Gå til innhold

Hva syntes dere om brøytingen av veiene nå om dagen????

sivert
 Share

Anbefalte innlegg

Tror de har mye å gjøre når det kommer såpass mye snø. De tar stort sett for seg hovedveier. Kjenner en som måker rundt i Sandvika og forrige gang det snødde mye på ett døgn satt han bak rattet i måkekjerra si i 18 timer i strekk...så selv om det ikke er like bra måkt over alt syns jeg de skal ha en stor takk for det arbeidet dem gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

her i mandal er det også alt for sløve med å måke...

sto fast i rundtkjøringa i dag å spant i liten bakke..

sto bare å spant på 1 hjul... de bak måtte komme å sku! for hive på diffsperra og håpe det hjelper..:-)

kommer meg nesten ikke fram noen plass !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 4 stk som måtte hjelpe hverandre ut fra parkeringsplassen på togstasjonen her i fredrikstad i går. Komplett kaos. Var en tur ute og kjørte i sta også, og mange steder er det ikke brøytet ENNÅ!

Hadde hjemmekontor i dag, men skal ta en tur og sjekke parkeringsplassen på togstasjonen etterpå. Er jo meldt 20 cm snø i natt, og da er det liten vits å stå opp for å ta toget til jobb.

Samboern min jobber sammen med en som brukte 9, NI, timer fra oslo til fredrikstad med bil i går ettermiddag/kveld. (1 time kjøring på bar vei)

Da tror jeg det hadde klikka totalt...

http://www.vg.no/video/videoplayer/player.hbs?id=2624

Der har vi jo de lokale forholdene på film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel ikke måtte takke en som får betalt for å måke snø for at han måker snø? får vel overtid også?

det er unødvendig av oss å klage på at ikke stikkveier blir måka først,og en masse plasser her i byen er faktisk privat eiendom og ikke komunens jobb å måke. men å takke dem...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer til fredrikstad ja... hehe jeg brukte nesten 6 timer fra nydalen og hjem til nordstrand i går. Det er vel ca 2 mil tror jeg. Det er helt utrolig at alt skal stoppe opp bare på grunn av litt snø. Jeg hadde ikke noe problemer med å komme meg fram noe sted i går, men må jo si meg enig i at brøytinga i byen er helt på trynet. Men dette er ikke de som kjører brøyetebilen sin feil det er heller de som sitter å bevilger penger og bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på dere østpå, greit med snø, men ikke SÅ mye som dere har fått nå. Brøytemannskapene gjør nok det de kan, er ikke dem det står på, men at Mesta eller hvem det nå er har for lite biler og mannskap annsatt til slike situasjoner!

Her i Haugesund er det litt komisk, mange som får panikk bare det snør litt. På mandag fikk vi 20-30 cm snø som ligger fremdeles, utenfor er det bar asfalt men de kjører med salt og grus og stresser på! Helt merkelig. Jeg har da kommet meg fram overalt hvor jeg har kjørt i vinter, kjørte til og med forbi en helt ny Mazda 6 i en bakke den kvelden det snødde så mye. Trodde den bilen hadde bra vinterdekk og antispinn?? Gamle bimmeren kom seg opp vettu :wink: Bare holde 2 giret og holde jevnt med gass så går det greit de fleste plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo traktor med kjettinger og snøfres, tar jo et halvt minutt å ta et normal byggefeltsgårdsrom. Kunne være fristende å kjøre rundt og ta en femtilapp per gårdsrom.. ;) Hadde vært en fin biinntekt i studenttilværelsen.

Var engang rett før jul det var snøkaos her i byggefeltet hvor jeg bor. Da dro jeg til" hjemgården" min og hentet traktor m/fres og laster. Hele gata sto nesten og klappet da jeg kom durende med traktorn. Mange som tilbydde meg 500kr +/- for å dra ut av gårdplassen demmers, noe jeg takket nei til. I stedet fikk jeg maaange cognacflasker o.l til julegave det året. Det er jo like greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer til fredrikstad ja... hehe jeg brukte nesten 6 timer fra nydalen og hjem til nordstrand i går. Det er vel ca 2 mil tror jeg. Det er helt utrolig at alt skal stoppe opp bare på grunn av litt snø. Jeg hadde ikke noe problemer med å komme meg fram noe sted i går, men må jo si meg enig i at brøytinga i byen er helt på trynet. Men dette er ikke de som kjører brøyetebilen sin feil det er heller de som sitter å bevilger penger og bestemmer.

Litt OT, men Nydalen?

Hvor jobber du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men Nydalen?

Hvor jobber du der?

Jeg jobber der bare denne uka.. Er elektrikerlærling i YIT. Og vi har serviceavtaler på flere av byggene der. Så nå jobber jeg hos EDB.

Følte meg foresten litt konge i stad. :D Kom hjem nå i kveld, og opp til boligstrøket her er det en bratt bakke med som starter i en 90 graders sving. Der var det sef ikke måkt, og det stod flere biler der som prøvde og prøvde uten hell.. Og der kom jeg med senka bimmer som ligger langt nedi snøen. Satte den i 2. gir og tusla forsiktig rundt svingen nesten på tomgang og dro meg opp hele bakken. Skal si folk titta jeg :D Så ingen skal komme å si at BMW er dårlige biler på vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2 dager har jeg stått i kø 6 timer lenger en vanligt Oo.

http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article? ... 10359/1085

flere som synes brøytingen er dårlig.

skjønner at de prioritere hovedveier osv men har jo nesten ikek sett en eneste brøytebil noe sted jeg da.

problmet med køene jeg har stått i er som regel lastebiler med somemrdekk som stopper og der igjen biler som har måtte stå i kø i bakker som ikke kommer seg opp etter stansen. Så ahr ikke hat så mye med ubrøta veier som glatt føre å gjøre men men.

litt komiske var at rett etter jeg skrev mitt første innlegg her skulle jeg ut å kjøre å stod 2 tiemr i kø^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var engang rett før jul det var snøkaos her i byggefeltet hvor jeg bor. Da dro jeg til" hjemgården" min og hentet traktor m/fres og laster. Hele gata sto nesten og klappet da jeg kom durende med traktorn. Mange som tilbydde meg 500kr +/- for å dra ut av gårdplassen demmers, noe jeg takket nei til. I stedet fikk jeg maaange cognacflasker o.l til julegave det året. Det er jo like greit :)

Hehe. Nabolaget her har stort sett så bra måking at det ikke er nødvendig, så jeg måtte kjørt steder folk ikke kjenner meg, og da er det vel ikke så sikkert at cognacflaskene hadde regna.. eneste vi tar litt hos er nærmeste nabo, men det er fordi vi snur hos dem, pluss at han har vært med og spadd og dytta løs både meg og sambo tidligere i vinter.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Porsgrunn og skien er det bra på de store veiene, stort sett, men i veikryss og slikt er det ikke brøytet noe...

Med det resultat at det blir kaos!

På de mindre veiene er det krise, jeg skjønner ikke noe hva jeg gjør i en E90 nå, det eneste som gjelder er X5, og det er mer aktuelt enn noensinne!!!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater salting!!! Etter 1 vinter med salt ser jeg at rusten har kommer frem et par steder :( Blir litt jobbing når sola kikker frem ja :)

Jepp. Slik jeg ser det er eneste fordelen med salting at en kan kjøre i 120++ om vinteren. Ulempen er at folk blir så uvant med glatt føre at hver gang det kommer snø og blir litt glatt, drar de av veien eller kolliderer. Og det fordømte rustproblemet som gjør at det nest dyreste du eier etter bolig blir ødelagt. Videre blir det problemer med vinduviskere som fryser, de må jo brukes selv om det er 10 minus fordi det er søle i veien. Apropos søle, bilen ser jo ikke ut etter tur i den gørra som blir på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men Nydalen?

Hvor jobber du der?

Jeg jobber der bare denne uka.. Er elektrikerlærling i YIT. Og vi har serviceavtaler på flere av byggene der. Så nå jobber jeg hos EDB.

Følte meg foresten litt konge i stad. :D Kom hjem nå i kveld, og opp til boligstrøket her er det en bratt bakke med som starter i en 90 graders sving. Der var det sef ikke måkt, og det stod flere biler der som prøvde og prøvde uten hell.. Og der kom jeg med senka bimmer som ligger langt nedi snøen. Satte den i 2. gir og tusla forsiktig rundt svingen nesten på tomgang og dro meg opp hele bakken. Skal si folk titta jeg :D Så ingen skal komme å si at BMW er dårlige biler på vinterføre.

Hehe, ser deg kanskje i gangene der da :)

Jobber på EDB selv. (i B bygget)

Skjønner heller ikke det med at BMW skal være en dårlig vinterbil...

Kanskje fordi mange med bmw leker seg på glatta og spoler ut av hvert kryss. Andre tenker: Huff for en dårlig bil på glatta, men vi vet bedre! Utrolig morsomt er det hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...