Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd


528i
 Share

Anbefalte innlegg

Du hopper elegant over alle damene i førtiårene som plutselig innser at deres beste år forsvant i kjedelig hverdagsliv, får panikkk og skal realisere seg selv, helst drita full og høylytte på byn, og gjerne meget aktivt jaktende på en yngre mann.

Om en dame er verdt å samle på eller ikke tror jeg er lite aldersbetinget.

Dette fenomenet gjelder sannelig for enkelte menn også. Eller er jeg enig med deg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hopper elegant over alle damene i førtiårene som plutselig innser at deres beste år forsvant i kjedelig hverdagsliv, får panikkk og skal realisere seg selv, helst drita full og høylytte på byn, og gjerne meget aktivt jaktende på en yngre mann.

Om en dame er verdt å samle på eller ikke tror jeg er lite aldersbetinget.

Dette fenomenet gjelder sannelig for enkelte menn også. Eller er jeg enig med deg... :)

Særlig den gruppen menn mellom 45 og 65 som finner ut at kona igjennom 35 år er blitt for kjedlig, så de reiser til Thailand og tar med hjem ei på 22 :wink: DET synes jeg er direkte motbydelig #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hopper elegant over alle damene i førtiårene som plutselig innser at deres beste år forsvant i kjedelig hverdagsliv, får panikkk og skal realisere seg selv, helst drita full og høylytte på byn, og gjerne meget aktivt jaktende på en yngre mann.

Om en dame er verdt å samle på eller ikke tror jeg er lite aldersbetinget.

Dette fenomenet gjelder sannelig for enkelte menn også. Eller er jeg enig med deg... :)

Særlig den gruppen menn mellom 45 og 65 som finner ut at kona igjennom 35 år er blitt for kjedlig, så de reiser til Thailand og tar med hjem ei på 22 :wink: DET synes jeg er direkte motbydelig #-o

Om du hadde vært 65 og fått med deg ei på 22, så tror jeg ikke det hadde vært så motbydlig alikevel? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde vært 65 og fått med deg ei på 22, så tror jeg ikke det hadde vært så motbydlig alikevel? :D

Hadde jeg vært 65 år og fått en jente på 22 etter meg så hadde jeg lurt på hva faen er ho ute etter, for det kunne iallfall ikke ha vært meg som person. Men det finnes jo selvsagt unntak :) For å si det sånn så tror jeg ikke damene til Hugh Hefner er sammen med ham fordi de blir sjarmert av 80 år gammle menn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hopper elegant over alle damene i førtiårene som plutselig innser at deres beste år forsvant i kjedelig hverdagsliv, får panikkk og skal realisere seg selv, helst drita full og høylytte på byn, og gjerne meget aktivt jaktende på en yngre mann.

Om en dame er verdt å samle på eller ikke tror jeg er lite aldersbetinget.

Dette fenomenet gjelder sannelig for enkelte menn også. Eller er jeg enig med deg... :)

Ja, de er absolutt sjarmerende de og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre si at jeg er ganske "pakkis" på dette området.. prøv deg på kona mi og du er ferdig :) Kona drar vel aldri ut alene uten meg, og de gangene noen prater med henne de 20sek jeg ikke følger med så blir dem ganske forfjamsa og beklager seg på stedet når jeg ser det.. Eller så vet alle at hun er min dame og gutta passer alltid på :)

håper dette var en spøk?

Nope. Beskytt dine nærmeste.

Det er stor forskjell på å beskytte og det å være sjalu. Hvis man ikke tillater at kona tar seg en tur på byen og prater med andre virker det som om dere ikke stoler veldig mye på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ja moralen er : bare ha stygg dame så er det ingen som prøver seg :mrgreen::mrgreen:

Vel, en slik moral finnes nok neppe. Så og si alle kvinner kan oppleve voldtekt, om det så er overfallsvoldtekt eller relasjonsvoldtekt. Kjenner selv en som man aldri kunne tenke seg skulle bli voldtatt, men så skjer det midt ute i offentligheten. Voldtatt på åpen gate av 2 innvandrere.

Det verste er hvordan mange blir sittende igjen med skammen og tenker hva de kunne gjort annerledes, og at det var deres feil. Her har man en meget viktig oppgave med å endre holdninger i samfunnet, samtidig som hele prosessen med anmeldelse bør bli tatt mye mer alvorlig. Hun anmeldte dessverre ikke, noe som jeg tror veldig mange ikke gjør.

Den oppgaven det er med å endre gamle holdninger i samfunnet fungerer ikke veldig bra når man samtidig gir oppholdstillatelse til flere personer som tydelig mangler riktigt holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart voldtekt må man ta på alvor.

det var nok en stor kopp med ironi i innlegget mitt ang. Hvordan dama så ut :)

Hehe, ja forstod det... Men mange som tror det bare en blonde jenter på 20 som blir voldtatt, noe som er litt feil. De er selvfølgelig mer utsatt da de ofte er alene på byen nattestid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er om oppførselen mot kvinner i alminnelighet hos mange menn er preget av et moralsk og etisk forfall. Det er som om mange menn mener at kvinner er en slags form for B-mennesker som man ikke behøver å oppføre seg ordentlig mot.

Dette gir seg utslag i barnslig humor der f.eks kvinner med blondt hår påstås å være dummere enn andre kvinner (en hårdnakket myte i spesielt samfunn der få kvinner har blondt hår). Også tilsvarende infantil humor der kvinner generelt fremstilles som dummere enn menn er en gjenganger i mange miljøer. Selvfølgelig er dette bare uskyldig humor og ironi, sier de mennene som har glede av dette, men nåde den som omskriver humoren med to do. Da er det plutselig veldig alvorlig. Veldig alvorlig blir det også for de samme mennene hvis man viser til områder der kvinner beviselig generelt har kvaliteter og/eller fortrinn fremfor menn (f.eks når det gjelder reaksjonsevne og multitasking).

Mer alvorlig er utslag der menn kynisk bruker mange kvinners dårlige selvbilde til å kontrollere og tyrannisere kvinnene. Enda mer alvorlig er utslag der menn bruker fysisk styrke til å gjøre kvinner underdanige seg selv. Begge deler er totalt forbudt etter norsk lov og straffes som en alvorlig forbrytelse.

En alvorlig forbrytelse er også trakassering og sjikanering av kvinner kun fordi de er kvinner... altså ulike grader av mannsjåvinisme. Det kan være ukvemsord, uønskede seksuelle tilnærmelser eller i værste fall voldtekter. Også mer alminnelige forseelser som forbigåelser ved stillingsoppslag, manglende karriereutvikling og seksuell utnyttelse i forbindelse med karriereutvikling hører til trakassering og sjikanering av kvinner. Det siste er dessverre langt mer utbredt enn vi er villige til å innrømme.

Det mest alvorlige i denne sammenhengen er hvis kvinnelige forskere, næringslivsledere og/eller politikere føler seg sjikanert eller truet bort fra den offentlige debatten. Én ting er at det for mange kvinner kan føles vanskelig å anmelde f.eks en voldtekt eller grov sjikanering, men hvis det også skal være vanskelig for kvinner å delta i offentlige debatter med samme tema har vi uten tvil som samfunn et stort problem.

Et stort problem er det også at enkelte innvandrerkvinner føler seg sjikanert bort fra å være norske rollemodeller. Det er etterhvert dessverre ganske mange innvandrerkvinner som har en trist historie å fortelle i denne sammenhengen. Noen av dem er blandt de tøffeste og modigste menneskene jeg vet om. De har en psykisk og mental styrke som det er få mennesker forunt å ha.

Mon ikke det er typisk for mange kvinners situasjon i dagens Norge at selv ikke kvinnelige stortingsrepresentanter går fri for sjikanering og trakassering fra enkelte menn. Det er virkelig på tide at vi som menn tar oss sammen og fordømmer menn som ikke har karakter nok til å oppføre seg skikkelig mot kvinner... og alle andre for den saks skyld (les: nissen følger nok med på lasset i denne sammenhengen også).

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7951553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Godtfolk

Jeg vil nok en gang si takk for all hjelpen jeg fikk da jeg nevnte mine problemer her for noen dager siden.

Jeg tenkte og komme med en oppdatering :)

De siste dagene har jeg gitt fruen mye oppmerksomhet både sendt romantiske Smser og gitt pene komplimanger og ting har gått mye bedre.

Hu er fremdeles litt skeptisk trur jeg for hu gjemmer stadig telefonen og facebook blir lukket straks jeg er til stedet. men tar det ikke så allvorlig lengre da da jeg fikk oppmuntrende "vibber" av noen av inleggene som var her, det at det til og med ble tilbudt "torpedo" virksomhet fra en bruker, hjalp meg faktisk litt med selvtillitten! Det at jeg hadde folk rundt meg som kanskje var villig til og hjelpe meg faktisk og tenke oppmuntrende :)

Så alt i alt trur jeg vi kan ha en fremtid sammen da vi har snakket sammen og kan være i samme rom uten og kjefte på hverandre men i steden så setter vi på film og hu ligger i armkroken min.

Har på ingen måte noe tru på at hu kommer til og være utro heller mot meg nå.

Så tusen takk, Skål! og ha en kanon helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...