Gå til innhold

En M5 killer !

Share

Anbefalte innlegg

spiller ingen rolle om d er m5 killer når bilen langt fra er like pen som m5´n og vil tro m5´n har litt bedre plass og. jeg er jo en bmwentusiast og da så d kan jo vær d..

Som jeg skulle sagt det selv! En som sverger til BMW, noe jeg tror vi er mange av her ja.. :wink: Ville ikke drømt om porsche..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan jeg kan si det?

Kan du finne Porsche her?

http://www.euroncap.com

Klart den er sikrere enn en Panda men sikre biler er det ikke for da hadde de sendt dem til testing hos Euroncap.

Men bilen var skikkelig lekker.. Det må jeg innrømme :P

Innlegg nr 1000 jippi!!!

:stupid: ser du mercedes s klasse,bmw7 serie osv osv dær?

trur at disse bilene er blandt det sikkreste som er laget,men etter din teori så er vel dette usikre sjitbiler?

Er mange mercer og bmw'er som er testet der. Men ingen Porscher. 911 er noe at det farligste man kan kjøre. BMW hadde aldri solgt noe slikt.

Min teori er basert på flere ting ikke bare at de ikke er testet i Euroncap men det sier litt. S klasse og 7 serien er kanskje ikke så sikre som du tror. Mye vekt som presser bilen sammen. Selv om de er sikkre ved kollisjoner mot mindre biler så er det ikke sikkert de gjør det så bra i en slik test Euroncap utfører.

Det jeg ikke helt skjønner er hvordan du kan sitte her å uttale deg om at 911 er noe av det farligste man kan kjøre, samtidig som du klager på at det ikke finnes noen test av 911 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller ingen rolle om d er m5 killer når bilen langt fra er like pen som m5´n og vil tro m5´n har litt bedre plass og. jeg er jo en bmwentusiast og da så d kan jo vær d..

Som jeg skulle sagt det selv! En som sverger til BMW, noe jeg tror vi er mange av her ja.. :wink: Ville ikke drømt om porsche..!

Etter 4 Porscher og 3 BMW´er har jeg stor sans for begge bilmerkene...det ene utelukker ikke det andre. BMW bygger fantastiske modeller, men det gjør så absolut Porsche også. Saken er vel heller at deres konsepter og dermed kundegrupper er litt forskjellige. Når Porsche nå kommer til å bygge en sedan er det egentlig kun et resultat av en snart 30 år gammel drøm (les: det ble faktisk bygget en prototype av en 928 med fire dører) og det er helt klart at Porsche med Panamera ønsker å bygge deres svar på M5. Det er korrekt at Porsche ikke har de samme ressurser til utvikling av nye biler som f.eks BMW, men denne utfordringen løser de elegant ved å få litt hjelp fra deres kusine i Wolfsburg (Cayenne er bygget på et Touareg chassis og Panamera kommer til å bli bygget på et modefisert Phaeton chassis). Porsche er meget sikre biler i all den tid de selges i USA og da spesielt i California. Fiat, Renault, Peugeot m.fl selges ikke i USA og det må det være meget gode grunner til iom. at USA stadig er verdens viktigste bilmarked...enten vi liker det eller ikke. Når dette er nevnt er det et poeng at den teknisk/mekaniske layouten vedr. 911 modellen stammer helt tilbake fra Adolf Hitlers første politiske folkevogn prosjekt (les: Ferdinand Porsche var Hitlers fremste tekniske rådgiver og Günther Quandt var Hitlers fremste økonomiske rådgiver) og denne layouten er ikke state of the art i dag for å si det forsiktig. Hvis det ikke var et faktum at mange utelukkende forbinder Porsche med 911 konseptet tror jeg Porsche ville ha avsluttet modellen hurtigst mulig...de hadde faktisk seriøse planer om dette allerede i 1978 i forbindelse med inntroduksjonen av 928. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk denne Porsche'n var fin. Liker stortsett bare 911-looken (da 993,996 osv også) Men denne var ikke ille. Hadde egentlig litt mye Ferrari preg over seg synes jeg. (foruten noen ekstra dører)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche har i dag endelig presentert familiesedanen "Panamera" som kommer på markedet i 2009. Den blir frontmotorisert (i god tradisjon etter 924, 928, 944 og 968) med en V8 på over 4,5 liter...opp mot 450 HK uten turbo og over 550 HK med turbo (les: Cayenne er målestokken). Så har jeg 4 år å spare på...:D:D:D

porsche-panamera.jpg

Tviler på at de klarer å vente til 2009 for å slippe den der :P

Joda.. det gjør de nok.. men den ser neppe sånn ut i 2009.. :D

Moten forandrer seg..

Desuten syns jeg kansje den begynner å helle litt over mot ferrari sine "familiebiler"..

Så i etterkant at det ikke bare var meg som mente det.. :)

Men uansett.. jeg har igrunn alltid likt porsche.. 911 spessiellt.. Syns faktisk 996 Turbo chassiset er noe av det peneste på 4 hjul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke mange av de nyere Porsche`n, min favoritt er klart 993 carrera eller gjerne en RUF utgave hvis man skal ta det helt ut, men..vanskelig å få tak i..? Keramiske bremser fra Porsche på min 318is hadde jo vært tingen;) Noe må jo stoppe galskapen.. :D

Patrick B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smaken er vel delt i flere grener her, men personlig skyr jeg porsche som pesten, noen biler har jo drivhjula på feil side av bilen men hva gjør porsche? jo, de setter motoren på feil side! jeg vet flere biler som har motoren bak, her nevnes boblen, som er merkelig lik en 911! hvis du løfter opp en boble, og en porsche og sammenlikner de, så er de nesten like i oppheng og diverse! tenk etter: hva skjer hvis man fester bakfangeren på en boble til en eik, så fester man fronfangeren til en bulldozer, og kjører en og en halv meter med dozeren, så har man jaggu en porsche! og selvom jeg kan bli drept for å si dette: men hvor er stilen?? holder du hånda over bildet av bilen fra forhjula og forover kan man ikke si sikkert om det er en ny modell av en bora, eller kanskje opel har sluppet en litt hissig sedan?? det eneste som kjennetegner ALLE nye porscer er jo den utrolig stygge fronten! kan si en ting da: har de endelig klart å finne en ingeniør som mestret å sette motoren der den skulle FRAMME, så er de iallefall et steg i riktig retning! jeg personlig ville heller ha cruiset rundt i en bmw enten det er en e30 m3, eller en 2005 M5! :D

no offense!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg kan si det?

Klart den er sikrere enn en Panda men sikre biler er det ikke for da hadde de sendt dem til testing hos Euroncap.

Innlegg nr 1000 jippi!!!

trur at disse bilene er blandt det sikkreste som er laget,men etter din teori så er vel dette usikre sjitbiler?

Er mange mercer og bmw'er som er testet der. Men ingen Porscher. 911 er noe at det farligste man kan kjøre. BMW hadde aldri solgt noe slikt.

Min teori er basert på flere ting ikke bare at de ikke er testet i Euroncap men det sier litt. S klasse og 7 serien er kanskje ikke så sikre som du tror. Mye vekt som presser bilen sammen. Selv om de er sikkre ved kollisjoner mot mindre biler så er det ikke sikkert de gjør det så bra i en slik test Euroncap utfører.

Det jeg ikke helt skjønner er hvordan du kan sitte her å uttale deg om at 911 er noe av det farligste man kan kjøre, samtidig som du klager på at det ikke finnes noen test av 911 :lol:

Jeg trenger egentlig ikke noen tester å referere til når jeg ser det på konstruksjonen. Motoren bak vil si masse vekt som presser bakfra ved en kollisjon og bensintanken helt forran er ikke akkurat perfekt. Lav front hjelper heller ikke mye. Siste modell av Renault Laguna, det er en sikker bil.

Kjøreegenskapene på en 911 er heller ikke så mye å skryte av. Grunnkonstruksjonen er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smaken er vel delt i flere grener her, men personlig skyr jeg porsche som pesten, noen biler har jo drivhjula på feil side av bilen men hva gjør porsche? jo, de setter motoren på feil side! jeg vet flere biler som har motoren bak, her nevnes boblen, som er merkelig lik en 911! hvis du løfter opp en boble, og en porsche og sammenlikner de, så er de nesten like i oppheng og diverse! tenk etter: hva skjer hvis man fester bakfangeren på en boble til en eik, så fester man fronfangeren til en bulldozer, og kjører en og en halv meter med dozeren, så har man jaggu en porsche! og selvom jeg kan bli drept for å si dette: men hvor er stilen?? holder du hånda over bildet av bilen fra forhjula og forover kan man ikke si sikkert om det er en ny modell av en bora, eller kanskje opel har sluppet en litt hissig sedan?? det eneste som kjennetegner ALLE nye porscer er jo den utrolig stygge fronten! kan si en ting da: har de endelig klart å finne en ingeniør som mestret å sette motoren der den skulle FRAMME, så er de iallefall et steg i riktig retning! jeg personlig ville heller ha cruiset rundt i en bmw enten det er en e30 m3, eller en 2005 M5! :D

no offense!

Porsche har hatt modeller med motoren foran i perioden 1976-1994 og med Panamera vender de nå tilbake til dette konseptet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg kan si det?

Innlegg nr 1000 jippi!!!

Jeg trenger egentlig ikke noen tester å referere til når jeg ser det på konstruksjonen. Motoren bak vil si masse vekt som presser bakfra ved en kollisjon og bensintanken helt forran er ikke akkurat perfekt. Lav front hjelper heller ikke mye. Siste modell av Renault Laguna, det er en sikker bil.

Kjøreegenskapene på en 911 er heller ikke så mye å skryte av. Grunnkonstruksjonen er helt feil.

Det såkalte "European New Car Assessment Programme" er meget omdiskutert utenfor Europa og Skandinavia spesielt. Programmet inkluderer bl.a tester med en høy politisk betydning som ikke har en direkte relasjon til bilens sikkerhet (les: myke trafikkanter). Jeg tror derfor ikke at spesielt Laguna i realiteten er så sikker som dette klassifiseringsprogrammet skal ha det til...gi meg en god og objektiv grunn til hvorfor en billig fransk familiebil skulle være mer sikker enn f.eks BMW E60. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren bak vil si masse vekt som presser bakfra ved en kollisjon og bensintanken helt forran er ikke akkurat perfekt.

Er det ikke helt det samme på "normale" biler, bare andre veien? :)

Jeg synes også disse krasjtestene virker litt spesielle. Ekstrapoeng for irriterende beltevarslere f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg kan si det?

Innlegg nr 1000 jippi!!!

Det såkalte "European New Car Assessment Programme" er meget omdiskutert utenfor Europa og Skandinavia spesielt. Programmet inkluderer bl.a tester med en høy politisk betydning som ikke har en direkte relasjon til bilens sikkerhet (les: myke trafikkanter). Jeg tror derfor ikke at spesielt Laguna i realiteten er så sikker som dette klassifiseringsprogrammet skal ha det til...gi meg en god og objektiv grunn til hvorfor en billig fransk familiebil skulle være mer sikker enn f.eks BMW E60. :wink:

Dere henger dere for mye opp i tull, som fredrik her sier. Er det noe jeg er VELDIG UENIG her er at 911 er en ikke sikker bil, DET ER ABSOLUTT det største sprøytet jeg har hør i hele mitt liv. Ta en tur på ringen, og hva er dern sikreste bilen, jo 911, og hvorfor er den en av de mest ettertraktete løpsbilen, sdammen med M3, hvis den ikke er sikker.

Glem denne EURO NCAP, dette er bare en måte og fortelle hvor sikker bilen er, men ikke glem det er lab, og ikke virkelighets tester. I disse testene kommer E36 veldig dårlig ut, men jen jeg har en helt annnen erfaring fra forskjellige ulykker med E36, og vi mener den er veldig sikker.

Alt dette med tester blir bare objektivt så lenge det er reelt, og det er ikke disse testene.

Thorleif Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...