme plass. Ny tønne koster ca 2200 + moms og frakt.

Verdien her er ca 8k slik dem er, du må huske at skal dem bli i grei stand er det:

- 3-4k i blåsing og lakking av senter.  ( og det er ikke bare - bare å blåse RS pga kvaliteten på pulverlakken og utforminga av senteret) Lakken er seig, og det er trasig å komme til.

- 1000-1500 i blåsing og lakk av tønner.

- 1500 nye bolter og muttere

- 2000 i renovering av ytterbaner, bør taest i roterende maskin skal det bli 100%. Må sikkert fjerne en god del irr også her.

+ evt 2500 i ny tønne dersom den du har ikke passer.

Så da ser du på ca 21 000 uten at man teller noe for arbeidet mtp demontering av gamle dekk som ikke kan brukes, splitting av felgene, montering og fuging.

Så sånn generelt sett har man ingenting å gå på her siden verdien av mint 100% strøkne hjul er ca 20 000. Reel pris for salg slik de er nå er i mine øyne rundt 8 000. Andre sett i 16" til rundt 20k har også somregel 2,5" og 3" kanter som er langt mere ettertrakta for 90% av dem som driver med dette. :)

 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldingen. Det med boltene var jeg faktisk ikke klar over. Skal sjekkes litt mer opp.

Uansett så ser det ut til at felgene da går i vibratoren sammen med det andre. Og er jeg heldig så blr varmeovnen som skal opp her for pulverlakkering stor nok for felger [-o<

 

De blir nok liggende en stund før de blir tatt. Så om noen ikke klarer å få tak i RS005, og absolutt må ha, så har jeg noen liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...