Gå til innhold

Seriøse Selgere/brukere


MeSs
 Share

Anbefalte innlegg

er i en litt vanskelig situasjon nå.. er en bil jeg har tenkt å kjøpe nå, men fant ut at det er pant i det. der m|fjeld står "panttager". altså han har tatt pant i bilen. men når jeg prøver å spørre han så får jeg bare slike dumme svar, som oftest så gidder han ikke å svare. ser jo godt at han er pålogget...

så hvordan er dette med pant egentlig? blir det ikke betalt så henter banken bilen? og er det slik at om en sender inn salgsmelding (vognkort 2) og omregistrerer så overføres "lånet"(panten) til kjøperen av bilen?

skal ikke si noe negativt om m|fjeld enda, men han virker ikke så seriøs når han ikke svarer på slike alvorlige ting...

da har det seg slik at m|fjeld har "ordnet" opp etter seg selv, så trekker det tilbake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i en litt vanskelig situasjon nå.. er en bil jeg har tenkt å kjøpe nå, men fant ut at det er pant i det. der m|fjeld står "panttager". altså han har tatt pant i bilen. men når jeg prøver å spørre han så får jeg bare slike dumme svar, som oftest så gidder han ikke å svare. ser jo godt at han er pålogget...

så hvordan er dette med pant egentlig? blir det ikke betalt så henter banken bilen? og er det slik at om en sender inn salgsmelding (vognkort 2) og omregistrerer så overføres "lånet"(panten) til kjøperen av bilen?

skal ikke si noe negativt om m|fjeld enda, men han virker ikke så seriøs når han ikke svarer på slike alvorlige ting...

Hvis ikke jeg husker helt feil nå, så solgte vel han denne bilen til en annen bruker her inne uten å opplyse om panten.

Panten følger bilen. Blir ikke lånet betalt, så henter banken bilen. Bilen blir solgt på tvangsauksjon (mest sannsynlig til en lav pris), og han må betale restgjelda selv.

Det at han ikke svarer seriøst, er vel god nok grunn til å ikke kjøpe bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...