Espen M33 Skrevet Juli 6, 2006 Share Skrevet Juli 6, 2006 bmwE9: Hva mener du med Ekte BMW-reklame? Er vel Warsteiner som var hovedsponsor på de bilene med denne dekoren? De fleste store bryggeriene i Tyskland sponser motorsport. Warsteiner, Bitburg, Hasseröder, Diebels Alt med flere. De tre første der er forøvrig blant mine ypperste favoritter når det gjelder varene de lager også.... Det er forskjellig syn på alkohol fra Tyskland til potetlandet vi bor i. BTW: Hadde jo vært morsomt med en Ringnes dekorert rallybil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 6, 2006 Share Skrevet Juli 6, 2006 bmwE9: Hva mener du med Ekte BMW-reklame? Er vel Warsteiner som var hovedsponsor på de bilene med denne dekoren? Hehehe... Det tyske oljeselskapet Wintershall eies av familien Quandt som også har aksjemajoriteten i Bayerische Motoren Werke AG... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Juli 6, 2006 Share Skrevet Juli 6, 2006 Meget fin bil, men SYK pris synes nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 6, 2006 Share Skrevet Juli 6, 2006 bmwE9: Hva mener du med Ekte BMW-reklame? Er vel Warsteiner som var hovedsponsor på de bilene med denne dekoren? Hehehe... Det tyske oljeselskapet Wintershall eies av familien Quandt som også har aksjemajoriteten i Bayerische Motoren Werke AG... Når vi snakker om eierforhold, så eier forøvrig familien Quandt 46,6% av BMW AG. Forholdene er fordelt på Herbert Quandt, enken Johanna Quandt og til slutt barna Stefan Quandt og Susanne Klatten, som er født Quandt.. Stefan har et eierforhold på 17,40%, Johanna et på 16,70%, Susanne et på 12,50% og Allianz med et eierforhold på 6,52%. De restrerende 46,88% aksjene er fordelt rundt om i hele verden og aksjene er blandt annet notert på Frankfurtbørsen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 6, 2006 Share Skrevet Juli 6, 2006 Ja, det forklarer jo litt, he he. Personlig er min favoritt "Jãgermeister" bilene, de er/var råtøffe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Juli 6, 2006 Share Skrevet Juli 6, 2006 Min favoritt var Diebels Alt bilen(e), var vel to stk av disse som var med i DTM. Men så lenge det er en E30 M3 er jeg frelst da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 7, 2006 Share Skrevet Juli 7, 2006 Når vi snakker om eierforhold, så eier forøvrig familien Quandt 46,6% av BMW AG. Forholdene er fordelt på Herbert Quandt, enken Johanna Quandt og til slutt barna Stefan Quandt og Susanne Klatten, som er født Quandt.. Stefan har et eierforhold på 17,40%, Johanna et på 16,70%, Susanne et på 12,50% og Allianz med et eierforhold på 6,52%. De restrerende 46,88% aksjene er fordelt rundt om i hele verden og aksjene er blandt annet notert på Frankfurtbørsen.. Familien Quandt har kontrollen over BMW gjennom div. truster/fond... og det er en alminnelig konstruksjon når man ønsker flere store eiere i et selskap, men samtidig full kontroll over selskapet. Familiene Porsche/Piëch har den samme konstruksjonen når det gjelder Dr. Ing. hcF. Porsche AG. Vel... Quandt´s er under alle omstendigheter blandt de absolut rikeste familiene i verden... og det er gamle solide penger... ikke kun "papirpenger"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Juli 8, 2006 Share Skrevet Juli 8, 2006 Bmw e9: Med all respekt, det virker som om du vet for mye om alt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 8, 2006 Share Skrevet Juli 8, 2006 Bmw e9: Med all respekt, det virker som om du vet for mye om alt!!! Takk for hyggelig tilbakemelding.... dog...hmmm... jeg vet ikke, men når man først interesserer seg for noe blir det lett til at man bruker litt ekstra tid på å finne mer fakta... og i den sammenheng er internettet helt genialt så lenge man er rimelig kritisk til kildene. Kunsten er forøvrig ikke å finne informasjonen, men å sette informasjonen inn i en fornuftig sammenheng med det man allerede kan eller vet fra før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Juli 8, 2006 Share Skrevet Juli 8, 2006 BTW: Hadde jo vært morsomt med en Ringnes dekorert rallybil hehe ingen som er flinke i photoshop her a? skulle jo hatt en m3 med de 3 m fargene og ringnes logoer:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 8, 2006 Share Skrevet Juli 8, 2006 hehe ingen som er flinke i photoshop her a? skulle jo hatt en m3 med de 3 m fargene og ringnes logoer:p Før Ringnes la sine klamme hender på alle ølbryggeriene i Osloregionen hadde vi det tradisjonsrike Frydenlund´s Bayerøl... i sin tid et godt øl (smaker ikke det samme i dag), men med et stadig stilig emblem. Øl fra Oslo Mikrobryggeri er imidlertid "mitt" øl (spesielt deres "Bitter") når jeg er på besøk på gamle tomter i Oslo... Frydenlund´s Bayerøl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Juli 8, 2006 Share Skrevet Juli 8, 2006 mm... ble tørst jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet Juli 8, 2006 Share Skrevet Juli 8, 2006 Bruk no for all del ikkje Ringnes reklame.... bruk hansa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juli 8, 2006 Share Skrevet Juli 8, 2006 Bruk no for all del ikkje Ringnes reklame....bruk hansa Hva med Mack/BMW Racing team? Irriterende at norske avgiftslover har tatt knekken på alle små bryggerier her i landet forøvrig. Man skjønner litt bedre hva god øl er når man reiser rundt i Tyskland. Forøvrig så sitter jeg nå og nyter en "egenimportert" Warsteiner. Er god den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Juli 8, 2006 Share Skrevet Juli 8, 2006 men fra spøk til revolver. er ikke denne bilen ombygd? altså ikke en original evo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå