Gå til innhold

Bmw e46 Coupe. Bygge om til 4seter?


kval1
 Share

Anbefalte innlegg

Driver for øyeblikket å bygger om en e46 coupe, og må i denne sammenheng regge ned til 4seter. Fikk beskjed av saksbehandler om at jeg kunne sette inn M3 bakseter eller andre seter som passer med org 2seter bak. Etter å ha sjekket litt finner jeg ikke m3 bakseter som har 2seter. Eneste jeg finner fra e46 med 2seter bak er cab, men disse ser ikke ut til å passe bolton. 

Noen som har vært borti lignende eller vet om det er fysisk mulig å montere inn cab bakseter i coupe med litt mods? evt har en bedre løsning? Finnes det m3 2seter?

Det var ifølge saksbehandler ikke nok å låse "skiposepuffen" i nedlagt stilling, som var min plan. Nå har saksbehandler tatt ferie, så jeg får ikke snakket med han på en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er cab det eneste alternativer du har ja (med unntak av CSL). Mulig det hadde latt seg gjøre å få inn en sittepute fra e82 1-serie, evt. e92 3-serie for godkjenningen sin del?

Et annet alternativ kan være å få tak i en "baksetekonsoll"/koppholder fra e82 1-serie og montere denne i sitteputen du har.

Vil faktisk tro det er enklere enn baksete fra cab.

Merkelig krav uansett, da det burde holdt å bare fjerne sikkerhetsselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger fått til svar fra BT i Stavanger at det ikke går an å forandre antall sitteplasser, at det er fastsatt i lovverket. Ser stadig eksempler på biler som har nedregistrert antall sitteplasser og som er godkjent ombygd. Forstår ikke at det er så forskjellig praksis rundt om i landet.  Jeg har et ombyggingsprosjekt fra E39 520ia til 540i/6, og der er det helt på grensen med nyttelasten. Kunne og tenkt meg å få bilen godkjent som 4 seter.

Håper at du finner en løsning på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitér

Fikk beskjed av saksbehandler om at jeg kunne sette inn M3 bakseter

Da hadde jeg prøvd meg på akkurat det og/eller vist til felles delenr på realoem.

Edit: Og selvfølgelig fjernet belte i midten.

Endret av mcelg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.7.2017 at 23.39, TRF-Racing skrev:

CSL har nå i alle fall 2 seter bak... lykke til med å få tak i et slikt :P

Høres også dyrt ut, men får være på utkikk :D

 

 

On 11.7.2017 at 0.27, awt skrev:

Såvidt jeg vet er cab det eneste alternativer du har ja (med unntak av CSL). Mulig det hadde latt seg gjøre å få inn en sittepute fra e82 1-serie, evt. e92 3-serie for godkjenningen sin del?

Et annet alternativ kan være å få tak i en "baksetekonsoll"/koppholder fra e82 1-serie og montere denne i sitteputen du har.

Vil faktisk tro det er enklere enn baksete fra cab.

Merkelig krav uansett, da det burde holdt å bare fjerne sikkerhetsselen.

Jaa det var kansje ikke så dumt, for utifra bilder jeg ser, så ser det ut til å bli vanskelig å retrofitte cab seter. baksetekonsoll burde da være bra nok, i utgangspunktet sa han jo at det ikke er nok å klippe belte, man må fysisk ta vekk setet imidten, og det gjør jeg jo med en senterkonsoll.

 

On 11.7.2017 at 11.58, Eirik Viste skrev:

Jeg har flere ganger fått til svar fra BT i Stavanger at det ikke går an å forandre antall sitteplasser, at det er fastsatt i lovverket. Ser stadig eksempler på biler som har nedregistrert antall sitteplasser og som er godkjent ombygd. Forstår ikke at det er så forskjellig praksis rundt om i landet.  Jeg har et ombyggingsprosjekt fra E39 520ia til 540i/6, og der er det helt på grensen med nyttelasten. Kunne og tenkt meg å få bilen godkjent som 4 seter.

Håper at du finner en løsning på dette.

Har selv også hørt at folk blir nektet dette. Hos meg var det saksbehandler som foreslo det som en løsning da jeg ville få problemer med totalvekt med full bil. 

 

On 11.7.2017 at 17.01, mcelg skrev:

Da hadde jeg prøvd meg på akkurat det og/eller vist til felles delenr på realoem.

Edit: Og selvfølgelig fjernet belte i midten.

Men igjen da så tror jeg han må ha forvekslet med en annen modell ellerno, for org m3 seter ser jo bortimot identiske ut til vanlige coupe seter, bare div detaljer osv som er annerledes ser det ut som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...