Gå til innhold

Hvilke bilmerker liker vi IKKE?

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mange forskjellige biler... flest Peugeot´er. Peugeot er klart undervurdert i Norge, men de har hatt og har noen svært fine kjøremaskiner. Jeg har bl.a hatt en 205 1,6 GTI og en 405 2,0 GTX Break... fine biler uten for mye tullball. En av de absolutt beste bilene jeg har hatt er en Peugeot 406 2,1 TDSV Break. Det var ikke mye annet som kombinerte økonomi og kjøreglede bedre da jeg kjøpte den bilen ny i 1998.

Jeg har også hatt noen Porscher... en 1984 911 Carrera Coupé, en 1980 928 S, en 1977 924 og en 1985 944. Mercedes-Benz har det også blitt noen av (inkl. to stk. helt nye)... en 1984 190E 2,0, en 1989 190E 2,3 og en 1990 230E.

Min første BMW kjøpte jeg i 1988 og det var en 1987 E30 320i. Min neste BMW var en 1997 E36 323i og vår nåværende 2003 E46 318d Touring ble kjøpt i begynnelsen av 2004.

Vi har også hatt ulike modeller fra Ford, Citroën, Volkswagen, Chrysler, Land Rover og ikke minst Mazda. Spesielt Miata´en som ble kjøpt allerede i 1990 var litt artig. Jeg kjøpte en av de aller første 40 bilene som ble offisielt importert til Norge. Kjøreegenskapene var uten tvil i toppklassen, men hver gang jeg kjørte bilen savnet jeg min tidligere Porsche 924. Den var like hurtig, hadde like gode kjøreegenskaper, men den hadde også mye, mye mer sjarme og personlighet. Porsche er Porsche... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er synd at så mange personer bruker energi på å mislike andre bilmerker egentlig, da det har blitt produsert mye fine kjøretøy.

Selv setter jeg stor pris på spesielt eldre BMW, men også eldre MB som W126/W201/W124, Alfa Romeo GTV, Mazda MX5, Citroen CX, amcars generelt fra 1950-70-tallet, Ascona B/Kadett C/Manta/, Ferrari før 2000, 911, MGB, Jaguar E-type...

Bilglede kan være så mangt, og jeg håper flere her inne åpner øynene med tiden. Bil er ikke som fotball, det er lov å teste buffeten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sansen for:

1. Japanske biler og værst av alt Toyota IQ og Prius. Eneste Japsebilene jeg kunne ha hatt er Lexus og Toyotas SUV modeller for det Amerikanske markedet i tillegg til pickupen Tundra! Alt annet Japanske er bannlyst hos meg!

2. Koreanske plastikkbiler som som er like kjønnsløse som en pakke knekkebrød

3. Saab har jeg heller aldri likt særlig godt, rare biler synes jeg enkelt og greit

4. Opels og Fords mindre modeller som Corsa, Astra, Agila, Meriva, Fiesta, Focus, Fusion osv fordi de er drittstygge og representerer Tysk industriavfall

5. Alt fra Mercedes bortsett fra ML, CL og S-klasse! Fordi det er kjedlige biler som ruster, er overprisa, med drosjestempel og er elendige på vinterføre.

Biler jeg derimot her veldig sansen for er:

1. Selvsagt BMW og Audi! De lager pene, suverene og spennende biler som tiltaler de fleste med hjerte for ting med 4 hjul og motor

2. Det meste fra VAG fordi du finner ikke en bil i VAG systemet som ikke passer deg og dine behov, praktisk talt! Suverene motorer, god kvalitet og biler som ser bra ut og kjører bra til en ikke alt for stor penge

3. Volvo liker jeg veldig godt enkelt og greit fordi jeg alltid har hatt sansen for Volvo! Trygge og fine biler som er nydelige å kjøre!

4. Chevrolet og Dodge har jeg veldig sansen for, du finner ikke mer robuste og kraftige biler! Har alltid likt Amerikanske biler og da spesiellt Chevrolet og Dodge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

1. citroen -> Bil med downsyndrom

2. toyota -> fremkomstmiddel mer kjedelig enn trikken

3. peugeot -> støgge biler, som blir styggere for hver nye modell som kommer ut (jfr frontlykter som er dratt nesten opp på taket på bilen)

4. golf -> bestemorbil som av en eller annen grunn er blitt ungdomsbil nr 1.

5. nissan -> hva skal man si? vannskapt makkverk av en annen verden (jfr primera)

Når det gjelder amerikanere, er jeg svak for dem ;) det må jeg bare innrømme.. få biler som slår mustang boss 69 etter min mening.

bortsett fra folkevogn, har jeg ikke noe imot noen tyske biler egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ingen biler jeg direkte misliker, men er jo biler jeg ikke skjønner at folk kan kjøpe.

eller jo, jeg misliker meget plastikkbiler, type alu-vinge og star wars-styling, DET er homsete faktisk, jeg blir direkte lei meg når jeg ser hva disse klovnene gjør med bila sine.. de bruker jo penger på alt annet enn stuk :applause:#-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ingen biler jeg direkte misliker, men er jo biler jeg ikke skjønner at folk kan kjøpe.

eller jo, jeg misliker meget plastikkbiler, type alu-vinge og star wars-styling, DET er homsete faktisk, jeg blir direkte lei meg når jeg ser hva disse klovnene gjør med bila sine.. de bruker jo penger på alt annet enn stuk :applause:#-o

240 er klart bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMART-biler!!!!! Ene alene fordi jeg hadde en traumatisk opplevelse i 9.klasse på tur med hvite busser. Kom den FEITE E36 M3 opp på siden av bussen, jeg var ned i sekken på under 1/10000 sekund for å ta opp kameraet å ta bilde, men neida, tror du ikke M3`n skiftet fil og en STYGG liten SMART kom i veien da?? Ødela hele turen min..... #-o:cry:

Ellers er jeg åpen for mange biltyper egentlig, selv om det kanskje ikke er noe jeg kunne tenke meg å eie.. Synes både nyere Audi, Volvo 2004---> og VW er gode biler. Så er det en liten gutt i meg som liker noen gammle Opel`er også. Den som står høyest på lista der er C-kadett, som jeg har stående på låven..:) Ellers finnes det MANGE biltyper som har sin sjarm og sitt særpreg over seg.

Som andre nevner her blir det litt feil å si " liker ikke ditt og liker ikke datt", da jeg tror mange av disse personene ikke har prøvd de bilene som nevnes. Finnes jo mange som ikke liker BMW også, å det er kanskje mange faktorer som spiller inn for å like et bilmerke. Både hva man er oppvokst med, har prøvd og hva man setter pris på. De som er over gjennomsnittet bil-interresert tror jeg har erfaringer med flere forskjellige merker, og kanskje vet hva de enkelte står for og er gode på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt som raser ut av Volvofabrikkene er forferdelige greier. har kanskje noe med at jeg bor på et sted hvor alle som er rasshøl i hue og kjører som noen idioter kjører gammal Volvo. heller ikke det nyeste fra Volvo er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så mye Audi-fiendlighet. Gi meg nyeste S4 D8, A8 D3 eller B7 RS4 så skal jeg vise dere hva skikkelige biler er... Skjønner ikke hvordan folk klarer å mislike et merke... Kanskje bare jeg som liker alle typer biler... Store, små, uavhengig av land... Fiat f eks er et merke jeg ikke bryr meg om, men syns nå gamle 500 var dritkul... Samme med andre kjedelige merker, alle har et eller annet fett jeg kunne ha tenkt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...