Gå til innhold

Mister motorkraft på E83 2.0D 2008.?


Elnorm
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg mister motorkraft på bilen, får kun rett over 3000 rpm og sliter med å få 75km/t i undersjøisk tunnel. Hadde samme problem tidligere, gjorde en diagnose på Bosch verksted, de mente det var partikkelfilter. Skiftet dette, ble bedre, men etter 2 mnd er det det samme igjen. Bilen går kun på langkjøring. Turbo er forholdsvis ny, kun gått 20000km. Bilen var til chipping av tidligere eier. Lurer på om det kan være noe med diesel tilførsel? Noen som har opplevd det samme, eller vet hva dette kan være?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel koks og den berømte EGR-ventilen dette(@TRF)? Tar jeg ikke feil, så er småkjøring en "killer". En kollega av meg svingte innom et verksted og fikk renset opp, og etter det var alt som normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR ventil var forholdsvis ren. Det er en del oljesøl rundt insuget, oppstrøms EGR. Mistet en del olje rett etter service, måtte etterfylle for første gang. Etter dette har det vært greit. Skjønner ikke helt hvor denne oljen kommer fra. Skal inn til en gammel pensjonert BMW verksmester i morgen. Regner med at han åpner topp og innsug for å gjøre rent. Er ikke noe bilmekaniker sjøl, men begynner snart å ha fiklet med en del ting på denne bilen. Siste gang det blir noe diesel dritt på meg.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Enden på historien var at etter mye bruk av diagnose hos Bavaria klarte de å finne ut at termostaten var feil. Dette viste ikke ved diagnose, men de fant det ut. Dette førte da til at motoren ikke fikk rett temperatur for regenerering. Dette er sikkert grunnen til at 2 partikkelfilter er gått tette, og en ødelagt turbo. Nå er EGR og partikkelfilter fjernet, alt funker bra.

Det med termostaten har jeg ikke lest om noen plass, men kan være et godt tips til andre med samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...