Simpel Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Bilxtra i Bergen Den i Loddefjord er bra. Hjelpsom betjenting uten å være påtrengende. Har greier på rekvisitatingene de har, og om de ikke vet noe gjør de det de kan for å finne det ut. Er selvfølgelig ikke helt plassen for avanserte greier, men det er nå det det er: En rekvisitabutikk. Anbefales! Den ved Lagunen er helt elendig igjen. Større butikk, men betjeningen er et sorgens kapittel. Sitter bak kassene sine og virker totalt uinteressert i både kunder, vel egentlig alt annet enn hva de nå hadde på skjermene sine. Spurte om noe lakk og fikk til svar "Eeg kan itje finne ut noke mer enn du" av en fjortiss som såvidt gadd å ta øynene av skjermen. Skikkelig service, du. Forbannet arbeidsledigheten som er så lav at butikker må ansette hva som helst. Ble dritsur, både på grunn av dårlig service OG fordi jeg følte meg som en sur 50åring som syntes alt var bedre før i tiden og var dermed nødt til å lure på om jeg begynte å bli gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Finnes det en Sørlandets Alf Lie, eller sagt på en anne måte, noen som kan anbefale et BMW verksted på Sørlandet?Har bodd en stund på Østlandet og etter en del prøving (og feiling) fant jeg Alf Lies verksted som jeg er superfornøyd med. Langt bedre service og lavere pris enn f. eks. Stenshagen Skøyen eller Autozentrum Økern. Nå har jeg flyttet til Sørlandet og lurer på om det finnes noe tilsvarende her? Noen som har et (service)verksted å anbefale som er spesialisert på BMW? Jørn Jeg hiver meg på denne! Bilen skriker etter Inspection2 hver gang jeg vrir om tenninga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonix Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Kongsvinger ja, har litt blandede følelser med de. Rett etter at jeg kjøpte bilen min måtte jeg bytte spilleren min, fikk da beskjed om at spilleren var koblet opp mot hovedkortet i bilen av delelageret så jeg burde helst sette inn orginal spiller, fikk et kjempetilbud på 6000kr. Orginalen er bare noe billig ræl med ny front. Fikk hjelp av en veldig hjelpsom mekaniker på verkstedet for å få den ut. Den var ikke koblet til noe hovedkort heller så jeg satte inn en annen fra sverige. Neste gang jeg besøkte verkstedet på kongsvinger var det hvordan å få byttet justeringsmotoren til xenonlampene.Herr delelagesjef fortalte at de lyktene kunne ikke åpnes slik at jeg derfor trengte en ny lykt. Heldigvis så var det en mekaniker inne i butikken som hørte på og fortalte meg at sånne hadde han åpnet mange av og at de hadde rep sett til de. Han forklarte hvordan og jeg fikset det. Takk til mekanikerene men kansje herr delelager bør våkne??? GSBildeler har jeg kjempegode erfaringer med. Fikk noen problemer med senkesettet jeg kjøpte. Fikk ikke bilen gjennom 4 hjulskontroll, verkstedet sa dette ikke var mulig. Ringte da litt pisst opp til gs, fikk forklaringer og et kjempegodt tilbud til hvordan det kunne ordnes. Med justerbare lager fra K-mac foran og camberjusterings stag bak. Honør til Morgan på gs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roxor Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Strandveien Auto i Tronheim : Manglet noen rør til min E34 som de ikke hadde på lager , som de skaffet til morgenen etter på Koed: Veldig bra på tlf, svarte på alt jeg sputre og grevde om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 jeg vet ikke åssen de andre er men jeg har handlet alt av deler og hatt alt av servicer gjort på Hamar bil, og jeg har bare gode erfaringer! de ber ofte om å få chassisnr på bilen først for å legge inn det på registeret sitt, og da i ettertid kandu oppgi regnr, og da får de opp all info og historiukk om bilen din hos de, så det blir raskere å finne ut hva du skal ha! de har hjulpet meg mye, og satt tilogmed en time i telefon med biltilsynet for meg uten at det kosta noe, da jeg hadde problemer med en skrivefeil i vognkortet... ja, må nesten henge meg på her. Jeg har aldri opplevd maken til service. Jeg var innom for å gjøre noen små kjappe ting med bilen. De hadde ikke tid før om 1 uke sa mannen i skranken, men da jeg syns det var litt lenge å vente, så gikk han inn på verkstedet. Da han kom tilbake ble jeg bedt om å kjøre inn bilen. Mekanikeren flytta bort bilen han dreiv med å begynte på min. Det har jeg aldri opplevd før, så dette var i mine øyne svært god service. Sånn. Da er det hvertfall noen gode omtaler som veier opp mot de dårlige:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Mars 12, 2009 Share Skrevet Mars 12, 2009 Hamar bil, er det de som ligger i nærheten av skipet? Edit: Kanskje jeg roter litt nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjekklaff Skrevet April 4, 2009 Share Skrevet April 4, 2009 Sulland Auto Avd BMW Hunndalen Er koslige å ha med å gjøre, Service avdelinga smiler og ler i et kjør og er behjelplig på alt du spørr om, Han jeg prata med ga meg en ca pris på reprasjonen, og det stemte med akkurat det han sa der og da(han figuren oppga 100kr for mye:p) Verkstedpersonelet er av samme tanken etter min erfaring:) og får rimlig pris etter å rette opp etter andres reprasjonsfeil! Mekonomen Gjøvik Veldig skuffenede og lang tid, Hadde bilen der på verksted for å bytte termostat og sirkulere motor(hadde ikke tid til det selv). Jeg fikk en fast pris på 2000kr, Men etter dagen omme ringte de og skulle ha bilen en dag ekstra, virka greit da... Men da tok de seg overtidsbetalt uten å si i fra så regninga kom på 4600kr! bare for å bytte termostat og sirkulere motor.. Og etter det virka fortsatt ikke termostaten skikkelig, så jeg gikk til Sulland Auto med bilen i stedet enn å prøve mekonomen igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 20, 2009 Share Skrevet April 20, 2009 Tenkte jeg måtte nevne min favoritt-oljebutikk, nemlig Oljelageret i Bergen. Koselig liten butikk på en kai hvor de ikke har noe annet enn Fuchs-olje. En fyr som jobber der og hvis du setter pris på en oljeprat er dette mannen å kontakte Han vet nå hva han snakker om hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Strandveien Auto i Trondheim (Delelageret) Fornøyd med bestilling av diverse smådeler via email. Sender med en gang de registrerer at pengene er kommet inn på deres konto. Bra kundeservice på tlf/mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pingis123 Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Jeg har selv god erfaring med http://www.autoroyal.no , selv om det er en online butikk. Trumfer alle på pris på en hel del originaldeler som jeg har byttet iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 Billia Follo (BMW) Meget god service! Og bra priser! Varmeapparatregisteret ble ødelagt på min E34. Etter en ringerunde rundt til en rekke uavhengige BMW spesialister/verksteder kom Billia Follo absolutt best ut prismessig. Prisen varierte fra 6500,- til 15000,- Jeg ba dem sjekke forstillinga på bilen min og det skulle de gjøre uten noe ekstra kostnad. Det dukket opp en utfordring med forstillinga, men de løste de uten store problemer og billig. Jeg fikk daglig oppdatering fra verkstedet på hva status på bilen var og kostnader. I dag var bilen ferdig, men hadde ikke mulighet til å hente den. Da skulle han sørge for at bilen ble stående på inngjerdet område til neste uke. For som han sa: "Bilen din er for fin og bra til å stå utenfor gjerdet, det kan jo komme noen andre å hente den" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Auto H7 Uddevalla Pris: Halv pris (?) Service: Upåklagelig Web: http://www.auto7h.se/af_uddevalla.asp Utvidet inspek. 1 kom på ca 5300 NOK (uten oljeavskiller) + bremseveske og annet dilldall. Bilia skulle ha rundt 10.000 Alle utlånesbilene var opptatt, men de tok seg tid til å kjøre meg og fruen inn til byen, og hentet oss der igjen når bilen var klar. Tok ca 2.5 - 3 timer å kjøre i fra Drm. Hyggelige mennesker. Neste storservice blir på samme sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Oktober 27, 2009 Share Skrevet Oktober 27, 2009 Har i grunn ikke vurdert å bruke disse før jeg fant ut at de hadde reimhjulet som sitter på veiva til ca halv pris av eksempelvis GS. På nettsidene deres http://www.schmiedmann.no skryter de av at de har prisgaranti, og at du ikke behøver å handle andre steder. Satte meg ned og lagde en liste over 10 deler jeg trengte til bilen min, og sammenlignet priser med KOED. Da kom Schmiedmann ut med 2 ting som var billigere enn KOED. På nettsidene til Schmiedmann, i prisgarantien, står det videre at om varene kan skaffes billigere andre steder så er det bare å si i fra så skal man få det rimeligere hos Schmiedmann. Tenkte videre at dette må testes, så jeg tok en skjermutskrift av både handlekurven til KOED og Schmiedmann og sendte til Schmiedmann for å få vite hvordan jeg skulle gå fram for å få det rimeligere hos Schmiedmann. Det første svaret jeg fikk var at varene måtte ha samme leverandør og kvalitet. Jeg hadde lagt inn originaldelenummeret, så da skulle man tro at delene er originale fra samme leverandør(BMW) og kvalitet(BMW). Gikk et par-tre mail fram og tilbake, med bl. annet at han ikke skjønte problemt(?) blablabla... Konklusjonen er at prisgarantien dems er ikke verdt nettsiden den er skrevet på! De ville ikke gi meg samme, eller rimeligere, pris enn hva de hadde på nettsiden. Dette syntes jeg er dårlig! - Når de har en Prisgaranti mener jeg de må stå inne for det de skriver i garantien, hvis ikke mener jeg det bare er å slette den fra nettsiden. Det er jo tross alt ingen som har tvunget de til å lage en prisgaranti. Slik jeg ser det er dette en måte å lure folk til å tro at de er billigst til enhver tid, noe som ikke stemmer. Som jeg svarte i den siste mailen til Schmiedmann så kommer jeg til å fortsette å kjøpe varer der det er billigst, noe som betyr at jeg er nødt til å undersøke priser flere steder. Må forresten få lagt til en ting til: jeg ringte de i forrige uke i forhold til reimhjulet, og snakket med 2 forskjellige da. De hadde god kunnskap og var veldige behjelpelige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 BMW Slatlem Kristiansund og Strandaveien Trondheim Kjøpte meg en oppgradering av understell gjennom Slatlem i Kristiansund av ett fabrikat som Strandaveien er importør/leverandør av i Norge. Dette utstyret fikk jeg masse problemer med, og relativt store kostnader for å utbedre. Produsent ville ikke inrømme feil på utstyr/ feil utstyr tross at 2 uavhengige BMW verksteder med klartekst sa at dette umulig tilhørte min bil. Produsent ville ikke godkjenne feil på utstyr, men etter en liten runde med Slatlem og Strandaveien så ga dem meg en goowill/ kompensasjon på nye orginale BMW felger med Nokian R dekk som jeg hadde behov for til vinteren. Ikke sikkert dem tapte så mye på dette, men jeg sparte meg uansett over 15.000,- kontra "normal" brutto markedspris. Settet kostet 23.000,- Jeg betaler 7.500,-. Beste pris jeg har klart å finne i denne dimensjon på bare dekk er 6990,- Det jeg da "sparer" er ca samme sum som jeg har hatt i utlegg etter montering av dette utstyret. Nå innebærer disse utleggene selvsagt masse nytt på bilen, så jeg kan selvsagt ikke se på det som rene tapstall, bilen er som ny i alt som rører på seg under der Kan nesten se på det som en uventet totalrenovering av understell på bilen. Hva dem i realiteten betaler for dette er ikke så viktig egentlig, jeg har fått meg greie felger og dekk av beste sort til prisen for billigste replica med ukurant dimensjon og dekkmerke. Takk også til GS på Bud som også stilte med detaljer rundt utstyret jeg hadde kjøpt og dets mangler. Det som jeg spesielt merket meg er at jeg tross reklamasjon og høyt trykk fra meg ikke på noe tidspunkt følte at jeg var i noen konflikt. Dem virket oppriktig i å ønske en løsning på saken og oppførte seg særdeles hyggelig hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 BMW Slatlem Kristiansund og Strandaveien TrondheimKjøpte meg en oppgradering av understell gjennom Slatlem i Kristiansund av ett fabrikat som Strandaveien er importør/leverandør av i Norge. Antar at du mener Strandveien Auto i Trondheim? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå