Steffan C Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Jeg også hiver meg på med dere som syns de var tøffe . Men det blir nok ikke en sånn bil på meg, drømmer om E-61 med 3,5L diesel. Men det er nok mange år til de drømmene går i oppfyllelse . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Hva med Alpines demobil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Men lages motorene i USA ? ...neppe... Nei, men de lages for det amerikanske markedet. samme med bl.a m5 e.28, amerikanske versjonen har 254 hk mens europeiske har 286.. vet det er slik med e-28 m5, og det var hvertfall det de sa på jobben om x5'n også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 så ut som den var laget i photoshop *host host* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Har et bilde av en fin en... men litt usikker på hvordan jeg legger ut bilde her? Bildet må ligge på nettet, det er første bud. Dersom det gjør det, så svar her så skal jeg forklare deg prosedyren. Jeg får vel slenge meg på gutta som synes den var rå jeg da.. Meget tøff.. Og skal den kjøres offroad, hvorfor ikke ha justerbart senkesett da med justering innv? Trykke på en kanpp og voila.. Tror ikke de hjulene er spesielt godt egna til offroad, uansett hvor mye justerbart understell man har... Og Tåmi, den Alpine X5en er heftig - som show-bil. Den stod på Alpine's stand på IAA! Men BMW-emblem på panser og "bakluke" var lakkert i ensfarget sølv på IAA faktisk, de fikk vel ikke lov til å benytte BMW-logoen sikkert. Veldig strenge regler på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Men lages motorene i USA ? ...neppe... Nei, men de lages for det amerikanske markedet. samme med bl.a m5 e.28, amerikanske versjonen har 254 hk mens europeiske har 286.. vet det er slik med e-28 m5, og det var hvertfall det de sa på jobben om x5'n også.. Jeg er klar over at det til tider var en stor forskjell på de amerikanske og europeiske motorene før i tiden (f.eks den amerikanske E36 M3 hadde ikke engan en "S" motor), men jeg tror ikke at det er en signifikant forskjell på dagens standardmotorer...som jo er montert i en X5 (altså M57D30, M54B30...osv). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Jeg er klar over at det til tider var en stor forskjell på de amerikanske og europeiske motorene før i tiden (f.eks den amerikanske E36 M3 hadde ikke engan en "S" motor), men jeg tror ikke at det er en signifikant forskjell på dagens standardmotorer...som jo er montert i en X5 (altså M57D30, M54B30...osv). Skulle akkurat til å si det. F.eks BMW E36 M3 u.s versjon, hadde vel 240hk tror jeg. Men etter det har det stoppet, tror det er mer likhet nå. Det som kan være forkjellen er at jeg tror amerikanske BMW'er har en annen katalysator, ser det det 5hk forskjell fra Europeiske, men det er vel neppe noe man merker i en bil som har over 200+ hk? Dessuten E60/61 har ikke 3.5 l diesel, 535D har den samme motoren som i 530D, men det er twinturbo, + en del andre endringer som gjør at den er såpass rå, men altså fremdeles 3 liters motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 M3cab, ikke bruk E36 M3 som eksempel når du snakker om forskjeller på motorer i Europa og USA. BMW planla egentlig ikke å lansere E36 M3 i USA, men når de likevel gjorde det så skulle den ikke koste mer enn E30 M3 gjorde, og det krevde en mye billigere motor. Kilde: www.bmwmregistry.com How did the U.S.-spec version of the E36 M3 come about?When the E36 M3 made its European debut in 1992 there were no plans to produce a North American version. Sales of the previous M3, the E30 of 1988-91, had amounted to just under 5,000 units and BMW’s only other North American-spec M car at the time, the E34 M5, was not selling in large enough quantities to justify the addition of another M model in the American market. However, a letter-writing campaign initiated by the BMW Car Club of America sparked such an overwhelming response by the enthusiast BMW community that BMW of North America decided to reconsider. The main issue was price: BMW NA was determined to keep the MSRP down to around $35,000, about the same as the last of the E30 M3s. The only way to meet this price point was to develop a specific version of the S50 engine without the costly individual throttle bodies and continuously variable VANOS valve timing system of the European-spec motor. Just such a car entered production in February, 1994 (as a 1995 model) and went on to be produced in almost equal numbers to the European version despite a production run of only half as many years. Så alle som tror at det hadde med avgasser og utslipp fra den europeiske M3-motoren å gjøre må tro om igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 synes den så veldig fake ut jeg da, ser ut som det er laga i Photoshop. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 synes den så veldig fake ut jeg da, ser ut som det er laga i Photoshop. Det er faktisk vis et en times program, på discovery, av byggingen av denne bilen, og noen flere demobiler bygget av samme personer. MINI CIVIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Tror NeonMuffler siktet til bilen denne tråden startet med, og ikke Alpine-X5en. Sitnevnte er definitvt virkelig, med mindre jeg og to til + kameraet mitt hadde kollektiv hallusinering på IAA! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg må nesten si, og nå blir jeg garantert hatet, at jeg skjønner ikke poenget med disse SUV'ene... Ok, så alle "gangsterene" i USA kjører i dem. Endten kjører man liten sportsbil eller så kjører man Monstertruck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 X5 er en knalltøff bil! Faceliften de fikk gjorde den mye finere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå