Gå til innhold

Truck of the year???

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At den ikke velter er et under!

Korfor tror du det egentleg??

Lastebilene har lavt tyngdepunkt, en personbil krenger også når den drifter.

Det som gjør at lastebilen krenger mer (som det ser ut som) er nok pga fjøringen i hytten..

Har vert "cowboy" <- Lastebilsjåfør sjølv så dette vet eg..

Helt ok yrke, men kan være mye press kjøring, utider (pga last) og stressa yrke.

Holder personleg en "knapp" på Scania.

MAN er en meget god og retnings-stabil bil og,

Volvo FH med høg hytte har en tendens til å være litt vinglete og ustabil, dette gjelder litt eldre som f.eks 2000-2004 synst eg, men Scania R580 er ikkje å forakte (Opticruise er den eneste autolat eg liker) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Europa er det for det meste 2 aksla biler det går på pga kontinent kjøring, og mangen plasser er det ikkje tillatt å være mer en 40-44t med lastebil, og da er det mye billigare å kjøpe 2 aksla enn 3 aksla..

Det går nok noen US Trucks i Europa og norge med det er veldig få pga. egenvekten på dei er høyare, og så er det mer beregna på langkjøring og rette veier, enn lange bakker, mye svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håååååååy!!!!

Utvikla seg til reine lunsjstoppet på shell dette her, mangler bare ei drivers dog.... :lol:

Syntes bare det va kult å se litt drifting med lastebil,

Snakker vi om kule kjøretøy her, snakker vi :bmw: .........

Og BMW har vel ennå ikke laget lastebil, har de det?????? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he. Når trekkvognene ikke drar på en henger er disse relativt raske. Jeg gleder meg virkelig til Volvo lanserer det som skal bli verdens raskeste lastebil til høsten. Denne skal ta Scania's versting som idag har en V8 på 620hk og 3000Nm. Volvoen skal ha en R6 på 660hk og 3100Nm, uten noen form for momentbegrensninger!!! :shock::D

Denne har vi på jobben nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte volvo FH (?) 16 på glattkjøringa i forsvaret,men den ivra ikke etter noe særlig drifting... kumfy kjerre da. god plass og det meste man trenger tilgjengelig.

at de amerikanske lastebilene har større plass kommer vel av at amerikanske truck drivers er feitere?

for å sitere Homer Simpson fra en episode hvor han kjørte lastebil: sit back and watch your ass grow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he. Når trekkvognene ikke drar på en henger er disse relativt raske. Jeg gleder meg virkelig til Volvo lanserer det som skal bli verdens raskeste lastebil til høsten. Denne skal ta Scania's versting som idag har en V8 på 620hk og 3000Nm. Volvoen skal ha en R6 på 660hk og 3100Nm, uten noen form for momentbegrensninger!!! :shock::D

Denne har vi på jobben nå :D

Har du kjørt den? Hvordan er den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Europa er det for det meste 2 aksla biler det går på pga kontinent kjøring, og mangen plasser er det ikkje tillatt å være mer en 40-44t med lastebil, og da er det mye billigare å kjøpe 2 aksla enn 3 aksla..

Det går nok noen US Trucks i Europa og norge med det er veldig få pga. egenvekten på dei er høyare, og så er det mer beregna på langkjøring og rette veier, enn lange bakker, mye svinger.

Den viktigste årsaken til at det er få trucker med motoren foran i Europa er at det gir en dårligere plassutnyttelse når det er regulerte makslengder på vogntogene. Amerikanske Peterbilt trucker er rimelig store, men i forhold til de australske Mack "Roadtrains" blir selv de smågutter... :lol:

"Aussie" Roadtrain

roadtrain.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...