Fredrik Skrevet Februar 12, 2006 Share Skrevet Februar 12, 2006 Leste begge artikklene, og har stor respekt for teknikens varld, men skjønner ikke helt greia. E60 er en fantastisk bil og mye mer moderne bil en E53 siden denne er bygd fra E39. Men følelsen du får av å kjøre disse to bilene er totalt forskjellige. Er ikke slik at jeg har prøvd disse bilene og sammenliknet disse ned til den minste detalj. Men følelsen av å kjøre en E53, kan ikke sammenliknes med å kjøre en E60/61 med 4 hjulstrekk. Finishen i en X5 er også (min personlige mening) betydelig høyere enn i E60, og for den saks skyld lysår foran X3. Noe også E39'en var ifht E60. Ser kr forholdet her også, men for min del så gir E53 meg veldig mye mer enn E60/61, men jeg har riktignok ikke prøvd Xi'en. Det er en følelse jeg har, og den har ingenting med fornuft å gjøre .(unntatt kanskje sikkerhet) tror man må prøve begge disse bilene. Er bare så lei av at folk disser X5, virker som en ola nordmann greie, missunelse greie, fikser ikke det... Jeg har absolut intet imot E53 hverken når det gjelder teknisk kvalitet eller subjektive kjøreopplevelser. Mitt poeng er kun det faktum at det er lite man kan gjøre med en X5 som man ikke kan gjøre like godt eller bedre med en E60/61 med xDrive. X5 handler mest om image, men når det er nevnt er selvfølgelig en X5 i prinsippet en like fornuftig bil som f.eks en Ferrari F430... og omvendt... ... Folk har ulike motiver for å kjøpe en bil og godt er det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soft-ice Skrevet Februar 12, 2006 Share Skrevet Februar 12, 2006 Kjøpte min i Mai ifjor, kun lovord.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 12, 2006 Share Skrevet Februar 12, 2006 Leste begge artikklene, og har stor respekt for teknikens varld, men skjønner ikke helt greia. E60 er en fantastisk bil og mye mer moderne bil en E53 siden denne er bygd fra E39. Men følelsen du får av å kjøre disse to bilene er totalt forskjellige. Er ikke slik at jeg har prøvd disse bilene og sammenliknet disse ned til den minste detalj. Men følelsen av å kjøre en E53, kan ikke sammenliknes med å kjøre en E60/61 med 4 hjulstrekk. Finishen i en X5 er også (min personlige mening) betydelig høyere enn i E60, og for den saks skyld lysår foran X3. Noe også E39'en var ifht E60. Ser kr forholdet her også, men for min del så gir E53 meg veldig mye mer enn E60/61, men jeg har riktignok ikke prøvd Xi'en. Det er en følelse jeg har, og den har ingenting med fornuft å gjøre .(unntatt kanskje sikkerhet) tror man må prøve begge disse bilene. Er bare så lei av at folk disser X5, virker som en ola nordmann greie, missunelse greie, fikser ikke det... Jeg har absolut intet imot E53 hverken når det gjelder teknisk kvalitet eller subjektive kjøreopplevelser. Mitt poeng er kun det faktum at det er lite man kan gjøre med en X5 som man ikke kan gjøre like godt eller bedre med en E60/61 med xDrive. X5 handler mest om image, men når det er nevnt er selvfølgelig en X5 i prinsippet en like fornuftig bil som f.eks en Ferrari F430... og omvendt... ... Folk har ulike motiver for å kjøpe en bil og godt er det... Er enig i at selvom det skal være en jepp (E53) så kan den ikke gjøre mer enn kanskje en E60/61 med x-drive. Men det er heller ikke meningen, for min del. Jeg hadde uansett ikke dratt en X5 med i skogen, først pga prisen, og dernest fordi utmarks kjøringen er ikke min greie. Image kan man diskutere i det vide og det breie, men jeg leser mellom linjene at du syns X5 stort sett er børs traktor. Og sammenlikne en Ferrari og en X5, og påstå at de er like lite praktiske... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Februar 13, 2006 Share Skrevet Februar 13, 2006 Venter spent på bilder av denne sienarøde X5'n. Jeg syns forøvrig X5 er noe av det feteste som går på veien av 4-hjulstrekkere, men som familiebil hadde jeg nok heller valgt en 5-serie xdrive... Denne koster jo også 3-4 hundre tusen mindre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soft-ice Skrevet Februar 13, 2006 Share Skrevet Februar 13, 2006 Jeg vil bare si følgende om X5 Du sitter høyt, enorm oversikt. Den er bred, dvs. ungene har kjempeplass i baksetet Jeg trenger ikke bry meg om brøytekanter. Den oppfører seg som en personbil. Kona elsker den. Prøvde alt som var av SUV/SAV før jeg kjøpte X5, de andre nådde den ikke opp til hjulnavene......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 3 menningen min har X5... Synest dei er så dritherlige!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 X5 er en klasse for seg selv! Svært få andre biler som kan hevde seg mot den på utseende og utstråling! Diskret, men likefullt litt arrogant å se til. En vakker dag skal jeg ha en slik også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 Hvordan er den X5en din mht forbruk da soft-ice? De begynner å krype nedover i pris nå, venter nok til å kjøpe før den nye modelen kommer i 2007... får klare å holde ut med den sure tre'ern til da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 får klare å holde ut med den sure tre'ern til da... X5 Er ein kjempe flott bil, ville heller hat X5 enn X3, den synst eg ingenting om, ser så pysete ut i forhold.. Men back to topic.. BILDER JA TAKK?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soft-ice Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 Hvordan er den X5en din mht forbruk da soft-ice?De begynner å krype nedover i pris nå, venter nok til å kjøpe før den nye modelen kommer i 2007... får klare å holde ut med den sure tre'ern til da... Den har ett snitt 1,5ltr/mil Klarer literen på langkjøring, men snitten siden jeg kjøpte min er på 1,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 Jeg trenger ikke bry meg om brøytekanter. har du ikke lakkerte fangere på den da? er bortimot 1,5m brøytekanter her enkelte steder,med grus i og harde som betong... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 Hvordan er den X5en din mht forbruk da soft-ice?De begynner å krype nedover i pris nå, venter nok til å kjøpe før den nye modelen kommer i 2007... får klare å holde ut med den sure tre'ern til da... Den har ett snitt 1,5ltr/mil Klarer literen på langkjøring, men snitten siden jeg kjøpte min er på 1,5 Syns ikke det er noen krise, har flere jeg kjenner som har E39 som har alt fra 1.1 til 1.5 på mila. Og en X5 er både større og sterkere. Min gamle E39 gikk på ca literen, og det var bare en 520ia 97 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 får klare å holde ut med den sure tre'ern til da... Jeg ville faktisk heller hatt en E91 330xd enn en X5... * Man sitter relativt lavt i E91 330xd, noe som demper fartsfølelsen og gjør meg mindre sliten der jeg suser nedover kontinetet på vei til Klosters, Vail etc. * E90/91 er faktisk kun 5,5 cm smalere enn X5... ergo er ikke X5 så mye større selvom den letteste... X5 3.0i ...veier hele 300 Kg mer enn E91 330xd. * E91 330xd klarer 0-100 Km/t på 6,7 sekunder og har en topphastighet på 238 Km/t...X5 3.0i klarer 0-100 Km/t på 8,3 sekunder og har en topphastighet på 215 Km/t... under forutsetning av at man har sportspakken som senker bilen... som igjen gjør den mer følsom for brøytekanter. * E91 330xd har et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 0,74 liter/mil...X5 3.0i er nesten en katastrofe med et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 1,27 liter bensin pr. mil...dvs. at man uten problemer kommer opp på 1,5-1,6 ved litt aktiv kjøring. * E91 330xd koster 86800,- kroner mindre enn X5 3.0i (som forøvrig er den billigste X5)...noe som gjør det mulig å vurdere en E61 530xd istedenfor og stadig spare 41600,- kroner i forhold til f.eks X5 3.0i. X5 er en BMW på alle måter...den er uten tvil den mest elegante av SUV´ene, kvaliteten er upåklagelig og for noen har den det rette image...for meg er selve konseptet SUV/SAV eller whatever ganske håpløst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 bmwE9 Det jeg tror vi kan konkludere med er at disse bilene er dyre og uoppnåelige for majoriteten av oss - dessverre! Og det er det jeg ikke skjønner med BMW og deres politikk, de praktisk talt "gir" Auda markedet for "moderate" biler med 4X4. (1.9TDi f.eks) BMW har kun 525Xi, 530Xi, og 530Xd, det er relativt store motorer og store summer vi snakker om her, før vi kan realisere en BMW med 4 hjulstrekk... Det er for meg en gåte og det er en salgs politikk som er merkverdig. Jeg hadde gjerne valgt en 4 hjulstrekk BMW jeg, hvis det var realistisk... men da må de begynne å putte det inn i biler med mer moderate motorer først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 bmwE9 Det jeg tror vi kan konkludere med er at disse bilene er dyre og uoppnåelige for majoriteten av oss - dessverre! Og det er det jeg ikke skjønner med BMW og deres politikk, de praktisk talt "gir" Auda markedet for "moderate" biler med 4X4. (1.9TDi f.eks) BMW har kun 525Xi, 530Xi, og 530Xd, det er relativt store motorer og store summer vi snakker om her, før vi kan realisere en BMW med 4 hjulstrekk... Det er for meg en gåte og det er en salgs politikk som er merkverdig. Jeg hadde gjerne valgt en 4 hjulstrekk BMW jeg, hvis det var realistisk... men da må de begynne å putte det inn i biler med mer moderate motorer først. Jeg er naturligvis helt enig...hvorfor kan man f.eks ikke kjøpe E90/91 320xd...eller E90/91 320xi ? Andre bilmerker tilbyr som du skriver relativt billige modeller med 4x4 så hvorfor ikke BMW ? ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå