Gå til innhold

Noen som har ettermontert orginalt Dab i F11?


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått i fra Cic system til NBT med innebygget Dab og ser etter løsning for antenna, har studert litt Koplingskjema i Ista og i forhold til de, kan det jommen meg se ut som om det er Antenne for Dab i venstre Sidebakrute (Se Bilde) Jeg har sjekket bakruten og den ser akkurat sånn ut.

Men er det noen som har gjort dette? 

 

1771546055_Dabantenne.thumb.jpg.286ebbe8b93cacc065a444d5b1ab4d53.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, petterrr skrev:

Har ikke montert noe selv, da det var slik når jeg kjøpte min F11. Men jeg har orginal dab, og med antenna i sideruta bak på sjåførsiden. 

Ja jeg vet at det er slikt originalt 🙂 men her tenkte jeg å strekke en Fakra kabel bak til Ruta, jeg må også montere en forsterker slik jeg har forstått det, denne skal koples til ruten med en plugg med 3 pins i, jeg ser det er loddet kabler inn på ruten men de går ned under bekledningen under ruten, så jeg må nesten demontere å se om det er en plugg der.

Men i Ista så viser det at forsterkeren er tilkoplet ved C-pillaren, derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor kablene går ned der de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Pleier alltid å bytte sideruten bak på SUV og touringer når jeg ettermonterer CIC/NBT med DAB.

Du jobber hos BMW? Dette er en Tyskimportert F11, vet ikke om det har noe å si? Men sånn jeg ser det er det loddet på tilkopling for DabIII og tv antenne øverst, regner med at jeg finner den siste påloddingen nederst på vindu.

Endret av Haug523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Haug523 skrev:

Du jobber hos BMW? Dette er en Tyskimportert F11, vet ikke om det har noe å si? Men sånn jeg ser det er det loddet på tilkopling for DabIII og tv antenne øverst, regner med at jeg finner den siste påloddingen nederst på vindu.

Jeg jobber ikke hos BMW, men har drevet med en del ettermonteringer på hobbybasis. Hvis bilen har TV-funksjon er det mulig ruta har ferdig antenne, men hvis ikke må sideruten også byttes. BMW selger ikke lenger utstyrsspesifikke sideruter, så kjøper man en ny rute i dag er den automatisk fullutstyrt. Du kjøper i tillegg "ettermonteringssatsen" for DAB+ (dvs. en mini-antenneforsterker), og så må du strekke FAKRA-kabel fra CIC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har ikke tv funksjon nei, men så i en eller annen tråd at det var en som kun hadde antenne på vs bak, ikke høyre og hos meg er det jo på begge sider, samt at alle trådene ser ut for å være der i forhold til skjema i Ista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Haug523 skrev:

Ja jeg vet at det er slikt originalt 🙂 men her tenkte jeg å strekke en Fakra kabel bak til Ruta, jeg må også montere en forsterker slik jeg har forstått det, denne skal koples til ruten med en plugg med 3 pins i, jeg ser det er loddet kabler inn på ruten men de går ned under bekledningen under ruten, så jeg må nesten demontere å se om det er en plugg der.

Men i Ista så viser det at forsterkeren er tilkoplet ved C-pillaren, derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor kablene går ned der de gjør.

Aha, da misforsto jeg va du mente 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...