Gå til innhold

Skal bimmers være KUN et BMW forum?  

155 stemmer

1. 1. Skal bimmers være KUN et BMW forum?

• Ja
      131
    • Nei
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får heller bli litt flinkere til å plasere saker i rett "kategori"

Mener vi ikke trenger flere underforum da jeg synes vi har mer enn nok, og at det vil bikke over til å bli rotete her inne.

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg er ganske enig med Dr_S.

Kan vi ikke lage et eget underforum for alle andre biler "Annet fremkomstmidler" f.eks.

Skal vi diskutere alle biler på lik linje i "annet" og "teknisk" forumet så blir det litt som bilforumet.no føler jeg.

Nå er det jo Annet som er åpent for å diskutere litt annet.. bokstavelig talt. Teknisk er ment å være BMW only. Og er det virkelig et problem?! Synes det virker som en hypotetisk problemstilling hva teknisk angår. Det er nå 244 sider der, hvor mange av de sidene inneholder noen som helst ikke BMW-relatert tråd? Jeg skummet over de første 5 sidene nå, og kan ikke se en eneste en...

Skrevet
Nå er det jo Annet som er åpent for å diskutere litt annet.. bokstavelig talt. Teknisk er ment å være BMW only. Og er det virkelig et problem?! Synes det virker som en hypotetisk problemstilling hva teknisk angår. Det er nå 244 sider der, hvor mange av de sidene inneholder noen som helst ikke BMW-relatert tråd? Jeg skummet over de første 5 sidene nå, og kan ikke se en eneste en...

Vel, etter min mening er "Annet" kategorier liksom litt som et tohodet troll. Den kan innholde tråder om BMW som ikke er av teknisk art (f.eks. "Bangles nye design" eller "Avskummet som stjal Joar's 328") og det kan inneholde alt annet (f.eks. "Endelig fredag, tid for fest" , "Dama har kjøpt seg en tøff Honda Civic" eller "Så en driiitfet Skyline i dag").

Jeg tenkte mer i retning av en "Annet om BMW" og en "andre merker/GPP/alt mulig annet som ikke er BMW-relatert"

Eller å gjøre om "Annet" forumet til "generellt" og ha et "Annet/Off-Topic" hvor alt annet havner. Da kan man lettere sortere hvor GPP og BMW-relatert stoff havner.

Dette er en oppdeling som fungerer fint på mange andre forum jeg frekventerer, og som også gjør livet litt lettere for de som er admin's på ulike fora.

*GPP= Generellt PissPreik

Skrevet

Problemet med å lage en "helt" annet/off-topic kategori er at det da vil bli enda vanskeligere å styre hva som er OT og ikke, og det vil fortsatt dukke opp i nye innlegg/tråder for alle oss som bruker "Vis nye innlegg".. men jeg er helt klart åpen for slike forslag. Det er bare ikke så enkelt å finne den gyldne middelvei her som enkelte ser ut for å tro. Pose og sekk er vanskelig når vi er 3001 registrerte brukere!

Skrevet
Pose og sekk er vanskelig når vi er 3001 registrerte brukere!

3001 og daglig økende... :wink: Det er umulig å la alle få viljen sin. Det viktigste for deg nå er å ikke la Forumet bli for "stort" for fort, for da mister du kontrollen gjerne.

Nei Gunnar, la det være slik det er i dag - eventuellt ta noen små finjusteringer hvis det skulle bli nødvendig. Forskanse deg med 2-3 moderatorer ekstra (tror jeg vil være en god idè), så tror jeg Bimmers-forumet vil holde nivå, renomè og interessen oppe.

Skrevet

3001 og daglig økende... :wink: Det er umulig å la alle få viljen sin. Det viktigste for deg nå er å ikke la Forumet bli for "stort" for fort, for da mister du kontrollen gjerne.

Nei Gunnar, la det være slik det er i dag - eventuellt ta noen små finjusteringer hvis det skulle bli nødvendig. Forskanse deg med 2-3 moderatorer ekstra (tror jeg vil være en god idè), så tror jeg Bimmers-forumet vil holde nivå, renomè og interessen oppe.

Jeg tror ikke problemet nå er ant. moderatorer, men derimot hvilken profil/fasong forumet skal ha vedr. begrepet "Annet". Og i den sammenheng er jeg helt enig med deg... la det være slik det er i dag - eventuellt ta noen små finjusteringer hvis det skulle bli nødvendig... :D

Jeg tror evt. at det kan bli vanskelig å administrere/moderere f.eks. et forum som heter "Annet ikke BMW relatert" og et forum som heter "Annet BMW relatert" iom. at grensene for hva som er hva ofte er uklare. Jeg frykter også at "Annet ikke BMW relatert" evt. hurtig blir et "skravle" forum der usaklige påstander, politikk, personangrep etc. kommer til å florere... med andre ord ikke et forum jeg har lyst til å moderere... :roll:

I dag er rammene for "Annet" forumet rimelig klare... "Bilprat som ikke passer andre steder!" ... og ting & tang som ikke passer inn i denne kategorien eller i et annet forum skal i "tulletråden" alt. blir innleggene slettet. Tulletråden er heldigvis administrativt relativt enkel å ha med å gjøre... :wink:

Skrevet

Synes i grunn at forumet er bra som det er, blir nok bedre hvis folk kan ta litt mer hensyn til hvilken kategori di putter alle topicene sine i...

Skrevet
Jeg tror ikke problemet nå er ant. moderatorer, men derimot hvilken profil/fasong forumet skal ha vedr. begrepet "Annet".

For all del, ikke misforstå. Jeg sier ikke at dere moderatorer verken gjør en dårlig jobb eller at modereringa i dag er et probem i den forstand.

Mitt tips til Gunnar, med tanke på den stadige økning av innlegg/medlemmer, er å gjerne være litt forberedt i forkant med å ta inn et par-tre til. Dette være seg for at de som er i dag slipper å saumfare alle sidene og være redd for å ha "glemt" noen tråder. Er dere flere om beinet, er sjansen for at alt blir lest av en moderator større. I tillegg er det greit at hvis det skulle bli så stort dette forumet - at det virkelig er behov for en 3-4 til (slik utviklingen faktisk ser ut til nå) om en stund - så er det greit at de moderatorene som skal handskes med dette har litt "fartstid". Da vil ting lettere gå smertefritt, og brukere ser at det fortsatt er grenser som det må tas hensyn til.

Et eksempel relatert dette for oss bilførere:

hvis politiet stiller seg opp og gjør seg synlig en plass, da bremser en automatisk (iallefall jeg :wink: ). De trenger på ingen måte å ha en kontroll, bare tilstedeværelsen roer ned kjørestil og tempo.

Samme effekt kan det til en viss grad oppnås ved at moderatorene er synlige og at de jobber rundt de samme rammer sånn noenlunde. Da vet brukerene hva de har å forholde seg til, og at "storebror alltid ser deg" på en måte.

Skrevet

Mitt tips til Gunnar, med tanke på den stadige økning av innlegg/medlemmer, er å gjerne være litt forberedt i forkant med å ta inn et par-tre til. Dette være seg for at de som er i dag slipper å saumfare alle sidene og være redd for å ha "glemt" noen tråder. Er dere flere om beinet, er sjansen for at alt blir lest av en moderator større. I tillegg er det greit at hvis det skulle bli så stort dette forumet - at det virkelig er behov for en 3-4 til (slik utviklingen faktisk ser ut til nå) om en stund - så er det greit at de moderatorene som skal handskes med dette har litt "fartstid". Da vil ting lettere gå smertefritt, og brukere ser at det fortsatt er grenser som det må tas hensyn til.

Et eksempel relatert dette for oss bilførere:

hvis politiet stiller seg opp og gjør seg synlig en plass, da bremser en automatisk (iallefall jeg :wink: ). De trenger på ingen måte å ha en kontroll, bare tilstedeværelsen roer ned kjørestil og tempo.

Samme effekt kan det til en viss grad oppnås ved at moderatorene er synlige og at de jobber rundt de samme rammer sånn noenlunde. Da vet brukerene hva de har å forholde seg til, og at "storebror alltid ser deg" på en måte.

Du har utvilsomt et poeng (og jeg har faktisk brukt den samme argumentasjonen selv vedr. ant. moderatorer i dag), men den beslutningen er evt. selvfølgelig helt suverent Gunnars... :wink:

Skrevet
Jeg frykter også at "Annet ikke BMW relatert" evt. hurtig blir et "skravle" forum der usaklige påstander, politikk, personangrep etc. kommer til å florere...

Jepp. Jeg skjønner ikke hvorfor sånt ikke kan tas på irc eller andre forum beregnet for sånt; alle forum trenger da ikke sin egen spam-kategori..? :?

Skrevet
Jeg frykter også at "Annet ikke BMW relatert" evt. hurtig blir et "skravle" forum der usaklige påstander, politikk, personangrep etc. kommer til å florere...

Jepp. Jeg skjønner ikke hvorfor sånt ikke kan tas på irc eller andre forum beregnet for sånt; alle forum trenger da ikke sin egen spam-kategori..? :?

For min egen del så har jeg aldri brukt irc osv.. Det er fordi jeg ikke gidder å være konstant i nonsense-chatte-modus, men jeg har gjerne en mening og 2 om ting i en skravletråd.

Å besøke et annet forum for å skravle litt er for min del totalt uaktuellt, er det ikke best at en gjerne har en spam-avdeling ? Så slipper en å gå fra sitt "eget" forum til et annet. Selv om jeg privat har hovedsaklig BMW i tankene, så preikes det alltid litt dritt om alt mulig med kompiser - selv i garasjen. Samme gjelder her, kanskje det er endel her som vil "diskutere" ting og tang som ikke heter BMW med de "bekjente" her inne. En danner jo seg et bilde etc av mange av brukerene her inne etterhvert som en legger igjen timer her inne.

Og for de som ikke vil lese slike spam-innlegg, styr unna. Bare sørg for at spam-avdelingen er godt separert fra de andre saklige trådene/avdelingene. Ang det "vis nye.."-funksjonsproblematikken som da vil komme... Hmm.. sorry, det overgår min datakunnskap...

Skrevet

Greit nok. Noen ser kanskje på dette forumet litt annerledes enn jeg gjør, men så er jeg aktiv på flere forum - hvert til sitt bruk.

Hvis man ser på gjengen her som en svær kameratflokk så skjønner jeg for så vidt tankegangen..

Skrevet

Jeg er enig med Kjetil Somme.

Jeg kan egentlig ikke helt skjønne hvordan det kan være vanskeligere å administrere en "Annet enn BMW kategori" enn "tulletråden"?

Det er vel en smal sak for en moderator å flytte en tråd fra "BMW" til "Tull" kategorien om den er feilplassert. Ikke så lett å flytte en påbegynt tråd inn i "tulletråden"?

Men nå leser ikke jeg "tulletråden", så skal kanskje være forsiktig med å uttale meg.

Ellers kan jeg også si at jeg ikke har avgitt noen stemme her. Det fungerer jo stort sett veldig greit som det er i dag. \:D/

Skrevet
Greit nok. Noen ser kanskje på dette forumet litt annerledes enn jeg gjør, men så er jeg aktiv på flere forum - hvert til sitt bruk.

Hvis man ser på gjengen her som en svær kameratflokk så skjønner jeg for så vidt tankegangen..

Jeg er også aktiv på flere forum, men selv om jeg ser på dette forumet som et rent BMW-forum - så er ikke jeg så firkantet orginalpolizei at jeg må irritere meg over ikke-relatert i "annet" eller hva en spamtråd skal hete.

Det som irriterer meg er heller tekniske spørsmål i prosjekt-avdelingen og lignende.

Jeg vil jo ikke si at hele gjengen her inne er en kameratflokk, men at vi BMW-gutter har jo en viss samhørighet - det har vi.

Men når gir jeg meg i denne diskusjonen tror jeg, for det er ikke min stemme som teller - Gunnar tar selv denne avgjørelsen, eller hvem det nå er :wink:

Skrevet

synes ikke at bimmers.no burde bare bli bmw relatert side, hvis dette bli vedtatt at bimmers.no skal kun være bmw relatert side, er det alltid en eller annen som kommer opp med noe unyttig uansett, og hva med de nye medlemmene som kommer, det første dem kommer til å skrive er, Hei jeg er ny på forumet her og jeg bor på ......... og kjører til daglig en m5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...