Gå til innhold

Kjører du RC bil?

SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

Har en offroad rc tilsalgs som er kun brukt noen få ganger, mistet litt int.. var en impulskjøp som ikke imponerte frugan :P

Ser sånn ut:

fru0yyalay0byxp4kprc.jpg

HELT SINNSYK I TERRENGET! kommer over stort sett alt :P Ga 4200kr ny med batteri, kontroll og alt.

Gi bud på pm eller send sms 98690003 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden jeg skrev sist her har jeg også anskaffet en Traxxas Stampede 4x4 VXL, 1:10 børsteløs. Utrolig morsom bil! Oppgradert begge bilene med diverse fra RPM, ProLine, MIP etc. men det holder sjeldent mer enn et batteri eller to før jeg har ødelagt et eller annet. Kan kanskje ikke forvente annet etter meterhøye hopp og kræsj. Blir mye skruing.. :-)

Jeg også fått prøve bittelitt med helikopter hos en kompis, både ekte vare og simulator. Jeg må gå tilbake på mitt utsagn om at det virker kjedelig, for det er det virkelig ikke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har litt peil på nitro motorer?

Min savage 4.6 sto still en stund uten olje i sylinderen, her en dag tenkte jeg at jeg måtte ha olje i men da hadde den satt seg pittelitt. Den løsna veldig lett, men nå har det blitt et "hakk" i øverste del av sylinder. Når jeg snurrer motoren så stempelet når topp så kjenner jeg det blir litt tyngre rett før topp, og så lett et par mm, så tungt på vei ned igjen, så blir det lett igjen.. så går pittelitt treigt akkurat i toppen når stempelet snur.

Er det bare og fyre opp så går det seg til? :P

Kom over et kit for og bygge den om til el. Hadde kanskje vært noe? Går vel ganske bra el motorene nå til dags? :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått en rc bil i innbytte på noe deler , lurte bare på om det er slik at hjul skal gå rundt når du skaø starte den ? tror det er 4wd siden alle hjulene går rundt sam tidig :)

noen som vet hva det kan være ? får ikke start på den så lurer på om noen vet hva feilen kan være ?

har stått i 2 år :D

prøvd å starte den igår , og det var ingenting som skjedde , plutselig begynte den å komme seg , men samtidig så begynte hjula å snurre rundt å svar litt vanskelig å holde igjen . Noen som vet hva det kan være ? evt hvor man kan kjøpe deler ?

sjekka litt rundt og fant norwegian modellers . kan det være at den ikke vil starte fordi jeg ikke har luft filter på den ? :D

Takk for tilbake svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SER du at det er hakk i øverste del av sylinder? Høres i såfall rart ut. Det er jo ikke stempelringer på disse motorene?

Har ikke demontert toppen eller noe, men kjennes ut som der er noe som stopper den når den kommer på topp og skal snu, rett før og rett etter topp er det et lite felt som går litt tregt..

Men går helt fint ellers da.. Kanskje jeg bare skal prøve og starte og se hva som skjer :)

En annen ting jeg har lurt på er dette med varme på glødepluggene, hvilken skal man bruke i hvilken utetemp? Finst det noen retningslinjer på det?

Nå er det jo ca 3 grader her.. Da må jeg jo openbart ha en varmere en, men når må jeg gå ned? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at motoren har fått det trege partiet kan i utgangspunktet alltid vært der, når du turner motoren rundt på svinghjulet bak sentrifugalclutchen så skal du ha et lett parti. så skal stempelet gå i toppen(kompen holder igjen) så skal du kunne turne den over det punktet, så skal du turne videre, dette skal gå ganske lett, rundt en kvart omdreining? Så føler man at det suger litt i motoren og motstanden øker, så går den lett igjen(neste omdreining).

Har drevet en god del med dette, både fly, heli(glow 90size og 50size) og biler(har 3 stk), den pluggen som funker til alt, det er Enya no.4. Kjørte på OS plugger før, og når det ble kaldt ute(5-10 blå) på heliene så skrumpet glødetråden på pluggene inn.. Enya 4 har vært en klassikker i sikkert 30 år. Da faren min drev på som ung brukte han også alltid Enya No.4. Kjørte med denne pluggen sommer som vinter, aldri noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt denne da? :)

Handlet en del på rcplanet.com :)

Den gangen jeg drev aktivt på så handlet jeg 40-50 plugger av gangen fra HongKong for en slikk og ingenting.

Ser at Rotordisc'en har Enya fremdeles http://rotordisc.dk/shop/gloederoer-tilbehoer-71c1.html

Du kan ta en titt her også, om du bestiller noe mer tar du med deg noen plugger i samme slengen

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _HOT_.html

Batterier og slike ting er innmari billig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt denne da? :)

Handlet en del på rcplanet.com :)

Den gangen jeg drev aktivt på så handlet jeg 40-50 plugger av gangen fra HongKong for en slikk og ingenting.

Ser at Rotordisc'en har Enya fremdeles http://rotordisc.dk/shop/gloederoer-tilbehoer-71c1.html

Du kan ta en titt her også, om du bestiller noe mer tar du med deg noen plugger i samme slengen

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _HOT_.html

Batterier og slike ting er innmari billig her.

Takk for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...