Gå til innhold

Hvilke bilmerker liker vi IKKE?

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke alle testene omhandler kun driftstopp (ADAC´s statistikk gjør imidlertid det) og i f.eks amerikanske J.D. Power´s undersøkelser er det først og fremst den generelle kundetilfredshet som måles. Beregningsgrunnlaget omfatter alt fra overordnet kundetilfredshet, mekaniske problemer, problemer med interiøret/eksteriøret til "value for money" spørsmål. Svenske Teknikens Värld´s undersøkelser omfatter bl.a en temmelig stor bruktbildatabase der ulike sammenlignbare modeller vurderes. Subaru som bilmerke gjør det godt over hele linjen. Jeg tviler selvfølgelig ikke på at det... selv når det gjelder Subaru... kan befinne seg enkelte råtne eksempler ute i den virkelige verden som du/dere har stiftet bekjentskap med. Dette gjelder imidlertid for alle bilmerker og dessverre ikke kun for Subaru.

I den siste oversikten fra amerikanske J.D Powers, som er verdens største forbrukerorganisasjon, er faktisk Mercedes-Benz tilbake på førsteplassen. Etter mye tullball på 90-tallet med bl.a en heller rotete fusjon med Chrysler er Mercedes-Benz nå tilbake back in business... som de var på 80-tallet da W124 var verdens beste bil... 8)

http://www.dinside.no/846639/mercedes-k ... st-fornoyd

At du resonerte deg fram til en tråd du hadde skrivd i for 3 år siden når du fant ut av det der.. er ganske imponerandes egentlig :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dacia Sandero må jo være drømmebilen :lol: Ellers hater jeg alle franske biler. Skikkelig SV-design og så skal de være så fikse for fikshetens skyld, uten at det fungerer i praksis. Det eneste unntaket her er Pysjå, for har en litt mer "normal" tilnærming til bildesign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt av vag biler med unntak av s-serien da.

alt av koreansk søppel

amrikanske biler med få unntak

og alt av fransk drit men bortsett fra det er jeg ganske åpen.. mest glad i bmw da selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daewoo, kia, citroeen, peugeot , renault, toyota, opel ( endel tøft på 70tallet kanskje men), BOBIL! (hat i trafikken), gammal 80-talls volvo ala 240 osv.. harryaste ever. egentlig alt japansk/koreansk..

største driten må være vw transporter/caravell 2,4 diesel. mer undermotorisert bil skal du lete lenge etter. fattern har en slikt med bobilinnredning.. 78 hk og to tonn... håpløst lavt giret og generelt drit egentlig

Artig at du nevner VW Transporter 2,4 diesel. Er akkurat en slik bil jeg sitter i nå mens jeg sitter portvakt utenfor en flyplass hvor det legges nytt asfaltdekke. Bare det å flytte bilen fra en port til en annen er jo en prøvelse uten like når du har akselerasjon lik null. Synes synd på de personene som må kjøre disse på norske landeveier med bakker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet en at en kjører en god bil når en ikke prøver noe annet?

Man prøver da som regel litt av hvert... Enkelte merker appellerer bare mer til følelsene. Jeg har møtt beinharde Opel-entusiaster uten at jeg klarer å skjønne hvorfor de er det, siden jeg bare syns dem har en kul bil (Speedster). For min del ble jeg hekta på BMW-følelsen på kjøreskolen, da vi hadde en E46 skolebil. Fant aldri samme følelsen av villighet til å leke i svingene i vanlige biler, så jeg ble helt frelst da jeg var blakk student og kjøpte meg en E30 og fant mye kjøreglede til liten penge. Da var det BMW som gjaldt resten av livet. Heller ikke Audier fra nyere tid gir meg samme gliset (feilhjulstrekk?). Men nok om det:

Jeg diskriminerer absolutt ingenting, mange merker har mye bra. Eneste jeg ikke liker er bileiere.

Porsche 911 eiere som VET at de kjører best bil i verden. Ferrari folk med logo caps som løper rundt og skal vise verden at de er i "kosetur modus". VW Golf eiere som er dønn sterile og som garantert er fattigere versjon av Volvo+hus+bikje familien. Prius eiere som skal redde verden. Mitsubishi Evo eiere som tror de har verdens raskeste bil. 240 eiere som ikke klarer å se lenger enn 240. Citroen-eiere som aldri klarer å følge fartsgrensa. Audi eiere som ser rødt om de bli forbikjørt. Lamborghini eiere som kjøper Lamborghini fordi det er for mange Ferrarier på veien. Am Car eiere som kaller japanske biler for søppel. Peugeot eiere som er helt ghey. Toyota eiere som er opptatt av å vise ALLE rundt dem at de er pyser fordi Toyota eiere er i følge mange undersøkelse opptatt av trygghet. Mercedes-eiere som ikke har skjønt at Mercedes og kvalitet skilte lag ved nye milleniumet. El-bil eiere som tror de er hverdagshelter og elsker å se ned på alle som velger vanlige biler. Range Rover eiere som bruker bilen til hytta to ganger i året, og som alltid har fruene sine som sliter med hver jævla parkeringsplass i Norge og lager kø og faenskap for oss stakkars som bare vil inn på parkeringa med vår egenkjøpte lille drittbil. Moderne Alfa Romeo eiere som parkere utafor cafeene på Grünerløkka sammen med alle andre supersosser som tror de er trendy og elsker å gjøre alt Perez Hilton ber dem om å gjøre. Jaguar eiere som er 110 år gamle og veienes snegler. Saab-eiere som tror bila i dag er basert på Saab sine egne prinsipper, når de egentlig bare er opphora GM modeller. Nye Mini-eiere som elsker å være trendy eller som skal bevise hvor kul bilen er ved å peke mot Italian Job filmene hver eneste gang. Lexus-eiere som begynner å gråte når du forteller dem at det de kjører er en Toyota med litt ekstra sminke. Smart-eiere som parkerer på siden i parallell parkeringsplasser i Oslo og tror det er greit, bare at dem kommer tilbake og blir frustrerte når JEG med vilje kommer og parkerer bilen min helt inntil dem og de ikke får åpna dørene. Volkswagen eiere som tror de kjører en premium kvalitetsbil. Subaru-eiere som alltid flirer når de kommer seg opp overalt i stakkarslige japseboksene dems når avanserte tyskere til dobbel pris står bom fast ved siden av på vinterstid. Alle BMW entusiaster som mener BMW har laga flest kule biler i historien, og IKKE Lancia, som Top Gear påstod - åh faen, jeg er en av dem som mener det ;)

Eneste jeg ikke har no i mot er faktisk Skoda og Aston Martin eiere. Skoda-eiere i mine øyne, er de som gir blanke faen i hva andre mener om bilen dems og kjører en helt OK bil til en helt OK pris og driter i hva du mener om imaget dems. Aston Martin eiere trenger ingen verdens unnskyldning. De kjører verdens vakreste biler og du kan bare ikke se idiot ut i en Aston.

OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jeg er ikke så opptatt av hva andre mener om våre biler... det viktigste er å kjøre med bilene. Jeg har vel ca. 200000 Km bak rattet i fire forskjellige Porscher samt nogenlunde det tilsvarende i tre forskjellige MB´er. Så langt har jeg kjørt ca. 340000 Km i tre forskjellige BMW´er. I tillegg har jeg vel kjørt i underkanten av 400000 km i syv forskjellige Peugeot´er. Det har i løpet av 25 år blitt mange turer til Sydeuropa... tre av Porschene var der flere ganger, alle MB´ene var der flere ganger og to av BMW´ene har fraktet oss flere ganger til både Spania og Frankrike. Peugeot´ene var mest hyttebiler, men når man hadde 500 Km tur-retur til hytta og var der nesten hver eneste weekend i 10 år (sommerhalvåret) ballet det på seg med antall kjørte kilometer. I tillegg var vi temmelig ofte i Danmark... noe annet ville ha vært merkelig med en dansk bedre halvdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skønner ikke hvorfor så mange hater så mange bilmerker her inne, virker som mesteparten nesten bare liker bmw og kanskje et par merker til. Etter min mening er man ikke sikkelig bilinterisert om man bare liker et merke. De aller fleste merker har lagd noe jeg kunne tenkt meg å eid i vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skønner ikke hvorfor så mange hater så mange bilmerker her inne, virker som mesteparten nesten bare liker bmw og kanskje et par merker til. Etter min mening er man ikke sikkelig bilinterisert om man bare liker et merke. De aller fleste merker har lagd noe jeg kunne tenkt meg å eid i vertfall.

+1... :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1... :applause:

+2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bmw, men har både MB og Boble. Har jo også handlet splitter ny Golf STV, og er vel godt fornøyd med alle.. Eller ja, kanskje ikke bobla i den graden da, den er bare en kosebil. :D

Bilder av Golf'n må jeg nesten få lagt ut etterhvert, utrolig lekker skyss om jeg så må si det selv. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...