Gå til innhold

En til som er ute av BMW gruppen

520d
 Share

Anbefalte innlegg

Kvaliteten på Audi er sikkert ikke noe dårligere enn Peugeot men komfort det kan ikke sammenlignes på noen måte.. Her ligger Peugeot milevis foran...

160hk i 407 fungerer MEGET bra... :D

Du kan ikke sammenligen Audi og Peugeot. Audi er en helt annen klasse enn Peugeot. Franske biler generelt er en klasse for seg. Tysk er mye bedre, men smak og behag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har et par "poenger" (tror jeg selv)

Nr1.

Du kommer fra en BMW 5 serie med diesel, og mener BMW ikke er sportslig nok?!?

Det er nok heller du som har valgt feil bil fra begynnelsen av, en 520d med eller uten chip, er INGEN sportslig bil, der er en bil bygget for komfort, så også med en diesel motor!

At turbo er sportslig, personlig syns jeg turbo er festlig, men turbo forsinkelse... er ikke mye sportslig!

:roll:

Nr2.

Du ville ikke gå ned til en 3 serie, hva er A4 da, den er hvertfall ikke noe romeligre enn en A4.

:roll:

Skal man gå for sportslig bil, velger man bensin bil, ikke diesel, og 3 serie er betydelig mer sportslig enn 5 serie!

Hadde en kompis som har hatt netopp denne modellen du gikk for, turbo, og trimming, er jo genialt - men han brukte 50 laks på denne bilen i løpet av et år, utrolig mye problemer, med turboen og elektronikken generelt.

Vet ikke om det var hans om var uheldig eller ikke men...

Snakket med en Audi selger for en tid tilbake, han ville ikke anbefale å kjøpe Audi produsert før 2002, vet ikke om det er et sunt tegn?!?

Når det gjelder Audi og Peugeot, Audi har en betydelig bedre finish og material kvalitet i bilene sine, også bedre enn BMW (Audi er vel kjent for å ha DEN beste kvaliteten mht materialer blant alle biler på markedet)

Så der vinner Audi overlegent.

Min onkel har selv en 407 med 2 liter diesel, og den er ikke diskret, jeg ble ikke imponert, men komfort helt greit, men heller ikke noe mer.

Skal du ha best komfort, velg Citroen, eller stor bil med luft fjæring!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med en ganske alminnelig Peugeot i forhold til 95% av Audi`s modeller er at den gir betydelig mer kjøreglede pr. krone. Jeg har kjørt Peugeot i flere omganger og det er faktisk imponerende så bra chassis og understel er avstemt med tanke på at modellene har forhjulstrekk. Franske biler er generelt betydelig bedre enn f.eks tyske biler på akkurat denne kunsten. PSA´s dieselmotorer er på mange måter også bedre enn BMW´s dieselmotorer... iallefall hvis man relaterer kvalitet og pris. Man får ganske enkelt mye for pengene når man kjøper en Peugeot (og spesielt når man kjøper en Citroën)... og det gjør man bestemt ikke når man kjøper en BMW eller en Audi. BMW har forøvrig en temmelig kynisk prispolitikk og man betaler absolut mange penger for rondellen. Slik jeg ser det er det først når bilene blir gamle (typisk over 8-10 år) at en BMW virkelig gir tilbake i form av en generelt bedre kvalitet ... spesielt vedr. det elektriske anlegget, men også i form av en bedre interiørkvalitet, designkvalitet (eksteriør/interiør) etc.

Det er imidlertid vanskelig å sette en pris på hva man subjektivt er villig til å betale for forfengelighet... og jeg tror at det er det spørsmålet Peugeot vs. Audi (og andre "premium" bilprodusenter) i virkeligheten handler om for de aller fleste... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...