Gå til innhold

Er vi rånere??


Toro
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke det maset og BMW som "kebabtralle" og alt det der.. Hva er så galt med det? Pakistanere har vel ordentlig bilsmak da!

Folk vil ikke bli assosiert med mørke mennesker og "gjenger".. derfor kjøper de heller ikke BMW. Forbanna tull! Da får dem faen meg gå.

BMW er skikkelig flotte biler! Er man litt voksen så kjøper man det man liker og driter i sånt tullprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det maset og BMW som "kebabtralle" og alt det der.. Hva er så galt med det? Pakistanere har vel ordentlig bilsmak da!

Folk vil ikke bli assosiert med mørke mennesker og "gjenger".. derfor kjøper de heller ikke BMW. Forbanna tull! Da får dem faen meg gå.

BMW er skikkelig flotte biler! Er man litt voksen så kjøper man det man liker og driter i sånt tullprat.

Selvfølgelig kjøper man den bilen man liker...og jeg har da også så langt kjøpt tre BMW´er... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En råner er en som kjører i sentrum rundt den samme løypa hele tiden. Rånerutene blir som oftest utviklet av en gjeng og så følger alle andre rånere den samme ruten. Opp og ned, fram og tilbake hele tiden. Dette er delvis fordi ungdommene ikke har annet å finne på, men også fordi de synes det er gøy!

Det utvikler seg et eget samfunn, og tilslutt kjenner du "alle" rånerne. Du ser med en gang på bilen om det er en råner. Samme hvilken biltype, men de har alltid litt styling eller neon-lys på seg.

Her i Haugesund kjører de fleste Volvo 240, Ford Sierra eller japsebiler. BMW blir ansett som kebabtralle. Synd at våre fargede gjester på ubestemt tid har satt dette preget på bilmerket. Men jeg råner selv med min BMW, med en rå lyd som er best av alle! Ingen slår sekserlyden!! Men råner bare i helgene, litt spinning og slikt blir det jo, men bilen min er beholdt original, og ser ikke rånete ut. Da går det an å råne med BMW også.

Vi som har BMW`er blandt ungdommene, holder imidlertid sammen..

Ser dere på rånere som negativt? Synes det spriter opp livet på byen med rånetrafikk jeg, og det er bare i ungdomstiden vi må kjøre fra oss allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang rånere, for da ikke å glemme kles valget:

-Mokasinere med hvite tennissokker.

-Olabukse

-Adidas genser

-Adidas jakke

Og Ascona B er/var kongebil. Var min første bil også.

Glem heller ikke capsen, rullingsen, gullkjedet, ringen i øret, hockeysveisen og treskoa

Jeg vil ikke kalle med selv råner, men liker å ta en tur til byen, vaske bil og stå og snakke BMW med likesinnede etterpå. Vil heller ta noen runder på en p-plass dekket av snø ennå å kjøre 20 ganger opp og ned hovedgata.. :lol:

Slik som sist fredag :)

116e3d9a1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde noen her i byen som hadde BMW og slikt.. Ihvertfall som kjørte litt ute.. Eneste her, er en med en hvit E30.. dårlig styling.. og eksospotte som så vidt henger på. Altså.. den hopper opp og ned som en jo-jo.

:roll:

Snufs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om jeg vil kalle meg en råner, men er titt og ofte på shell, og i sentrum, spinner litt rundt om kring.. og vist alle som henger på shell er rånere, ja da er d F*** meg mange rånere her.. for en og annen kveld i ny og ned så samler det seg rundt 10-30 biler på shellen, og det yrer av liv.. egentlig sinnsjukt rått.. da blir det noe spinning og diverse bilkjøring, og ikke minst mye prat blant kjentfolk..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En råner har en egen livvstil og image blant andre. Blir rett å slett klassifisert som "den typen".

Kan ta et klassisk eksempel på hva jeg mener er en _ekte_ råner:

-Rullemalt gul 240 med kun 2 runder igjen på fjørene, over 30 baums i bilen, terninger, minimumm 1 stk 12" i bagasjen som er ufattelig dårlig plasert, null lysisolasjon, ofte "småfolk" fra ungdomsskole i bilen, ekstremt dårlig rattgrep og sittestilling som ikke tilsier sunn fornuft.

Dette er etter min mening en ordentlig råner. Vi har 2-3 ekte rånere i nabobydga.

Jeg selv liker å stå å prate med noen kjentfolk på Esso/Shell en gang da jeg treffer på dem. Men jeg står ikke å pumper ut alt av effekt den stakkars basseren klarer (ikke har jeg noe basser heller).

Ei heller står jeg å ruser motoren og sitter med setet laaangt tilbakelent.

Jeg liker å kjøre litt aktivt, og gjerne litt paralellkjøring med kompiser på vinterstid rundt om i bygda/regionen. Det vil jeg så aldeles ikke kalle råning.

Råning foregår i under 40 km/t, ikke i 120 ++..

Just my 2 cent :)

Paralellkøyrin i 120++ på vinterstid? (håpe du ikkje køyrer på ein råner då!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råning er vel folk som tilbringer mer tid på esso i bilene sine en faktisk å kjøre for de dem skal noe.....

refferer til det markedsjefen i BMW norge sa når han fikk spørsmål om bmw og pakkis stempel....da veit du ikke hva du snakker..:)

Hehehe... så du tror at markedssjefen i BMW Norge har mulighet for i all offentlighet å svare objektivt på et slikt spørsmål ? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye ute å kjører, bare cruiser rundt liksom, og jeg hadde mye styling på bilen, men jeg har aldri sett på meg selv som en råner egentlig. Det er jo mest fordi at i ukene og slikt så er det ikke så mye annet å gjøre på.. (Bor på en ganske øde plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...