|Andreas| Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 Så utrolig rå den røde X5'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 Gratulerer med kjøp! EDIT: mitt 1000inlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runstra Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2006 Når en ser i ettertid kler faktisk X5 rødt ganske godt. syntes knasj rød er sinnsykt lekkert på X5, og med 4.8is (som i dette tilfelle er facelift) styling er alt som har med X5 perfekt. Synd X5 er såpass dyr enda. faktisk så syntes jeg den egentlig har holdt seg ganske bra i pris, tross alderen. faceliften blir nok dyr helt til ny X5 slippes på markedet i slutten av 2006 / 2007. Har DU noen eventuelle planer for din X5 da runstra? T.A.S Har allerede gjort litt; 19 " hjul s/v, Titangrill, alu.stigtrinn. Ellers er det ; sportsseter i skinn, sort i tak etc, takluke, sportsunderstell, ++ Planer: farge alle glass, Ditec- lakkbehandling, + åpen for ideèr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 Noen som vet noe om Nye X5 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 Noen som vet noe om Nye X5 ? I det siste Fahrfreude er det sakset fra AMS nr. 23 at den nye X5 blir ca. 10 cm lengre enn dagens modell og at den bl.a får en tredje seterad. Man vil kunne bestille krengningsreduserende hjelpemidler, aktiv styring, headup-display og et spesielt nattlys. Motorene blir de samme som i dag... dog vil toppmodellen få en V8 med turbo og over 400 HK. BMW kommer også til å satse kraftig på såkalte hybridmotorer (f.eks diesel/elektrisk og LPG/bensin). Europapremieren blir våren 2007, men den kommer på markedet allerede til høsten i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runstra Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2006 Noen som vet noe om Nye X5 ? I det siste Fahrfreude er det sakset fra AMS nr. 23 at den nye X5 blir ca. 10 cm lengre enn dagens modell og at den bl.a får en tredje seterad. Man vil kunne bestille krengningsreduserende hjelpemidler, aktiv styring, headup-display og et spesielt nattlys. Motorene blir de samme som i dag... dog vil toppmodellen få en V8 med turbo og over 400 HK. BMW kommer også til å satse kraftig på såkalte hybridmotorer (f.eks diesel/elektrisk og LPG/bensin). Europapremieren blir våren 2007, men den kommer på markedet allerede til høsten i USA. Blir sikkert bra den nye, får se hva de gjør med prisen nå som bl.a VW Touareg er nedsatt med 80-90.000. Uansett er det uaktuelt ift min øk og fornuft å vurdere å kjøpe den nye før etter et par tre år.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 gleder meg til å teste nye X5.. ganske nysgjerrig på hvordan den blir.... håper den kommer med 3,0 biturbo-dieselen... den lille 3,0 liters dieselmotoren på 218 hk er rett og slett ikke sterk nok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 gleder meg til å teste nye X5.. ganske nysgjerrig på hvordan den blir.... håper den kommer med 3,0 biturbo-dieselen... den lille 3,0 liters dieselmotoren på 218 hk er rett og slett ikke sterk nok... Hmmm...dette høres merkelig ut... ... Dagens X5 3.0d har 218 HK ved 4000 rpm og 500 Nm ved 2000 rpm... dette er nok effekt til at den klarer 0-100 Km/t på 8,3 sekunder og en topphastighet på 210 Km/t. Det som imidlertid er viktig er hvor hurtig den klarer 80-120 Km/t 4.gear og det gjør den på 6,4 sekunder. Jeg er imidlertid klar over at de aller fleste X5´ene som ruller på norske veier har automatgear, men jeg tror ikke forskjellen i er så stor at den påvirker ytelsene i nevnverdig grad. E46 330d har 204 HK ved 4000 rpm og 390 Nm ved 1750 rpm... og det er nok til at den klarer 0-100 Km/t på 7,9 sekunder og en topphastighet på 225 Km/t. 80-120 Km/t 4.gear klarer den imidlertid ikke hurtigere enn 7,2 sekunder... altså er X5 3.0d hele 0,8 sekunder hurtigere i denne disiplinen. X5 3.0d er forøvrig også 0,5 sekunder hurtigere 80-120 Km/t i 4.gear enn E46 330i... og ingen har vel noen gang argumentert for at den modellen ikke er hurtig nok... ergo er dagens X5 3.0d en relativ hurtig bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 jeg har testet den X5'ern det er snakk om... det er jo samme motor som satt i min tidligere E60 530d og den føles som et helt annet dyr når den er i 5'ern... faktisk så stor forskjell at jeg ble skikkelig skuffet over X5'en... den første 4,4 liters bensin V8'en er etter min mening den beste motoren til X5.. passe sterk passe rask.. Dieselmotoren har fått litt flere hester (321) og mer NM.. vi finner helt sikkert denne motoren i nye X5.. den blir sikkert hakket vassere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 jeg har testet den X5'ern det er snakk om... det er jo samme motor som satt i min tidligere E60 530d og den føles som et helt annet dyr når den er i 5'ern... faktisk så stor forskjell at jeg ble skikkelig skuffet over X5'en... den første 4,4 liters bensin V8'en er etter min mening den beste motoren til X5.. passe sterk passe rask.. Dieselmotoren har fått litt flere hester (321) og mer NM.. vi finner helt sikkert denne motoren i nye X5.. den blir sikkert hakket vassere.. Hmmm... nå kommer jeg fra en relativt beskjeden E46 318dT og da føles selvfølgelig en X5 3.0d som en rimelig hurtig bil... ... Jeg har imidlertid lurt litt på hvorfor BMW ikke monterer 745d motoren i X5 ? ... V8 og 4423 cm3... 330 HK ved 3800 rpm og 750 Nm ved 2500 rpm burde ellers passe X5 som hånd i hanske.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 i følge BMW.no skal 745d ha 300 hk ved 4000 O/min og 700 Nm ved 2000 O/min. dette er helt klart en kraftig motor og burde passe ganske så bra i X5. 218HK' Diesel ikke sterk nok i X5? - Du er den første jeg har hørt sagt dette Håkon. har prøvekjørt X5 3.0dA med 218HK og 37000km på telleren. dette var virkelig ikke en slapp bil. jeg var faktisk overrasket over hvor god motoren var i X5. jeg syntes det er helt greit at denne motoren kan komme i X5, men for guds skyld - bli ferdig med rotet som BMW har drevet med i den siste tiden. (motorene altså). Det jeg riktig nok syntes er synd BMW ikke gjør, det er å montere en M motor i den. X5 har blitt forbikjørt av alle andre, Porsche Cayenne, Mercedes ML55 AMG etc. Vedr. nye X5. jeg har lest at denne skal komme i to utgaver. en lang og en kort. den lange skal en syvende seterad finne plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 jeg venter også på en skikkelig M-motor i X5... eller bare en motor som knuste ML 63 og Cayenne Turbo S... det må være en god grunn for at de ikke har satt inn noen stor Diesel i X5... selv om ikke vi vet hva den er har de nok kalkulert veldig nøye hva det er marked for etc. jeg begynner egentlig å bli jævlig lei av Dieselmotorer ... Testet en Cayenne V6 for litt siden og Cayenne Turbo for noen uker siden... Store bensin-motorer med mye nm er det man må satse på.. synd de slurper så mye bensin... man må virkelig ville det om man kjøper en Cayenne Turbo over en V6 som etter min mening var en veldig ok bil... men den er jo igjen enda treigere en X5 ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 i følge BMW.no skal 745d ha 300 hk ved 4000 O/min og 700 Nm ved 2000 O/min. dette er helt klart en kraftig motor og burde passe ganske så bra i X5. 218HK' Diesel ikke sterk nok i X5? - Du er den første jeg har hørt sagt dette Håkon. har prøvekjørt X5 3.0dA med 218HK og 37000km på telleren. dette var virkelig ikke en slapp bil. jeg var faktisk overrasket over hvor god motoren var i X5. jeg syntes det er helt greit at denne motoren kan komme i X5, men for guds skyld - bli ferdig med rotet som BMW har drevet med i den siste tiden. (motorene altså). Det jeg riktig nok syntes er synd BMW ikke gjør, det er å montere en M motor i den. X5 har blitt forbikjørt av alle andre, Porsche Cayenne, Mercedes ML55 AMG etc.Vedr. nye X5. jeg har lest at denne skal komme i to utgaver. en lang og en kort. den lange skal en syvende seterad finne plass. Iht. bmw.dk og bmw.de har E65 745d 330 HK ved 3800 rpm og 750 Nm mellom 1900-2500 rpm. Ellers er jeg helt enig med deg i at BMW burde skape et image rundt X5 og rå motorer. Hva med en autorisert X5 M med 507 HK ved 7750 rpm og 520 Nm ved 6100 rpm... så kan Porsche Cayenne Turbo S bite i gresset... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 Tror du det hadde fungert da? med så mye RPM i en så rung bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 5, 2006 Share Skrevet Mars 5, 2006 Hmmm... jeg ser nå at Porsche Cayenne Turbo S har 520 HK ved 5500 rpm og 720 Nm mellom 2750-3750 rpm. 0-100 Km/t går løs på 4,8 sekunder (bilen veier altså 2355 Kg) og topphastigheten er 270 Km/t...mon ikke Porsche har overtaket... BMW V10 i X5 eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå