Gå til innhold

Noen som har tips til stereo i e30??


Anbefalte innlegg

Skal så smått begynne å bygge anlegg i e30'n min, budsjettet er lite og fronsett er førstepri..

Noen som har tips til et bra fronsett til max 2lapper? (gjerne mindre!) Er ute etter en finfin kombinasjon av trøkk og fin lyd.

Hadde tenkt å kjøpe denne Clarion spillern http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=849 (noen erfaringer?) og la den drive fronsettet i førsteomgang, så etterhvert kjøpe en 4-kanals forsterker og la den ta over driften av fronsettet og til sist investere i en sub.

Er det ellers noen som har bygd inn frontsett i e30? Trenger litt inspirasjon doh . Har studert litt og ser ut som det er bra plass for en liten "kasse" nede ved dørken foran dørene.. Veit det ikke er optimal plassering, men gidder ikke å begynne å bygge om dasjbordet.

Er det forresten viktig med en tett kasse for å få et frontsett til å spille godt? Har hatt et par bilanlegg før der jeg bare har satt fronsettet i orginalhullene (med litt modifikasjoner) og har igrunn synst det har spillt bra, er det mye forbedringspotensiale?

Hvordan er det med bass i e30? er vel ikke akkurat den bilen det er mest åpent mellom bagasjerom og kupè..?

På forhånd: Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo kjøpe dette fronstettet da! Det anbefalest!

10905-focal_access_165a-autohifi-6-2003.jpg

FOCAL 165A NOK 1990.00

2-veis komponentsystem. høyttaler

165mm (6,5") Bass/mellomtone

25mm Svingspol

72mm Magnet

TN 47 tioxiddiskant

2-veis separat delefilter12dB/Oktav med justerbart diskantnivå

Maks effekt: 120W

RMS effekt: 60W

Følsomhet (2.83V/1m): 92dB

Frekvensrespons: 60Hz-20kHz

Griller inkludert

10905-focal_access_165a-t3_test.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg spiller idag, endte opp med denne: http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=850 fikk den for 3500,- på hifi-klubben, har vel igrunn ikke bruk for alle funskjonene, men gjort er gjort 8)

Men det var dette frontsettet da.. Ser dette focal settet.. er det bra greier? mange som har erfaringer? prisen var jo ivertfall stiv nok da.. men vist det spiller der etter så er det vel igrunn greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er kanskje stiv men god lyd koster, regner med det er noen her med gode erfaringer fra focal! Eg kan vertfall gå god for ellementene deres

beklager ser at det frontsettet ovenfor ikkje er og få tak i lenger!

det nermeste vi har innen focal er til 2590,

2-veis komponentsystem

165mm (6,5") Bass/mellomtone

25mm Svingspole

84mm Magnet

TN 47 tioxid 5 diskant

2-veis separat delefilter12dB/Oktav med justerbart diskantnivå

Maks effekt: 150W

RMS effekt: 75W

Følsomhet (2.83V/1m): 93dB

Frekvensrespons: 60Hz-20kHz

Griller inkludert

faktisk test vinner dette også :P

10922-focal_polyglass_165v2-lyd-%26-bilde.jpg

10922-focal_eisa_award.jpg

men vi har jo cadence produkter som er litt rimeligere! du får se i sortemanget!

Beklager at det andre settet er utgått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
kjøpte meg spiller idag, endte opp med denne: http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=850 fikk den for 3500,- på hifi-klubben, har vel igrunn ikke bruk for alle funskjonene, men gjort er gjort 8)

Men det var dette frontsettet da.. Ser dette focal settet.. er det bra greier? mange som har erfaringer? prisen var jo ivertfall stiv nok da.. men vist det spiller der etter så er det vel igrunn greit

høø... om du fikk den for 3500 på hi-fi klubben vil jeg ikke si du akkurat har skutt gullfuglen.. "Pris Kr. 2990,-"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...