ullsokken Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 når folk skal hente noe baki trunken, så tar de nesten løpefart når de skal smelle den igjen. blir så forbanna, dørerne også de tar jo løpefart Også har du de som bruker hele overkroppen og trykker ned koffertlokket med håndflatene akuratt da den smekker nedpå så det nesten blir bulk etter trykket hvor de hadde hendene. Har hørt dette blitt gjort med panser :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Det er forbudt å smelle igjen dørene på min E46. Pussig nok har bilen stadig en fornuftig "dump" lyd (som et pengeskap som lukkes) når fordørene lukkes... selv etter over 250000 Km. Bakdørene og bakklappen høres imidlertid skikkelig billige ut og har alltid gjort det. Er vinduene på fordørene nede når dørene lukkes er ikke lyden stort bedre enn fra bakdørene... merkelig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Ja, har prøvd å fortelle dama flere ganger at hu ikke skal smelle igjen døra når hu lukker den. Men hu er visst for vant til å gjøre det så det nytter ikke å si fra På gamlebilen parkerte jeg inntil et slags autovern i et parkeringshus på en slags lukeparkeringsplass, og passasjeren min smalt døra OPP og i det autovernet. Da klikka jeg, lå igjen lakk på autovernet og et fint merke på kanten av døra mi. Dette var heldigvis ikke min nåværende bmw, da hadde nok ikke denne personen levd idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Kjenner iritasjonen stiger av og lese denne tråden, er ikke så forbanna vannskelig og lukke en dør med akuratt nok kraft, eller om du bruker for lite, åpne den 5 cm og lukke den pent, ikke mose døra inn i ramma, så du ser hele bilen rister og hører glasset brister.. Jeg får ikke gjort så mye med det, folk er så tunglærte, så jeg kjører ikke fulle folk, og når jeg og en kompis skal til butikken etc, blir det alltid hannes bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Drar opp en gammel tråd, På min E39 Touring så er det hydraulisk bakluke, så opp og igjen med luka er automatisk.. Men når den går igjen så går den fint ned til de siste 20-30cm så smeller den seg in på elektriske låsen.. Ska det være sånn eller noe som ikke klarer og bremse den ned? Har akkurat bytta dempere til bakluka hjalp mye på vei opp siden ikke klarte de første cm selv når skal åpne men lukker fortsatt hardt igjen. Sist E39 Touring passa jeg alltid på å legge fint inntil.!! :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Tja, har sånn luke på min e39 også, men føler ikke at den "smeller" noe hard igjen. Går bare litt fortere de siste 15 cm enn ellers hele veien... Er ikke soft close liksom... Min sliter derimot at den ikke klarer å dra seg selv opp på begynnelsen akk som du. Etter å ha lest det du skrev, bestiller jeg dempere imorra PS. Vet egentlig ikke hvordan det er på andre e39 jeg, trodde det var vanlig sånn som jeg hadde på min når den lokker seg igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 BMWn må det smelles litt på grunn av litt trange vinduspakninger, på mercedesen smeller dørene som nytt, problemet her er slitne gassdempere på bakluka. Jeg sier det gang på gang på gang på gang legg bakdøra nedtil så drar den seg inntil på egenhånd! Samtlige fortsetter å smelle luka og begynner å bli bra lei av å åpne mekanismen gang på gang. For de som ikke vet det er det selve låsen som elektrisk drar luka helt i posisjon på egenhånd siste 2 centimeterne for å få luka helt i lås. Ganske komplisert lås som kiler seg med for mye juling. Reparerte låsen rett etter kjøp av bilen, så har jeg vel hatt den ut 3 ganger til etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Du mener å la bakluka være i fred på vei ned? Altså bare bruke knappen og ikke manuelt? Jeg gjør det isåfall, kunn knappen. Men på vei opp så hjelper jeg da den sliter litt... Forstod jeg deg rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Gamle merca mi har kun elektrisk låsemekanisme du legger luka ned til så låsen klikker en gang, så hører man en elektrisk motor og luka lukker seg helt. I utgangspunktet er det laget slik at om man ikke gjør dette så skal gassdemperne i luka sørge for at det ikke skal volde skade på låsen. Etter nesten en halv mill. km så har vel luka fått åpnet og lukket seg ganske mye, det har resultert i ganske lite trykk i demperne. Så luka detter som en stein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Du mener å la bakluka være i fred på vei ned? Altså bare bruke knappen og ikke manuelt? Jeg gjør det isåfall, kunn knappen. Men på vei opp så hjelper jeg da den sliter litt... Forstod jeg deg rett? Yupp, la bare det gå automatisk (uten å holde igjen til den låser seg), syns bare det virker veldig brutalt.. At den ikke klarer det lille første biten opp er svake dempere. Byttet mine i dag ene var faktisk helt bøyd fjær (fjær i demper).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Får jo dørdempere på ikea da, eller er ikke det til bil..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet April 19, 2012 Share Skrevet April 19, 2012 Tydeligvis er dette normalt..at det smeller litt på slutten, funnet noen andre YouTube filmer med samme smellet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 JA, folk smeller med dørene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 En annen ting som er grusomt irriterende(Spes for oss som liker og ha ren bil) er folk som absolut ikke klarer og "børste" bena sine før de setter seg inn.. MÅ dra med seg grus leire osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 En annen ting som er grusomt irriterende(Spes for oss som liker og ha ren bil) er folk som absolut ikke klarer og "børste" bena sine før de setter seg inn.. MÅ dra med seg grus leire osv.... Eller de som lager merker på sparkepanel, innstegslister og på baksiden av seter med skoene! På E24 så må det litt kraft til for få igjen dørene, men du verden så folk tar i av og til. Måtte bytte de to nederste festene til vinduet pga av dette på passasjerdøra! På E90'en var det å ta beina fatt hvis du smeller med dørene mine, og sånn blir det på E39'en og. Og nåde den som smeller igjen bakluka! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå