Hylland Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Kan det stemme at BMW synker fort og masse i verdi??? Både E34, E36, E36cab, E46 osv osv har jo vorte MYKJE billigere no...
Dr_S Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Ehhh..ja? Det har jo kommet nye modeller? Helt normalt det da.
Fredrik Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 BMW faller hurtig i verdi, men ikke spesielt mye hurtigere enn andre tilsvarende bilmodeller. De billigste og enkle modellene faller relativt langsomt i verdi i forhold til de dyre modellene med mye gadgets fra ekstrautstyrslisten. Porsche er forøvrig det bilmerket som holder seg best i verdi...
Hylland Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Skrevet Juli 3, 2006 Ehhh..ja? Det har jo kommet nye modeller? Helt normalt det da. Veit at dei bilmodeller taper seg i verdi da, men synest BMW synker mykje fortere enn andre modeller!
Fredrik Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Veit at dei bilmodeller taper seg i verdi da, men synest BMW synker mykje fortere enn andre modeller! Har du et eksempel på dette ?
Bmwfanatic Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 syns gamle e30'er ligger stive i pris, i forhold til gamle opeler, forder osv.. har vel noe med nypris å gjøre kanskje, selv om det var sikkert ikke gamle e30'er du mente att sank så fort.. hehe
Fredrik Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 syns gamle e30'er ligger stive i pris, i forhold til gamle opeler, forder osv.. har vel noe med nypris å gjøre kanskje, selv om det var sikkert ikke gamle e30'er du mente att sank så fort.. hehe Det har absolut noe med nybilprisen å gjøre... det er faktisk hele poenget...
ehrnst Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 prisen på e30 er til å le av, men bra for oss som skal selge:)
*MrB* Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Har inntrykk av at E34 begynner å få nye venner. I det siste har jeg hørt om flere tilfeller der fine eksemplarer går for pene priser. Bla. fikk jeg 50000 for min 91 modell 520 med 208000km på telleren tidligere i vår. Altså langt over skrekkeksemplene jeg har hørt, der bilene går for 20-25000 uansett hvor bra de er. E34: En kommende klassiker? Men er vel ofte sånn. Når det begynner å bli få pene eksemplarer igjen av en modell blir det rift om disse, mens de halvslitte og slitte blir stående. Er jo det som er tilfellet for E30.
Fredrik Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Har inntrykk av at E34 begynner å få nye venner. I det siste har jeg hørt om flere tilfeller der fine eksemplarer går for pene priser. Bla. fikk jeg 50000 for min 91 modell 520 med 208000km på telleren tidligere i vår. Altså langt over skrekkeksemplene jeg har hørt, der bilene går for 20-25000 uansett hvor bra de er.E34: En kommende klassiker? Men er vel ofte sånn. Når det begynner å bli få pene eksemplarer igjen av en modell blir det rift om disse, mens de halvslitte og slitte blir stående. Er jo det som er tilfellet for E30. Enig... og jeg har selv i en tid nå hevdet det samme. Originale og pene E34 modeller (spesielt Touring) er neste modell fra BMW som blir en klassiker. Originale og pene E36 modeller med rekkesekser ligger også om et par-tre år frem i tid godt fremme mot klassikerstatus... kanskje spesielt M3...
Ron Jeremy Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 BMW faller hurtig i verdi, men ikke spesielt mye hurtigere enn andre tilsvarende bilmodeller. De billigste og enkle modellene faller relativt langsomt i verdi i forhold til de dyre modellene med mye gadgets fra ekstrautstyrslisten. Porsche er forøvrig det bilmerket som holder seg best i verdi... Vel, er ikke helt enig i at de mest moderate bilene holder seg som best i pris. 3 serien holder seg bedre i pris enn 5 serie, og verst er det med 7 serien. X5 og X3 holder seg bra, hvertfall diesel variantene. Men moderat utstyrte biler får man kastet etter seg, er mitt inntrykk. F.eks, en E39 uten skinn og med manuelt gir, kanksje også manuelt klima... Da sliter du betydelig!!! Så en bra utstyrt bil, er fornuftig, (f.eks en 5 serie E60, bør ha skinn, automat, og navi) Selvsagt voldsomt utstyrte eks lønner seg ikke igjen, de er attraktive på brukt markedet, men man får ikke igjen de kr man evt legger i ekstra ustyret, man kan jo i verste fall legge i flere hundre tusen på denne lista. Til E90, så er det 17 A4 sider med utstyr man kan velge blant...
NSS Skrevet Juli 3, 2006 Skrevet Juli 3, 2006 Porsche er forøvrig det bilmerket som holder seg best i verdi... \:D/
Hylland Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Skrevet Juli 4, 2006 Veit at dei bilmodeller taper seg i verdi da, men synest BMW synker mykje fortere enn andre modeller! Har du et eksempel på dette ? Har vel ikkje noko direkte eksempel på dette, men eg kjøpte bilen min februar 2005. Eg gav 70.000 for den da, men idag er eg jo heldig viss eg får 40.000kroner for den! E39 har jo rast i verdi og... Nå får du jo mange bra eksemplar til under 150.000kroner...
ovex Skrevet Juli 4, 2006 Skrevet Juli 4, 2006 BMW faller hurtig i verdi, men ikke spesielt mye hurtigere enn andre tilsvarende bilmodeller. De billigste og enkle modellene faller relativt langsomt i verdi i forhold til de dyre modellene med mye gadgets fra ekstrautstyrslisten. Porsche er forøvrig det bilmerket som holder seg best i verdi... Derfor vert min neste bil.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå