Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd


528i
 Share

Anbefalte innlegg

Ringer kona hver dag i lunsjen, men ikke spør meg hvorfor.

Jeg ringer også hjem til min kjære og barna i Danmark hver dag når jeg jobber i Oslo. Skype er en fin ting når man er langt fra hverandre. Det er som Astri påpeker viktig å vise at man setter pris på hverandre i den tiden man har hverandre. Slikt blir man naturligvis mer klar over med årene, men det er ikke dumt å tenke litt over dette når man er ung også... så er det kanskje en større sjanse for at forholdet varer... :wink:

Vet seff hvorfor jeg ringer...

Og er avhengig av et kyss fra både kona og og guttene mine før jeg kjører på jobb.

Har hendt at jeg har ringt verksmester med beskjed om at jeg er forsinket hvis jeg på tur på jobb føler jeg ikke har fått sagt ordentlig hadet jeg.

Full fart tilbake i barnehagen og forklarer at pappa hadde det litt travelt.

Setter meg ned med dem og snakker litt, og får en ny start.

Og da har man grunnlag for en god dag på jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er avhengig av et kyss fra både kona og og guttene mine før jeg kjører på jobb.

Har hendt at jeg har ringt verksmester med beskjed om at jeg er forsinket hvis jeg på tur på jobb føler jeg ikke har fått sagt ordentlig hadet jeg.

Full fart tilbake i barnehagen og forklarer at pappa hadde det litt travelt.

Setter meg ned med dem og snakker litt, og får en ny start.

Og da har man grunnlag for en god dag på jobb :D

Nesten som jeg skulle sagt det selv!

Fornuftig kar og snill pappa du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer kona hver dag i lunsjen, men ikke spør meg hvorfor.

Jeg ringer også hjem til min kjære og barna i Danmark hver dag når jeg jobber i Oslo. Skype er en fin ting når man er langt fra hverandre. Det er som Astri påpeker viktig å vise at man setter pris på hverandre i den tiden man har hverandre. Slikt blir man naturligvis mer klar over med årene, men det er ikke dumt å tenke litt over dette når man er ung også... så er det kanskje en større sjanse for at forholdet varer... :wink:

E kje bare de unge som skal tenke over dette... :?

Azeton: Det vet du bare... For meg var det et savn, og viljen til å ta et steg videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hvem jeg ringer den dagen jeg blir pappa ihvertfall :D

Men når vi er inne på temaet barn, hvordan vet man at man er klar for barn egentlig?

Det kjenner du bare på "kroppen" :)

Den "riktige" kjemien med dama, så kommer resten av seg selv, man må i så fall ha et bra forhold før man hiver seg utpå noe slikt!

Good Luck! :)

Venter nr 3 kona mi å jeg så her går det unna! :)

Blir sikkert enda en BILGærn guttunge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe sent er det å tårevått ble det. Kult at gutta(i alle aldre) skriver sånt. Hadde jeg het Jan Thomas hadde jeg sagt dette med å ringe i lunsjen var søtt, men fanken heller Johnny H. Du er skikkelig mann. Kjempeviktig å ta seg det ekstra minuttet. Fulgte småjentene mine til skolen her om dagen, leide å skravlet hele veien og sprang villmann hjem etter bilen skjønt jeg strengt tatt burde dratt da de sto opp. Fin følelse i bilen. Sjefolainen sa ikke ett ord da jeg kom smilende inn halvtimen for sein.

Men det er som dere sier. Forholdet må pleies som blomster og av og til med blomster.

Det gir samhold og godstemning.

MEN det må være en plattform å stå på. Gaver i hytt å pine hjelper ikke å spes hvis det bare går en vei.

Utroskap er vondt å går for de fleste ALDRI i glemmeboken, Bad start

Pedro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en moderator vennligst flytte denne? Ser ikke helt koblingen her med utro dame og bil/motor....

Det er ingen direkte kobling utover at mange BMW eiere åpenbart har mer på hjertet enn BMW (heldigvis). Vi begynner etterhvert å få noen "community" tråder (tulletråden, skåltråden, vis meg hvordan du har det på jobben tråder, denne tråden m.fl) og de er åpenbart populære. Vi lærer hvor vi skal sette grensene og hvis det sklir helt ut (eller alt for mange ikke forstår hvor grensene går) blir trådene ganske enkelt bare stengt. Det florerer med såkalte "OT" tråder i BMWCCN´s forum også (til glede for noen, mens andre griner på nesen)... vi forsøker oss bare på en mer legal form i enkelte sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hvem jeg ringer den dagen jeg blir pappa ihvertfall :D

Men når vi er inne på temaet barn, hvordan vet man at man er klar for barn egentlig?

Tja, for enkelte så har man ikke noe valg. Man MÅ bli klar for det når magen til dama plutselig begynner å vokse uten at ho har spist uvanlig mye/usunt.

Jeg følte meg ikke klar i det hele tatt. Til og med etter at dattera mi var født så klarte jeg ikke helt å fatte hva som egentlig hadde skjedd :?

(Nå må det nesten nevnes at jeg var ganske ung når jeg ble pappa og hadde i utgangspunktet ingen foreldre-kvalifikasjoner. Gikk mye i usunne vaner for ikke å gå så veldig i detalj på et åpent forum ;) )

Men etter et par dager så gikk det plutselig opp for meg hva jeg hadde begitt meg ut på, og tok ganske enkelt en besluttning om at det var dette jeg ville og ikke kaste bort livet mitt på falske venner og destruktiv "morro"

Nå er småen 2 år og skikkelig pappajente, jeg har brutt med det gamle miljøet og funnet meg en mye sunnere livsstil enn det jeg drev på med før (familieliv, bil, jobb og trening er tingen :D ) og har det stort sett helt utmerket.

Kan godt si det sånn at hadde det ikke vært for at jeg ble pappa så hadde jeg vært "fucked" i dag...

(Ble visst et litt langt innlegg dette her men jeg blir litt engasjert når jeg skriver om sånnt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er et vanskelig spm, for noen har det med alder å gjøre, andre med følelser, og de fleste tilfellene - tilfeldigheter.

I mitt tilfelle hadde jeg nettopp kjøpt en ny feit leilighet (ett soverom) og en ny E90, så plutselig skulle det komme en tass... E90'n ble solgt, en børse innkjøpt, og i det hele tatt, ting ble snudd opp ned.

For det er en enorm overgang fra å være barnløs til å bli pappa.

Både positivt og negativt.

8)

Så tenk litt over det før man brenner på.

Mht roser og andre gaver, det er vel ikke summen det dreier seg om, enten er ting til 50 eller 5000.- så er det tanken bak som teller ikke sant.

Viktig å skjemme bort den man er glad i, der har jeg gått på en smell en eller to ganger.. men slikt lærer man vel av, får man håpe.

I den forstand at jeg har skjemt de/hun bort.

:?

Kan en moderator vennligst flytte denne? Ser ikke helt koblingen her med utro dame og bil/motor....

De beste trådene er de som sporer fullstendig av.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for å kommentere:

For min del syns jeg det er trivelig at det finnes mennesker og ikke mekanikere og motorteknikere bak forumnickene på Bimmers. Jeg tror strengt tatt slike tråder er nødvendig for å holde en god tone..

Nå når omtrent de fleste her inne har sett en tråd en gang før (tenker da på hvor mange Hvilken olje?, Hvilke dimensjoner passer? hva er denne dingsen? km.stand?, mista lappen osv tråder det fins) så er det greit å kunne få vise mennesket i seg istedet for at stemningen blir negativ ved å bare svare "Søk, tatt opp før," eller "repost" i ovennevnte tråder..

Mitt behov for å kunne diskutere folkelige ting med folk jeg trives med er essensielt for å gidde å bruke tid på ett forum.. Folk på andre forum kjenner jeg ikke, og dermed hadde jeg brydd meg mindre om "dama di var utro"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en moderator vennligst flytte denne? Ser ikke helt koblingen her med utro dame og bil/motor....

Det er ingen direkte kobling utover at mange BMW eiere åpenbart har mer på hjertet enn BMW (heldigvis). Vi begynner etterhvert å få noen "community" tråder (tulletråden, skåltråden, vis meg hvordan du har det på jobben tråder, denne tråden m.fl) og de er åpenbart populære. Vi lærer hvor vi skal sette grensene og hvis det sklir helt ut (eller alt for mange ikke forstår hvor grensene går) blir trådene ganske enkelt bare stengt. Det florerer med såkalte "OT" tråder i BMWCCN´s forum også (til glede for noen, mens andre griner på nesen)... vi forsøker oss bare på en mer legal form i enkelte sammenhenger.

Joda, ser den jeg. Men da bør dere lage flere kategorier her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der leste Motörhead når tråden ble startet.

Haha. Jeg HÅPER dermed du gjorde som jeg sa i mitt forrige innlegg.

inga problem for den er fortsatt i live hvor andre brukere har opplevd det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...