Gå til innhold

Hvilken M3 er DIN drømme bil ?

Divine
 Share

Hvilken M3 er DIN drømme bil ?  

187 stemmer

1. 1. Hvilken M3 er DIN drømme bil ?

• E30 M3
      81
    • E36 M3
      25
    • E46 M3
      82

Anbefalte innlegg

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

e36m3 er jo ikke noe drømmebil er jo bruksbilen

+1

E36 M3 kan jo alle kjøpe når som helst, jeg kunne kjøpt det med lærling lønn, men kjøpte heller E60en. Drømmebil ligger jo i ordet en ting du drømmer om som er vansklig og få tak i. Men kunne nok tenkt meg E92 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e36m3 er jo ikke noe drømmebil er jo bruksbilen

+1

E36 M3 kan jo alle kjøpe når som helst, jeg kunne kjøpt det med lærling lønn, men kjøpte heller E60en. Drømmebil ligger jo i ordet en ting du drømmer om som er vansklig og få tak i. Men kunne nok tenkt meg E92 ja.

e36 m3 koster jo like mye som en e30 m3 da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at alle M3'er har sin sjarm, men det er jo en grunn til at BMW setter av såpass med kronasjer til utvikling..

Å drømme om en e30 M3 er greit nok, men de som hevder de ville valgt e30 fremfor e92, om de hadde valget - nekter jeg å tro.

Det sier dere bare i ren stahet;)

E30, e36, e46 m3 < e9x M3

.Det er jo ren matte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E92 m3, uten tvil :) Men e46 er også rå!

Sikkert kjekt med en e30 m3 også........................................................men ikke så kjekt når man blir grovt forbikjørt (og frakjørt) av en e92 8) (selv om bilene ikke kan sammenlignes på den måten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evo testet E30 mot E92 for litt siden...

E30/E92

Motor: Rekkefirer/V8

Volum: 2300cc/3999cc

Effekt: 218hk v.6750rpm /420hk v.8300rpm

Dreiemoment: 230Nm v.4600rpm / 400Nm v.3900rpm

Vekt: 1283kg/1622kg

Vekt/tonn: 170hk pr. tonn / 259hk pr. tonn

Vektfordeling 52:48 på begge

0-100km/t: 6.6/4.6

0-160km/t: 17.8/10.1

1/4mile: 15.2 v. 147km/t / 13.0 v. 182km/t

Toppfart: 224km/t / 250km/t

De testet de mot hverandre på bane (West Circuit). E30 klarte det på 1:33.3 med toppfart på 150km/t, og E92 klarte det på 1:25.9 med toppfart på 174km/t.

Det kan også noteres at E30'n bare er et halvt sekund raskere rundt denne banen enn en diesel Renault (Renaultsport Megane dCi 175).

Min favoritt i denne tråden må være E46 M3 CSL. Nyyydelig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at alle M3'er har sin sjarm, men det er jo en grunn til at BMW setter av såpass med kronasjer til utvikling..

Å drømme om en e30 M3 er greit nok, men de som hevder de ville valgt e30 fremfor e92, om de hadde valget - nekter jeg å tro.

Hadde jo selfølgelig solgt e92en og importert en strøken e30 ;)

Selvfølgelig er det spennende med e92, men vi snakker om drømmebilen. Handler ikke om pris eller hvor uoppnåelig den drømmen er, det handler om følelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo selfølgelig solgt e92en og importert en strøken e30 ;)

Selvfølgelig er det spennende med e92, men vi snakker om drømmebilen. Handler ikke om pris eller hvor uoppnåelig den drømmen er, det handler om følelser..

Jada, jeg satt det veldig på spissen da :)

En ting er følelser, men det jeg ville poengtere (på en litt blærete måte) var at en 201x modell er bedre på de fleste områder kontra en 198x modell.

....at det er enorme forskjeller er jo selvforklarende da det har skjedd enormt mye med bilene de siste 20-30årene. På både "godt og vondt" =)

Det er uansett delte meninger på dette - og det er bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå regnet jeg med at man drømmer om bilen som er mest sannsynlig å prismessig også..

jeg ville selvfølgelig hatt e92 om jeg fikk velge en av disse, men ikke om prisforskjellen er så stor som den er i dag på de ulike modellene.. for å få effekt for penga, ville jeg kjøpt e36 m3 og satt på lavtrykksturbo/kompressor, ca 200-220k kommer det på da, mye moro for penga!

ellers så syns jeg e46 csl er gromt, men koster for mye i forhold til hva du får, akkurat som med e92. E30 m3 er bare en skandale jeg ikke gidder å si noe mer om. Men utenom m3 så er det jo gamle biler som er det tøffeste..

gir du meg en million, da hadde jeg kjøpte gammel/gamle biler for de pengene, skal aldri ha ny bil heldigvis :mrgreen: begynte med 6 år gammel E-klasse som førstebil, den solgte jeg og kjøpte meg en 83 modell E-klasse.. beste biloppgraderinga jeg kunne ha gjort! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...