Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Selv om jeg liker SAAB, så må jeg si at den nye der med de "brillene" ser meget spesiell ut, og det er ikke ment positivt :)

Skrevet

Hva f...? Tuller dere? Skal den nye Saaben se slik ut? Umaskert og alt?

Saab som har vært så flinke i det siste.. med SportSedanen og sånt, den er jo veldig pen.

Skrevet

Utrolig bra innlegg!

Må si at SAAB er et merke som aldri har appelert til meg... Eneste må være 93 aero, som hvertfall ser litt tøff ut. Aldri sittet på eller kjørt en SAAB da.

Skrevet

Jeg som har vokst opp i en SAAB familie, og er eneste utbryter fra den trenden, må nesten si at jeg blir litt provosert av trådstarter.

Jeg tror jeg har kjørt alle SAABene fra 1984 utenom 90 og 9000, å jeg kan ikke si det at det er noe problemer med gassen, jeg klarer fint å kjøre jevnt med den bilen. Har heller aldri hørt dette før av andre som kjører SAAB.

Jeg synes også at SAAB har god kvalitet. Vet at det har vært problemer med turbo++ på tidlig 95 men det er ikke så ille som jeg får inntrykk av når jeg leser dette.

Tenningen mellom setene bidrar til at bilen har litt særpreg, og ikke er lik alle andre biler. Det hadde jo vært trist om f. eks porshe hadde fått tenningen på høyre side av rattet?! Og tenk når èn Opel er prikk lik èn BMW, ser jo de koreanske merkene som blir mer og mer like tyske idoler, dette er trist. Synes at man må våge litt mer, lage sitt eget og mener at SAAB har gjort det. Må inrømme at den veien de er inne på når det gjelder tredje facelift av 95 er forferdelig.

Den knappen du referer til har du heller ikke utforsket så mye. Straks det skjer en "radikal" endring på turteller/andre ting blir dette skrudd på og du som sjåført alert øyeblikkelig. Slik at ved akselrasjon vil turteller speedometer komme i "vanlig" modus.

Jeg skjønner at du kansje hadde mye iritasjon som måtte ut, men SAAB har bygget og bygger biler med særpreg og kvalitet(!).

Skrevet

Deg om det

Saab VAR nok kvalitet på en noenlunde nivå, men den er long gone, tror du vil få deg en overraskelse, og kvalitet er noe mer enn at motoren går uten problemer. Gå ta en titt på dagens 93, det er kjipa løsninger over hele fjølen, til og med dørene knakk som bilen skulle være 30 år gammel når de ble åpnet,, gjett hva dørstopperen var laget av,, jepp plast! og dørhengslene ser ut som de kommer fra et Ikeaskap, nei du blir lurt av image og markedsavdelingen ang. kvalitet. Annerledes løsninger har jeg ikke noe imot, men å nekte å innse de upraktiske sidene ved noe bare fordi det er litt kult,, det er bare fjolleri.

Nei jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en billig skranglebil for folk som liker å tro at de er spesiell. Den er nok sikker og noenlunde økonomisk,,pen og se på også faktisk men noe kjøreopplevelse kan man ikke snakke om på noe nivå.

Skrevet

BMW er vel det merket jeg liker aller best, men det er heeelt feil at alle andre biler er dritt, hvert fall etter min mening. Har tross alt kjørt fler forskjellige biler enn folk flest får gjort gjennom et helt liv, så har fått inntrykk nok til å ha et brukbart grunnlag for det jeg sier.

Ofte er det vaner og hva som passer best for hver enkelt person, både når det gjelder funksjonalitet, design og image. Viss du aldri har kjørt så mange forskjellige biler så tar det som regel litt tid før du venner deg til gass,brems og evt. clutch. Akkurat som da jeg kjørte min første BMW på kjøreskolen, de første gangene jeg bremsa så var det i rykk og napp fordi jeg aldri hadde vært borti så følsomme bremser.

Alle biler er forskjellige, til og med fabrikk identiske biler, og det kan ha sine fordeler og ulemper. Men å si at et merke er bare dritt fordi du har kjørt en eller to biler av dem, kan være det samme som å si at en film er dritt fordi du ikke liker en av skuespillerene på et personlig nivå.

chrbje76: Du kan jo tenke litt på det at BMW blir sett på som harry og jålette av enkelte når du sier at "Nei jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en billig skranglebil for folk som liker å tro at de er spesiell."

Men klart, liker BMW best av serie produserte biler jeg også og dette er et BMW forum. Men kan vel ikke si jeg er her for å slenge dritt om alle andre merker og snakke nedvergende om folk som velger dem. Verden er HELDIGVIS!!! ikke så monotom at alle liker det samme og alle er like.

Skrevet

Saab holder vel så bra kvalitet som BMW. (Ingen av merkene er kvalitetsvinnere, men nok om det).

SAAB 9-3 Sport Sedan er en veldig bra bil på mange måter. Den har stilig design, friske turbomaskiner og pedaler og sjalting fungerer akkurat slik de skal. På vanlig kjøring er den like god å kjøre som en E46.

Innlegget til trådstarter var morsomt det. Et og annet poeng hadde han og, men totalt sett var det ikke mye rot i virkeligheten. BMW er ikke fasitsvaret på hvordan en bil skal være. Det lages gode biler hos andre merker også. Får ikke håpe at folk her er så trangsynte at de ikke ser det.

Skrevet

Jeg blir litt irritert, no offence, på folk som mener at det bare er det merket de kjører som duger. At alt annet er bare juggel og generelt dårlige greier.

Skrevet

Morsomt innlegg!

Men synes nok at du kanskje er litt krass. Jeg har feks kjørt en del i fatterns 2 år gammle Opel Vectra, og må si at denne bilen imponerer meg. Ikke er det mye galt med den og den er meget behagelig å kjøre. Er vel kanskje ikke så sportslig som en bmw men absolutt brukbar til litt aktiv kjøring også, tror nok jeg nesten kunne ha kjørt i rundinger rund e36'en min med denne bilen :wink: Men nå kjører jo jeg en 15år gammel e36 da, så det skulle jo bare mangle at den ikke er bedre å kjøre enn min :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...