Gå til innhold

Gir Dieselmotor bedre kjørekomfort?

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Kjører Peugeot 407 - 2.0Hdi 136hk som er diesel tunet til 163hk nå! Startet opp 320i `en i går etter dekkskifte men det var en trist affere etter å ha kjørt 407`en i noen uker nå! Føltes som å kjøre en 316 i forhold.. :shock:

Så små 15 år etter at den kom på markedet må din E36 på enkelte områder se seg slått av nyere bilmodeller... ikke dårlig spør du meg... hverken Peugeot 405 eller 406 var forøvrig et realistisk alternativ til E36... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 year later...
Apropos tidligere nevnte Golf GT med 1,4 liter "TSI" motor på 170 HK ved 6000 rpm og 240 Nm mellom 1750 og 5000 rpm. Det blir nok litt surt å komme med en E90/91 320i etter denne... :?

http://forbruker.no/bil/tester/article1244451.ece

Saa er det bekreftet at VW's nye TSI motor paa 1,4 liter i forbindelse med den nye modellen Tiguan ogsaa kommer med 200 HK og 280 Nm... og dermed blir det litt surt med bl.a en 120i som kun har 170 HK og 210 Nm. Naar ser BMW lyset ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos tidligere nevnte Golf GT med 1,4 liter "TSI" motor på 170 HK ved 6000 rpm og 240 Nm mellom 1750 og 5000 rpm. Det blir nok litt surt å komme med en E90/91 320i etter denne... :?

http://forbruker.no/bil/tester/article1244451.ece

Saa er det bekreftet at VW's nye TSI motor paa 1,4 liter i forbindelse med den nye modellen Tiguan ogsaa kommer med 200 HK og 280 Nm... og dermed blir det litt surt med bl.a en 120i som kun har 170 HK og 210 Nm. Naar ser BMW lyset ?... :?

Tidsspørsmål spør du meg.

BMW viser veien når det gjelder dieselmotorer om dagen, 123D er en to liter som yter 204/400 hk/Nm, med twinturbo teknologi

og deres nye 2 liter diesel med enkelt turbo, yter 177/350 hk/Nm, og slipper ut så lite (130g) at det nesten tilsvarer miljørabbat i Sverige. (grensen er på 120g Co)

Så at de gjør det samme med bensinmotoer jeg jeg overbevisst om, nå debuterer jo 2 liter med 170 hk i E60 også bl.a.

Så 5 serie har fått firer etter 518 fra E34.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp Citroen (eller hvordan det staves) sin reklame på tv. På slutten så sa han 2 gode ting om Citroen med dieselmotor. Tror det er :

"med diesel motor i din citroen får du større kraft (noe i den duren) og bedre kjørekomfort"

Bedre kjørekomfort? Den skjønner jeg ikke.

Har nok noe med at med en diesel motor har man mye høyere dreiemoment en ved en bensin bil, og dermed slipper man og gire like mye. Men man har jo også samme fordel ved og ha en sterk bensin motor, eller veldig enkelt automatgir, spesielt den nye girkassen som kommer i vw-bilene.(finnes også i noen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp Citroen (eller hvordan det staves) sin reklame på tv. På slutten så sa han 2 gode ting om Citroen med dieselmotor. Tror det er :

"med diesel motor i din citroen får du større kraft (noe i den duren) og bedre kjørekomfort"

Bedre kjørekomfort? Den skjønner jeg ikke.

Har nok noe med at med en diesel motor har man mye høyere dreiemoment en ved en bensin bil, og dermed slipper man og gire like mye. Men man har jo også samme fordel ved og ha en sterk bensin motor, eller veldig enkelt automatgir, spesielt den nye girkassen som kommer i vw-bilene.(finnes også i noen)

den citronen du snakker om har foreldrene mine. og bmwen min trenger ikke jeg gire like mye med. for når sitronen mister turbotrykk fins det ikke krefter i det hele tatt lengere. har faktisk hatt motoren nede på 1200rpm i 5gir og deretter bare økt til 90 igjen.. Men øknomien er noe helt annet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...