runstra Skrevet Mars 7, 2006 Share Skrevet Mars 7, 2006 Surt, føler med deg med så ny bil å greier... Pass på lakkforskjell, spesielt siden du har spesiell blå farget metalic. Har sett helt nye biler hvor deler er lakkert fra merkeverksted som ikke har truffet fargen bra nok. Og som du sier du skal være 100 % fornøyd ellers vil du hele tiden fokusere på forskjellen. Kanskje bare du som ser det også men.. vær iallefall nøye og ikke godta en 98 % fornøydhet. Ta bilde av skaden slik at neste eier ser at det var en mikroskade og ikke store greiene (ved evnt forespørsel) det kan nemlig måles at det er forskjell i lakktykkelsen mellom fabrikklakk og etterlakkering. Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2006 God ide runstra. Skal ta bilde av skaden, den er ikke rare greiene, men er iritasjonen som er verst egentlig. Er sikkert mange som er skeptiske til en bil med skade, med det spørs selvsagt på omfanget. Så det er en god ide å dokumentere. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mars 8, 2006 Share Skrevet Mars 8, 2006 jeg står hvertfall på det at du Bør ha ny skjerm.. ikke finn deg i noe spakkel og dritt. Bilen er jo helt ny og da skal du ha den i den tilstanden.. var og hørte med en kompis som driver lakkeringsfirma og han sa det at du hadde glatt fått ny skjerm der hvis bilen hadde blitt satt inn hvertfall. Regninga sendes bare til forsikringsselskapet til han som er skyld i ulykka uansett så de som fikser bilen tjener bare mer på det Stå på og KREV ny skjerm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 8, 2006 Share Skrevet Mars 8, 2006 Triste greier... krev ny skjerm og skikkelig lakkering. Jeg fikk forøvrig elendig lakkering vedr. ny lakk på panseret i fjor (div.stenslag). Arbeidet ble gjort gjennom BMW her i Århus, men de satte bort lakkeringen... helt håpløst arbeide med fastlakkert maskeringsteip, skjolder etc... ny lakkering på garantien den 4. april... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 jeg står hvertfall på det at du Bør ha ny skjerm.. ikke finn deg i noe spakkel og dritt. Bilen er jo helt ny og da skal du ha den i den tilstanden.. var og hørte med en kompis som driver lakkeringsfirma og han sa det at du hadde glatt fått ny skjerm der hvis bilen hadde blitt satt inn hvertfall. Regninga sendes bare til forsikringsselskapet til han som er skyld i ulykka uansett så de som fikser bilen tjener bare mer på det Stå på og KREV ny skjerm! Er vel ikke akkurat sån det funker Custom edition,takstmann(fra skyldner sitt forsikringsselskap) takster skaden og betstemer hva som skal gjøres,ikke firma som gjør jobben,,,Men det er ikke dermed sagt at man MÅ godta hva takstmann sier,så ja gå for ny forskjerm du m3cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Er du medlem av NAF?De har et opplegg for kollisjonsskader og oppretting. De takserer og finner ut hva som må gjøres. Bilen blir deretter sendt til et verksted for utbedring av skader som NAF har påpekt. Etter at bilen skal være fikset, blir den sendt tilbake til NAF igjen, hvor de gjennomgår HELE bilen en gang til og dobbeltsjekker at alt er som det skal. En kompiss ble nettopp påkjørt av en "snøsokk", og det hele virket veldig mye tryggere når det gikk gjennom NAF. Uansett er det jo han andre fyren som betaler... Problemet er at NAF og forsikringselskapet gjerne setter bort jobben til et bakgårdsverksted. Jeg opplevde selv at NAF og Gjensidige prøvde å gjøre dette med bilen min enda jeg presiserte for alle ledd jeg var med på at bilen skulle til Autosentrum i Oslo og ingen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Forlang nye deler, ev. ferdig lakkerte fra BMW. Dette er en ny bil og det er derfor ikke riktig at den skal få preg av å være kollisjonsskadet pga. en annen person. En liten fargeforskjell vil fort bli større med årenes løp og bilen vil derfor tape seg i verdi fortere enn den burde. Lakk gjerne delene her, men få skriftelig garanti på at det ikke vil bli fargeforskjell (heller ikke 3 år etter utbredelsen som det ofte gjør på eldre biler). Selv om lakken har samme fargekode, kan den komme fra en annen produsent enn det BMW bruker org. Derfor kan lakken på nylakkerte deler forfalle anderledes enn org. lakken. (Først synlig når bilen blir noen år gammel.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 jeg står hvertfall på det at du Bør ha ny skjerm.. ikke finn deg i noe spakkel og dritt. Bilen er jo helt ny og da skal du ha den i den tilstanden.. var og hørte med en kompis som driver lakkeringsfirma og han sa det at du hadde glatt fått ny skjerm der hvis bilen hadde blitt satt inn hvertfall. Regninga sendes bare til forsikringsselskapet til han som er skyld i ulykka uansett så de som fikser bilen tjener bare mer på det Stå på og KREV ny skjerm! Er vel ikke akkurat sån det funker Custom edition,takstmann(fra skyldner sitt forsikringsselskap) takster skaden og betstemer hva som skal gjøres,ikke firma som gjør jobben,,,Men det er ikke dermed sagt at man MÅ godta hva takstmann sier,så ja gå for ny forskjerm du m3cab Taksten kan også utføres på merkeverksted, uten at forsikringsselskapet kan nekte deg det. Derfor antar jeg det er mulig å få nye deler i stedenfor å sparkle opp de skadede, sansynligvis vil et merkeverksted også hjelpe deg framfor forsikringsselskapet som sikkert ønsker den billigste løsningen. Kollisjonsskade er kollisjonsskade samme om den er stor eller liten, derfor ville jeg krevd nye deler for at ikke bilen skal bli "rettet opp" å tape seg i verdi av den grunn. Det burde være fullt mulig på en så ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Her igår var det en type som kjørte rett på meg, hans ansvar og greier, så langt er det "greit".Problemet mitt er at bilen er en 2 mnd gammel E90, har time hos Borgar kittilsen i Skien, er han noe flink? Eller bør jeg sette bilen et annet sted, vil jo ikke at det skal forringe bilens verdi/utseendet noe, siden bilen er ny og strøken. Noen som har peiling? Jeg sliter... Borgar kittilsen har jeg hørt mye skryt om.. og ja.. Bilsalongen bruker han.. Og mange drosjeeiere i skien/porsgrunn bruker han vell også.. Jeg fikk vite da jeg kjøpte bilen min på bilsalongen at det var lakket en større del av høyere siden hos borgar.. pga en liten bulk.. Fargeforskjell ser jeg ingen ting til.. Men jeg vil like vell si at det er en DÅRLIG lakkjobb... Det er sig under lista... du ser pusseriper gjennom lakken flere steder.. og måten lakken har tørket på tilsier at kansje ikke lakkereren har vært helt ved sine fulle fem? Moro med sort bil.. Jeg var innom der en gang i høst og spurte om de hadde lyst til å gjøre noe med dette.. Og da var svaret at: Selvfølgelig skulle de gjøre det.. De pusset bare ned litt klarlakk og polerte opp igjen.. Problemet er at jeg ikke mener dette er en god løsning.. Pusse vekk lakk.. greit nok om du gjør det på hele bilen.. eller veldig små områder.. men når vi snakker hele bakskjermen og deler av c-stolpen.. Da vil det begynne å syntes forskjeller i finishen.. noe jeg syns er helt unødvendig på en såpass ellers fin i lakken sort bil.. Hvis du har veldig lyst kan du sikkert få se på det.. Håper det ordner seg for deg.. Synd med den nye bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 jeg står hvertfall på det at du Bør ha ny skjerm.. ikke finn deg i noe spakkel og dritt. Bilen er jo helt ny og da skal du ha den i den tilstanden.. var og hørte med en kompis som driver lakkeringsfirma og han sa det at du hadde glatt fått ny skjerm der hvis bilen hadde blitt satt inn hvertfall. Regninga sendes bare til forsikringsselskapet til han som er skyld i ulykka uansett så de som fikser bilen tjener bare mer på det Stå på og KREV ny skjerm! Er vel ikke akkurat sån det funker Custom edition,takstmann(fra skyldner sitt forsikringsselskap) takster skaden og betstemer hva som skal gjøres,ikke firma som gjør jobben,,,Men det er ikke dermed sagt at man MÅ godta hva takstmann sier,så ja gå for ny forskjerm du m3cab Taksten kan også utføres på merkeverksted, uten at forsikringsselskapet kan nekte deg det. Derfor antar jeg det er mulig å få nye deler i stedenfor å sparkle opp de skadede, sansynligvis vil et merkeverksted også hjelpe deg framfor forsikringsselskapet som sikkert ønsker den billigste løsningen. Kollisjonsskade er kollisjonsskade samme om den er stor eller liten, derfor ville jeg krevd nye deler for at ikke bilen skal bli "rettet opp" å tape seg i verdi av den grunn. Det burde være fullt mulig på en så ny bil. jepp..var det jeg mente at merkeverkstedet tar taksten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2006 Her igår var det en type som kjørte rett på meg, hans ansvar og greier, så langt er det "greit".Problemet mitt er at bilen er en 2 mnd gammel E90, har time hos Borgar kittilsen i Skien, er han noe flink? Eller bør jeg sette bilen et annet sted, vil jo ikke at det skal forringe bilens verdi/utseendet noe, siden bilen er ny og strøken. Noen som har peiling? Jeg sliter... Borgar kittilsen har jeg hørt mye skryt om.. og ja.. Bilsalongen bruker han.. Og mange drosjeeiere i skien/porsgrunn bruker han vell også.. Jeg fikk vite da jeg kjøpte bilen min på bilsalongen at det var lakket en større del av høyere siden hos borgar.. pga en liten bulk.. Fargeforskjell ser jeg ingen ting til.. Men jeg vil like vell si at det er en DÅRLIG lakkjobb... Det er sig under lista... du ser pusseriper gjennom lakken flere steder.. og måten lakken har tørket på tilsier at kansje ikke lakkereren har vært helt ved sine fulle fem? Moro med sort bil.. Jeg var innom der en gang i høst og spurte om de hadde lyst til å gjøre noe med dette.. Og da var svaret at: Selvfølgelig skulle de gjøre det.. De pusset bare ned litt klarlakk og polerte opp igjen.. Problemet er at jeg ikke mener dette er en god løsning.. Pusse vekk lakk.. greit nok om du gjør det på hele bilen.. eller veldig små områder.. men når vi snakker hele bakskjermen og deler av c-stolpen.. Da vil det begynne å syntes forskjeller i finishen.. noe jeg syns er helt unødvendig på en såpass ellers fin i lakken sort bil.. Hvis du har veldig lyst kan du sikkert få se på det.. Håper det ordner seg for deg.. Synd med den nye bilen.. I ettertid har jeg hørt veldig mye negativt om denne oppretteren. Ringte han idag tidlig, han var både arrogant og uhøffelig, jeg forklarte at jeg ville ha ny skjerm, det kunne jeg bare glemme ... Forklarte vidre hva som var skjedd og hva jeg ville han skulle sjekke, han var ikke mye villig gitt, nektet for at ting hadde skjedd og var helt ubrukelig-sukk! Har nemlig hørt at han rir to hester, han får bra med spenn fra forsikrings selskapene for å holde kostnadene nede. Har ikke fått det bekreftet, men det virker som en rimelig "dirty" bransje. Får bilen imorgen, skal sjekke resultatet NØYE!!!! Og så ta en konklusjon på det hele, ubehagelig og uproffesjonell var han hvertfall. Han var hyggelig helt til jeg satt inn bilen... hehe. Kommer med tilbake mld på denne dritten imorgen, ønsk meg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Lykke til! Vi får håpe de ikke prøver å "svindle" deg, og at de gir deg de nye karosseridelene du har forlangt! Som regel, så er forsikringsselskapene rimelig gjerrige på dette.. Jeg selv, som jobber ett par ganger i uka på lakkeringsverksted (er ikke ferdig utdannet enda) vet at lakkererne banner mye når det gjelder forsikrings-selskapene! Forsikringsselskapene skal til en hver tid gjøre alt billig, noe som resulterer i reprasjon av gamle deler, som videre fører til mye unødvendig arbeid for lakkererne, samt at det som er under lakken aldri blir helt som det skal.. (tenker da på sparkel som etterhvert blir gammelt, metall som har strekkt seg, osv..) Men som allerede sagt: Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larslol Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Lykke til... og syntes du skal få det du forlanger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lomsdalen Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Om du setter den inn på et merkeverksted så kan det fortsatt bli fargeforskjell. Det er lakkereren det er opp til. Hvor flink han er osv. Et frittstående verksted kan være like bra om ikke enda bedre! Hvis det er bare en liten bulk osv er det like greit og rette og bruke sparkel, har ikke noe og si! Blir ikke noe dårligere kvaltiet av det.. Hvis du skal ha ny skjerm så må du langt bort på døra for og skygge ut.. Det er uansett han som takserer skaden på bilen din som bestemmer om skjermen skal skiftes eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Taksten kan også utføres på merkeverksted, uten at forsikringsselskapet kan nekte deg det. Derfor antar jeg det er mulig å få nye deler i stedenfor å sparkle opp de skadede, sansynligvis vil et merkeverksted også hjelpe deg framfor forsikringsselskapet som sikkert ønsker den billigste løsningen. Kollisjonsskade er kollisjonsskade samme om den er stor eller liten, derfor ville jeg krevd nye deler for at ikke bilen skal bli "rettet opp" å tape seg i verdi av den grunn. Det burde være fullt mulig på en så ny bil. seff kan man få taksten gjort på merkeverskted,er jo din bil. verksted kan sikkert gi en anbefaling til forsikringsselskapet men til syvende å sist så står det bare på hvor gerrig dem er.. Det forøvrig rutine å rette så lenge det blir billigere,samme om man har ny eller gammel bil..eneste er at hvis en har ny bil med stoor skade og reprasjonskostnadene blir mer enn 60%(hvis jeg husker rett) at det da er snakk om en ny bil istedet for rep Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå