Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd


528i
 Share

Anbefalte innlegg

Folk har forskjellige preferanser på hvordan ett forhold skal være, jeg har min oppfatning, dere har har deres. Om kona snakker med folk har jeg ikkeno imot, men fulle folk som er provoserende og litt for "close" når de prater, de går det ganske hardt utover :)

Dette er jeg selvfølgelig helt enig med deg i. Jeg lurer litt på om vi kanskje snakker litt forbi hverandre iom. at jeg ikke kjenner hva slags miljø du/dere ferdes i. Kanskje er det helt nødvendig å aktivt passe på damene enkelte steder i Oslo og det gjør selvfølgelig en viktig forskjell i diskusjonen. Jeg har ingen erfaring med slike miljøer og jeg snakker derfor med en annen erfaring som utgangspunkt.

Når det gjelder grensene for våre diskusjoner her inne overlater vi til moderatorene å vurdere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg og dama kan hverandres passord er ikke fordi vi sjekker hverandres mailer, facebook osv men fordi ingen av oss har noe å skjule. Jeg stresser ikke med å logge av facebooken når laptoppen ligger på stuebordet, det gjør ikke ho heller! Kjører vi bil og jeg får melding så lar jeg ho lese dem høyt og svare for meg og motsatt(veldig sjelden jeg sitter på med ho da) :wink:

Men jeg er forøvrig enig med Wicky at man "voketer" over sine kjære ute blandt folk, det er jo kun fordi vi ikke vil det skal skje dem noe. Akkurat som med bilen også, når jeg sitter på jobb så kan jeg hele tiden se bilen fra vinduet og er det noen som parkerer ved siden av eller går forbi bilen så vokter jeg dem med falkeblikk. Når jeg står i kø inne på bensinstasjonen så står jeg hele tiden å ser ut på bilen, er så mye fjerne folk som manøvrerer rundt på sånne plasser. Samme som om man er ute med dama, kommer noen "tvilsomme" bort så holder jeg situasjonen under oppsikt og griper inn hvis det blir nødvendig, men ikke før jeg ser signaler hos dama at vedkommende er ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har nok forskjellige preferanser relatert til forhold! I visse miljøer er det normalt med overbeskyttelse, i andre er det "gjør som du vil" mentalitet..

Ja tror nok vi begge vet hva som skjer om saken sklir ut så det er bra at du holder deg saklig.

Og apropo personlig... U name me, I name u :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er forøvrig enig med Wicky at man "voketer" over sine kjære ute blandt folk, det er jo kun fordi vi ikke vil det skal skje dem noe. Akkurat som med bilen også, når jeg sitter på jobb så kan jeg hele tiden se bilen fra vinduet og er det noen som parkerer ved siden av eller går forbi bilen så vokter jeg dem med falkeblikk. Når jeg står i kø inne på bensinstasjonen så står jeg hele tiden å ser ut på bilen, er så mye fjerne folk som manøvrerer rundt på sånne plasser. Samme som om man er ute med dama, kommer noen "tvilsomme" bort så holder jeg situasjonen under oppsikt og griper inn hvis det blir nødvendig, men ikke før jeg ser signaler hos dama at vedkommende er ubehagelig.

Word!!

er helt engi i dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg og dama kan hverandres passord er ikke fordi vi sjekker hverandres mailer, facebook osv men fordi ingen av oss har noe å skjule. Jeg stresser ikke med å logge av facebooken når laptoppen ligger på stuebordet, det gjør ikke ho heller! Kjører vi bil og jeg får melding så lar jeg ho lese dem høyt og svare for meg og motsatt(veldig sjelden jeg sitter på med ho da) :wink:

Men jeg er forøvrig enig med Wicky at man "voketer" over sine kjære ute blandt folk, det er jo kun fordi vi ikke vil det skal skje dem noe. Akkurat som med bilen også, når jeg sitter på jobb så kan jeg hele tiden se bilen fra vinduet og er det noen som parkerer ved siden av eller går forbi bilen så vokter jeg dem med falkeblikk. Når jeg står i kø inne på bensinstasjonen så står jeg hele tiden å ser ut på bilen, er så mye fjerne folk som manøvrerer rundt på sånne plasser. Samme som om man er ute med dama, kommer noen "tvilsomme" bort så holder jeg situasjonen under oppsikt og griper inn hvis det blir nødvendig, men ikke før jeg ser signaler hos dama at vedkommende er ubehagelig.

Har heller ingen betenkligheter med å la kona surfe på facebooken min og hun nekter ikke meg å være på hennes. Tlf/pc nettprofiler er åpne for oss begge uten at vi har noen baktanker... Kona har ingen interesse av å prate med ukjente folk ute og det er vel en av grunnene til at jeg griper inn ganske fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg og dama kan hverandres passord er ikke fordi vi sjekker hverandres mailer, facebook osv men fordi ingen av oss har noe å skjule. Jeg stresser ikke med å logge av facebooken når laptoppen ligger på stuebordet, det gjør ikke ho heller! Kjører vi bil og jeg får melding så lar jeg ho lese dem høyt og svare for meg og motsatt(veldig sjelden jeg sitter på med ho da) :wink:

Men jeg er forøvrig enig med Wicky at man "voketer" over sine kjære ute blandt folk, det er jo kun fordi vi ikke vil det skal skje dem noe. Akkurat som med bilen også, når jeg sitter på jobb så kan jeg hele tiden se bilen fra vinduet og er det noen som parkerer ved siden av eller går forbi bilen så vokter jeg dem med falkeblikk. Når jeg står i kø inne på bensinstasjonen så står jeg hele tiden å ser ut på bilen, er så mye fjerne folk som manøvrerer rundt på sånne plasser. Samme som om man er ute med dama, kommer noen "tvilsomme" bort så holder jeg situasjonen under oppsikt og griper inn hvis det blir nødvendig, men ikke før jeg ser signaler hos dama at vedkommende er ubehagelig.

Dette var formulert på en måte som får det til å fremstå langt mer på linje med mine egne holdninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg og dama kan hverandres passord er ikke fordi vi sjekker hverandres mailer, facebook osv men fordi ingen av oss har noe å skjule. Jeg stresser ikke med å logge av facebooken når laptoppen ligger på stuebordet, det gjør ikke ho heller! Kjører vi bil og jeg får melding så lar jeg ho lese dem høyt og svare for meg og motsatt(veldig sjelden jeg sitter på med ho da) :wink:

Men jeg er forøvrig enig med Wicky at man "voketer" over sine kjære ute blandt folk, det er jo kun fordi vi ikke vil det skal skje dem noe. Akkurat som med bilen også, når jeg sitter på jobb så kan jeg hele tiden se bilen fra vinduet og er det noen som parkerer ved siden av eller går forbi bilen så vokter jeg dem med falkeblikk. Når jeg står i kø inne på bensinstasjonen så står jeg hele tiden å ser ut på bilen, er så mye fjerne folk som manøvrerer rundt på sånne plasser. Samme som om man er ute med dama, kommer noen "tvilsomme" bort så holder jeg situasjonen under oppsikt og griper inn hvis det blir nødvendig, men ikke før jeg ser signaler hos dama at vedkommende er ubehagelig.

Dette var formulert på en måte som får det til å fremstå langt mer på linje med mine egne holdninger!

Jeg synes også at Fredrik´s innlegg virker fornuftig, men jeg må si at jeg er ganske overrasket over at det er så mye fokus på at man rent faktisk aktivt må passe på damene i Oslo. Dette var ikke nødvendig før i tiden... forstått på den måten at kvinner normalt ikke ble direkte sjikanert av slibrige og pågående menn når de var på byen. Iallefall ikke på såkalte skikkelige steder i ordentlige strøk. Her må det det ha skjedd dramatiske endringer de siste 10-15 årene i takt med at innvandringen tok fart. Trolig har dårlige internasjonale rollemodeller fra musikk og video også et ansvar.

Jeg har selvfølgelig fått med meg sommerens og høstens tragiske voldtektsstatistikk fra Oslo. Mye kan tyde på at Oslo er en vesentlig mindre trygg by idag enn den var for bare noen få år siden. Jeg tviler derfor ikke på at det er korrekt det som fortelles i diskusjonen, men hvordan kunne dette skje? Hvorfor har ingen ansvarlige myndigheter gjort noe med situasjonen?

Har det virkelig blitt så ille i Oslo og de andre store byene i Norge at kvinners bevegelsesfrihet reelt sett er begrenset uten mannlig følge? Dette har evt. såvidt jeg vet aldri vært et mål... hverken når det gjelder innvandringen og/eller samfunnsutviklingen generelt. Jeg vil derfor ikke nøle med å kalle utviklingen for en skandale og et skjensel for kvinners rettigheter i et av verdens rikeste land. Det er sannelig på tide at ansvarlige politikere våkner opp og spør hva slags samfunn vi ønsker å ha i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi innvandringen inkluderer mange forskjellige kulturer og nasjonaliteter... og er uten sidestykke den store forandringen Oslo har gjennomgått de siste 10-15 årene. Likestilling og kvinners rettigheter har gjennomgående svært dårlige kår i de aller fleste land utenfor Europa og Nordamerika (det finnes unntak). Spesielt i den sydlige delen av det tidligere Østeuropa er kvinners generelle levevilkår under enhver kritikk. Fattigdom og landlige tradisjoner har imidlertid mye av skylden for elendigheten.

Jeg er usikker på din påstand om at innvandrere på generell basis holder seg unna gifte kvinner. Mange steder er kvinner uten mannlig følge fritt vilt og mye kan dessverre tyde på at det er denne tradisjonen som nå har kommet til Norge. Dette utelukker selvfølgelig ikke at etniske nordmenn også har skyld i miseren, men som tidligere fortalt er omfanget av dette problemet i Oslo helt nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle nordmenn er voldtekts menn!

Det var like teit som innlegget ditt. Utifra det du skriver, så virker det som om det er innvandrernes skyld at kvinner blir sjekket opp på byen...Eneste forandringen er at før så var nordmenn overrepresentert, nå er fokuset fra media mer rettet mot innvandrere. Du har jo ikke bodd her på evigheter og heller ikke vært ute på byen så skjønner ikke hvordan du kan konkludere med sånt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et lite innspill.

Her i Mandal så er det mye innvadrere, de fleste er faktisk rimelig ufyselige på byen. de sloss og lager kvalme.

det er også nordmenn med i gruppene men kun en liten brøkdel. de gjør damene her redde. de klår og tror damene syns det er greit.

Ja nei nå høres det jo ut som vi nordmenn ikke sloss og lager kvalme, det er klart endel av oss også. men det er flest innvandrere MANGE fler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle nordmenn er voldtekts menn!

Det var like teit som innlegget ditt. Utifra det du skriver, så virker det som om det er innvandrernes skyld at kvinner blir sjekket opp på byen...Eneste forandringen er at før så var nordmenn overrepresentert, nå er fokuset fra media mer rettet mot innvandrere. Du har jo ikke bodd her på evigheter og heller ikke vært ute på byen så skjønner ikke hvordan du kan konkludere med sånt?!

Nå må du holde opp... jeg var 5-6 år eldre enn deg da jeg flyttet fra Oslo og i årene 2008 og 2009 bodde jeg også i byen. Jeg kjenner derfor Oslo minst like godt som du gjør.

Jeg er også for innvandring uten hensyn til hudfarge (hvis du mot formodning tror noe annet), men ikke alt som følger med innvandringen er like positivt. Like lite som alt ved det gamle Norge var positivt. Det er uten tvil store utfordringer med innvandringen i Oslo, men det er viktig å understreke at det ikke gjelder alle grupper av innvandrere. Noen fyller mer i negative statistikker enn andre. Hvis du tviler kan jeg uten større problemer finne igjen statistikkene fra SSB (vist her inne tidligere) og det er ikke hyggelig lesing i denne sammenhengen. Noe helt annet er om det er politisk vilje til å gjøre noe med de åpenbare problemene og det er dette jeg drøfter i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor midt på Grønland - og har null problemer med å sende samboeren ut på egen hånd, også i helgene, så at Oslo har blitt en by det er farlig for kvinner å bevege seg i, er bullshit. Tror hun kan telle to negative opplevelser på fem år - og selv om begge var relatert til innvandrere, bør jeg vel nevne at den ene var svensk... Så lenge man bruker sunn fornuft går det bra - og argumentet med at man ikke skal trenge å bruke sunn fornuft fordi det skal være trygt for alle å bevege seg overalt, hører hjemme i Kardemomme By. Sånn er det ingen steder, og sånn blir det heller aldri i Oslo uansett hvor mye det ikke er damenes feil at de blir voldtatt. Dårlige strøk finnes i alle store byer.

Og hvis vi skal snakke om slibrige menn på byen, tror jeg etniske nordmenn ikke er noe bedre enn andre, i hvert fall ikke etter mine egne observasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...