Gå til innhold

Rekkesekser vs. V6 vs. rekkefemmer

Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En stor fordel med rekkesekserens gode mekaniske balanse er at den kan skaleres opp til veldig store volum, noe som gjenspeiles i anleggsmaskiner og stempelmotorer i skip der en det brukes rekkeseksere med volum opp til 1820 liter.

Les: ETT TUSEN ÅTTEHUNDRE OG TJUE LITER :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en gammel dansk som kan få folk til å dra frem tre år gamle poster. Merk mine ord.

:P

Hehehe... hvis jeg er noe er jeg en gammel norsk... og en gammel dansk er jeg faktisk ikke så veldig begeistret for... da heller en Linie... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850 og nyere ja. Ålright lyd i de. 240ene høres fæle ut.

Volvo 850 var første bilen som kom med eksosanlegg tunet i lydstudio for å høres best mulig ut 8)

Morsom tråd som ble hentet frem igjen.

Som jeg har skrevet før så er det mangelen på lyd og virbrasjoner som gjør at jeg liker R6, for synes det er nok av andre motorer som har en morsommere lyd, men verdesetter egentlig mer og mer at det er ingen lyd helt til jeg vil ha lyd.

Skal det først være morsom lyd så heller jeg mot B6 eller Ferarri V8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8'erne til Ferrari produserer en sinnsyk lyd, makan til lydopplevelse skal man virkelig lete lenge etter, uansett om det er V/R/B6/V8 :wink:

Bare hør F355 f.eks :shock: med åpen eksosventil.

Synes at vanlige rekke 4'ere blir altfor kjedelig. Er så mange som har 4'er med overdimensjonert potte, eller åpent filter, det er ikke tøft!

Høres ut som 1.4litern i Corsa'n går som en rallybil :wink:

Og rekkesekserne til BMW går som en drøm på silke.. eller noe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 850 var første bilen som kom med eksosanlegg tunet i lydstudio for å høres best mulig ut 8)

Noe som er en uting spør du meg. Det kan sammenlignes med trommemaskiner i låter kontra menneskelig trommer; Den kunstige trommeren er bedre på å holde takt og kan gjøre hvert eneste slag korrekt, men med den menneskelige høres det mer ekte og naturlig ut. Derfor bruker de fleste gode artister det siste alternativet. Lignende gjelder for biler og; Man skal høre bilens naturlige lyder, og ikke en fininnstilt lyd som kan minne svakt om motorlyd slik som mange bruker i dag. Noen eksempler (obs: varierende lydnivå):

Alfa Romeo Montreal (som brukt i Flåklypa):

Ferrari 250:

Tvr Griffith 200 (med Ford-motor):

Eller bare enkle, gamle Saab 96:

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er en uting spør du meg. Det kan sammenlignes med trommemaskiner i låter kontra menneskelig trommer; Den kunstige trommeren er bedre på å holde takt og kan gjøre hvert eneste slag korrekt, men med den menneskelige høres det mer ekte og naturlig ut. Derfor bruker de fleste gode artister det siste alternativet. Lignende gjelder for biler og; Man skal høre bilens naturlige lyder, og ikke en fininnstilt lyd som kan minne svakt om motorlyd slik som mange bruker i dag. Noen eksempler:

Jeg har trukket frem Alfa Romeo Montreal som et godt eksempel på en fin og naturlig lyd før, så jeg gjentar meg selv (det var en grunn til at den ble brukt i Flåklypa):

Ferrari 250:

Tvr Griffith (med Ford-motor):

Eller bare enkle, gamle Saab 96:

Akkurat det du sier ang. med musikk er noe jeg verdsetter mer og mer merker jeg, men synes nesten det er verre når vokalen har fått glattet bort alle nyanser.

Er ikke like enig ang. motorer siden eksosanlegget alltid vil påvirke lyden en bil produserer, og så lenge eksosen ikke overdøver alle andre lyder (fra motoren) synes jeg det er greit om den høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som står i VAG's VR6,er ikkje det en noe spesiell konstruert motor mht sylinderplasseringa?

VR6 blokk:

bw7avr6jdxfy5n51o5r6.jpg

og her er tilsvarende i W12

zck0u4r9suv8wxjndyrh.jpg

Har ikke VW også laget en W8 blokk? Som kom i forrige generasjon Passat.

Edit: For ikke å glemme VW's W16 quad-turbo i Bugatti Veyron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...