Snake Oil Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 folk er jo overnervøse for motorene sine jo. det som dreper en motor er all kukkjøringen vi holder på med i dette landet her det.soter ned og tetter igjen hele motoren.enkelte har jo dårlig samvittighet resten av dagen bare de såvidt har hakket på sperra ved en forbikjøring. kjenner en som banka en ducati oppunder rødmerkinga i flere timer kun avbrutt av bensinmangel.ingen problem,men en forutsetning er jo at motoren er i grei stand FØR du drar avgårde. tror det var mercury sin 4-takter som egentlig var en ford ka 1.3liter.hvis denne var så skjør som enkelte tror en bilmotor er så hadde den vel neppe egnet seg til å leve på max turtall slik påhengser har en tendens til å gjøre mesteparten av sin levetid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Følge med på tempen og olja (ikke uvanlig at oljeforbruket går kraftig opp når norske biler havner på autobahn), så ordner det seg nok. Bilene er jo laget for autobahn. Gjelder ikke bare norske biler det da Alle biler(hvertfall eldre) får høyere oljeforbruk ved høyeturtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2005 ....dette var ikkje problem i lengden? temp ol?? nix,den brummet fint og koste seg med normale temperaturer.ingen problem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 kjenner en som banka en ducati oppunder rødmerkinga i flere timer kun avbrutt av bensinmangel. Ofte pauser da. hehe. Eneste avbruddene vi hadde i sommer på turen var hver gang de hersens V-twin'ene måtte fylle tanken. Kombinasjonen av tørst mc og liten tank fører til flere pit stop. Var for øvrig på 'ringen for 3 gang i år. Bilder her: http://www.bike-trondheim.com/Tour%2020 ... bilder.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 kjenner en som banka en ducati oppunder rødmerkinga i flere timer kun avbrutt av bensinmangel. Ofte pauser da. hehe. Eneste avbruddene vi hadde i sommer på turen var hver gang de hersens V-twin'ene måtte fylle tanken. Kombinasjonen av tørst mc og liten tank fører til flere pit stop. Var for øvrig på 'ringen for 3 gang i år. Bilder her: http://www.bike-trondheim.com/Tour%2020 ... bilder.htm Det var mange fine bilder ...men i hvilket museum (og ikke minst hvor) finner man den tyske U-båten fra 2. verdenskrig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Museum: http://www.deutscher-marinebund.de/ehrenmal Ubåten står ved stranden rett utenfor museet, som ligger på Laboe, ved innseilingen til Kiel. Se bildet, tatt på vei hjem. Ubåten, som ble overlevert de allierte troppene etter WW2, befant seg i Trondheim ved krigens slutt. Den tjenestegjorde i marinen i noen år før den ble levert som gave til Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2005 jupp,Ubåten hette KMM Kunna,og ble brukt under innspillingen av "das boot".disse ubåtene vart holdt igjen i norge under hemmelighet,for så å bruke dem i den norske marine (det var mange som var keene på å ødelegge alt som var tysk i den tida,men KNM så seg mon i disse ubåtene,og gjemte dem) de kunne forøvrig oppnå en fart på 17,5 knop i oppdykket stilling) jeg er tidligere Ubåt mann,så har lest litt om dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 ....dette var ikkje problem i lengden? temp ol?? Lå jevnt enda høyere med den gamle femmern mi. Null problem på hele turen vår ihvertfall. Tempen var alltid dønn stabil og fin, og hun brumma fornøyd hele tiden, og starter og går like fint fortsatt, så det har neppe gitt noen varige mén. Det gikk nok 2-3dl olje på litt over 1500km, men når man tar i betraktning at farten jevnt over lå på 145-180 GPS-km/t, med rett over 200 som topp, så synes jeg ikke det var ille i det hele tatt. Bensinforbruket tror jeg derimot ikke vi skal snakke så altfor høyt om, for det brant vel opp et par hundre liter tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 kjenner en som banka en ducati oppunder rødmerkinga i flere timer kun avbrutt av bensinmangel.ingen problem,men en forutsetning er jo at motoren er i grei stand FØR du drar avgårde. Har hørt om en som kjørte en hel tank på en E30 318iS på turtallssperra i 5. gir også. Da det var tid for bensinfylling kom det en merkelig tikkelyd fra motoren... Neste pass ble gjennomført ca 500 o/min under turtallssperra på 5. gir, ved neste bensinfylling var motorlyden like fin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 På sommeren er det påbudt med dekk som klarer bilens maxfart, så om bilen er i forskriftsmessig stand skal det være i orden.. men vi vet vel at slikt varierer... På dekk som er merket "M+S" gjelder ikke kravet til hastighetsmerking. En del "Sommerdekk" fra statene har ofte M+S merking siden det er et krav til alle dekk der borte (i tillegg til DOT-merking). Dette betyr at de er lovlige på sommeren også, men faller innunder kravet til 3mm minimum mønsterdybde. Snakket med en på Våler som hadde ligget 4 timer på turtallssperren med en E30 318is. Da måtte han stoppe for å fylle opp tanken. (Innerst inne tror jeg nok ganske sikkert han lå littegrann under turtallssperren, men, men..) Hvis det er denne: http://www.kulturelle-anton.com/Bild/bmw/bmw_voler_10/slides/bmw_IMG_3839.html bilen du mener, så stemmer nok det! Mannen kjører nå rundt i http://www.kulturelle-anton.com/Bild/bmw/bmw_voler_10/slides/bmw_IMG_5251.html denne bilen. Jeg kjørte sammen med ham fra oslo opp til ACR i 2002. Bortsett fra gjennom sentrum av de ulike svenske landsbyene, holdt vi idealspor opp hele veien til Mo i Rana. Og da gikk det på sperra hvis strekket var langt nok! Og selvsagt maks brems, hvis man måtte bremse. Har aldri kjørt så fort hverken før eller siden! Så hvis han sier at han har ligget på sperra gjennom hele tyskland, da tror jeg faktisk at det stemmer! Vi får se til våren, da skal vi kjøre nedover sammen til ringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 På tur hjem fra Rivieraen i sommer kjørte vi mot sperren (4600 rpm og ca. 210 Km/t) store deler av strekningen mellom Hannover og Hamburg (ca. 150 Km) på en aldeles tom Autobahn med det til resultat at katalysatoren i vår 2003 E46 318dT gikk opp i sveisekantene og delte seg. Formodentlig pga. dårlig stål...en reklamasjonssak selvfølgelig, men det er nok ikke meningen at man skal tyne en diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Ser i ettertid at historien jeg postet er den samme som den Frode H. postet, la av en eller annen grunn ikke merke til hans innlegg med påfølgende svar... Jeg vet ikke om du var våken da Kjetil, men en forbikjøring av langtransport med bussen i Tyskland fortonte seg omtrent som når man bremser seg forbi noen på bane! Og nei, det var ikke Sindre som kjørte da, men nevnte iS-sjåfør. Jeg kjørte sammen med ham fra oslo opp til ACR i 2002. Var du på ACR i 2002 da Trøndelag og Nordland arrangerte? Eller blander du med et annet år? Ditt reisefølge kjørte såvidt jeg vet alene ned igjen på mandag, med en snittfart Mo i Rana - hjemsted via Sverige i en hastighet over kortgrensen i norsk 90-sone! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Kom tilfeldigvis over denne tråden og siden jeg var i Danmark i sommer så kan jeg dele min erfaring, lå som regel i rundt 100-160 på motorveiene der, var faktisk aldri oppe på rødmerkinga men lå lenge på rundt 4000 om gangen i 5 gir og kan si at både bilen og jeg savnet ett 6 gir Fikk desverre ikke testet bilen noe mer enn 170-180km/t pga trafikken men hadde mer å gå på ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet August 31, 2008 Forfatter Share Skrevet August 31, 2008 er arti å kjøre i danmark interesannt å se at denne tråden er i live,jeg har bytta bil 3 ganger siden jeg startet den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 31, 2008 Share Skrevet August 31, 2008 Gammel tråd dette ja... Da jeg var i Danmark og Tyskland med min bil lå jeg gjevnt på ca 3.000rpm, noe som tilsvarte ca 150km/t. Kunne ikke holde mye høyere fart pga ekstrem sidevind hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå