Gå til innhold

Hvor langt har din bil gått....


Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

....og hvilke problemer har du hatt..?? Interesant å høre om det er noen "gjengangs"problemer på de forskjellige modeller som kommer etter x-antall km.!

Min, en 523i 1997 mod har gått 150.000km har måttet bytte termostat/termostat hus + div foringer bak for ca 5000km siden.!

Oppdaterer tråden..

Hva har skjedd siden sist.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2003 E46 318d Touring har nå kjørt 92000 Km. Den har ikke antydning til rust, men jeg har skiftet bærearmene foran, fjærene bak og en katalysator (garanti).... ellers har bilen vært 100% pålitelig. Bremseskivene og klossene er forøvrig originale fra da bilen var ny. Alt i alt er bilen en perfekt bruksbil som er like fin enten man er på vei til den franske rivieraen eller er på ferie i Norge. Min motor er ikke chippet og bilen står nå på familievennlige 195/65-15 dekk... kort fortalt en fornuftig familiebil slik E34 518i/520i var i sin tid... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1985 E30 325i sedan er nå kjørt 152500. Har skiftet fjærene i fjor, og det er vel egentlig det som er skiftet så lenge jeg har hatt bilen, har hatt den et års tid nå.. Men det skal nevnes at det er lagt inn en bestilling hos Koed, der det er bestillt inn nye bremserør, bremseslanger, hardyskive, mellomaksling opplagring og div. småting. Ellers har bilen alltid startet :D Er overrasket at det ikke har skrudd meir på denne "gamle" bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har tydeligvis kommet relativt greit fra det ser jeg...

Har nå kjørt 175k km og har på ingen måte hatt en feilfri bil. Rett før jeg overtok bilen var stort sett hele motoren skiftet pga registerkjedet gikk "åt helvetet".

Etter at jeg overtok bilen har jeg:

-skiftet en oljetørr girkasse som bråket mer enn en miltærlastebil fra 60-tallet

-plukket en del rust

-Nytt eksosanlegg

-termostat (flere ganger faktisk; ikke kjøp fra biltema...)

-vindus oppheisingsmekanisme

-ellers en del småplukk rundt omkring

-Neste jeg må skifte er dempere og foringer rundt hele bilen.

Jaja, koster å være kar! :wink: Det vil alltid være problemer som oppstår med eldre/langt kjørte biler. Men når jeg har fått byttet de siste tingene her, så tror jeg at jeg har en bil som lett ruller 100k km til... [-o<

Sånn ellers, noen som har oversikt over om det noen som har tilbud på dempere rundt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 92 318i sedan med 276000 km på måleren.

-Byttet diff. på 200000 km,

-byttet dynamo på ca 260000

-Diverse foringer/bærekuler

-bremser rundt om i fjor sommer,

-Byttet startmotor 5 ganger(tenningslåsen "fjører" ikke tilbake... og en ny koster det samme som en startmotor)

-Byttet pakning på høyre bakdør,,

-mestparten av paneler i bilen.

-byttet gliseskinner til vindu på begge sider forann.

-Byttet sveiv til takluke.

-Byttet termostat. for en måned siden.

-byttet plastpanel på siden av radiator og under bilen foran.(brøyet på vinteren)

-byttet dørstopper på førerdør og høyre bakdør

-sveist rust hull i bagasjerom.

-skiftet clutsh på 260000(utløserlager røyk)

Bilen har tikket og brukt olje siden 125000. bruker 2 liter olje til 60 liter bensin :oops:

bør gjøres

-bytte pakning på førerdør

-bytte platen under pakningen til bagasjelokk

-fikse lås til bagasjelokk(må slå den igjen for å gå i lås)

-pusse rust nederst på :framdører,i hjulbuer,i bunn av høyrehjulbue,nederst på framskjermer

- skifte baklykt venstreside(badebaseng)

-fikse håndbrekk

Tror det var alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw E-46 gått ca 125 000km nå, har faktisk ikke hatt noen spesielle problemer. Eneste jeg har gjort er og bytte foringer foran og beholderen til kjølevæsken da den lak litt.

Ingen rust eller noe som helst alt holder mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...