Kjell Z3 Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 videreutvikling av motorene...320 hadde 109 hester da den ble presentert, de siste utgavene nå er vel oppe i 170... things change:) Den "2 literen" med 170 hk er 2.2 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 videreutvikling av motorene...320 hadde 109 hester da den ble presentert, de siste utgavene nå er vel oppe i 170... things change:) Har da fint lite til felles de motorene. 8\12ventilern som du fant i e21\e30 har INGENTING til felles med f.eks E36 motorene bortsett fra at de er laget av BMW. Å igjen M54B22 er rimelig annerledes fra M50B20 motoren som står i E36 320. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 Hei, jeg ville helt klart valgt 320! Det gjorde jeg jo også da valget skulle tas, og det er av flere grunner. Min hovedmotivasjon for å kjøpe den var at jeg ville ha en mest mulig orginal bil som ikke var herjet med av x antall ungdommer, og jeg lyktes med å finne flere objekter av interesse blandt 320 enn 318is. Jeg synes personlig lyden og følelsen av en sekser er vanvittig mye bedre enn av en firer, og kunne ikke på noen måte tenke meg å bytte mot en 318is eller annen bil med firer, og ja jeg har prøvd is`en. 318is ville jeg gått for hvis bensinforbruk er viktig for deg, da 320 skal ha sitt spesielt på bykjøring, og fabrikktallene på forbruk er ikke reelle på min i allefall, heller ikke kompisen min sin. Spørsmålet er også om du vil ha en orginal bil eller en som allerede er stylet/senket/trimmet? Tror det er lettere å finne pent kjørte 320`er enn 318is, jeg fant i allefall flere da jeg var på utkikk. MEN, prøv selv flere modeller av begge bilene, det er den eneste måten å finne det ut på..... Så fremt du ikke skal delta i dragracing så tror jeg heller ikke forskjellen i ytelser er noe særlig å snakke om, så ville ikke lagt så mye vekt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 videreutvikling av motorene...320 hadde 109 hester da den ble presentert, de siste utgavene nå er vel oppe i 170... things change:) Har da fint lite til felles de motorene. 8\12ventilern som du fant i e21\e30 har INGENTING til felles med f.eks E36 motorene bortsett fra at de er laget av BMW. Å igjen M54B22 er rimelig annerledes fra M50B20 motoren som står i E36 320. det er jeg klar over. men jeg trodde det besvarte hans spørsmål:) men det gjore kanskje ikke det da hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 ...funker med firer også Neeeei joooooo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Det med forbruket ble vel endret da M52B20 motoren med vanos kom i 1996. Dreiemomentet ble også høyere og bedre respons på gassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkjernaas Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 videreutvikling av motorene... 320 hadde 109 hester da den ble presentert, de siste utgavene nå er vel oppe i 170... things change:) Men som flere sier... Det er jo som å sammenligne motorene til alle M3'ene som har vært! Trodde bare det var samme motoren i e36 320 så lenge den ble prod.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Jeg stod også mellom 318is og 320i når jeg skulle velge bil. Så har prøvd begge bilene og må si at jeg merket ganske stor forskjell fra den is'n jeg prøvde og den 320i som det ble "investert" i!! Klart, det er nok litt dyrere både å forsikre og kjøre en 320i, men jeg ser på det sånn at jeg får igjenn pengene i gleden hver gang jeg trør på gassen å hører den uslåelige sekser lyden..Is'n kunne ikke sammenlignes på dette punktet heller! Pluss at for min del så går 320i jeg har kjøpt faktisk vesentlig bedre enn den is'n jeg prøvde! Men som folk sier, dette kan være individuelt.. Jeg ville helt klart valgt 320i overfor 318is selv om is'n også har et sportslig preg. Men det blir liksom ikke helt det samme synes jeg når du får rekkesekseren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Jeg hadde gått for 318Is.. Ingen tvil. Putt på en effektpotte så har du ok lyd i ISen også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Jeg hadde gått for 318Is.. Ingen tvil.Putt på en effektpotte så har du ok lyd i ISen også.. ingen tvil...ok...320en er raskere i alle disipliner, har to sylindre mer en en 318is, råere lyd og sist men ikke minst, motor rommet ser bedre ut. Ja dette er vel ikke noe å tvile på, 318is må jo være best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 hmm..ein 320 går nok bedre enn ein 318ia, det står vel i modellguiden og..så det er vel ikkje så mykje å diskutere.. men sjølv så må eg sei at 318is er meir "leiken" å køyra med.. meir turtallsvilleg, så eg meiner at den bilen er meir morsom om du brukar den rett du har ikkje 6'ar lyden da, men så er han litt snillare med bensinen 318ti compact da? kjøp helleer det, så sparer du noken kilo og hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Pluss at for min del så går 320i jeg har kjøpt faktisk vesentlig bedre enn den is'n jeg prøvde! Men som folk sier, dette kan være individuelt.. 318is må piskes for at den skal flytte på seg, og det er ikke alle som har en sånn sportslig kjørestil. Uten heftig turtallsbruk vil en 318 føles like kjapp. Så da koker det ned til hvordan du kjører. Sitter du godt tilbakelent og nyter utsikten (og lyden..?), gå for 320. Er du glad i turtall og heftig bruk av spaken i midten av bilen, er 318is et fint valg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Tror nok det er flere her som uttaler seg uten å ha prøvd de forskjellige bilene. F.eks en 318is er ikke noe mer turtallsvillig en 6ern i 320en, den drar helt til sperra, å må ha turtall den også før det skjer noe. Forbruket er litt snillere på 318is, men til gjengjeld går 320en bittelitt bedre, spesiellt i høyere fart. Mens lyden på 320en er uendelig mye penere. samt den silkemyke sekser gangen. Jeg ville valgt 320, men valgte 325 istedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Søstersen har 318is e36 og jeg har 320i e46. Har kjørt hennes en del, og må si det er en grei bil med et sportslig preg. Men jeg må oftere gire meg ned i enkelte bakker der det ikke er nødvendig med min egen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coolboy Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 men pris, de fleste velger is pga. pris.. ossen ligger prisforskjellen ca.. litt ironisk har lyst på en 6`er... lyden er brutal god.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå