Gå til innhold

Hvilket effektanlegg til E46 328 gir råest og høyest lyd??


shv
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor langt har du egentlig kjørt med det Eisenmann-anlegget da? Det er jo slik at sånne anlegg må "brenne" seg til på en måte. Må gå noen mil før rette lyden kommer. Jeg hørte bilen din på Eikås og synes den gikk veldig stille for å ha eff. anlegg.

Jeg hadde Sebring på en bil jeg hadde tidligere. Og etter noen mil begynte det anlegget å gi alvorlig bra gromlyd når jeg tråkket til, mens det var som originalanlegget under valig kjøring. Var kjempefornøyd med det. Tror jeg kjøper Sebring neste gang jeg skal ha noe også.

Men jeg savner litt den "buldringen" de gamle BMW sekserne hadde. Tror den lyden forsvant med M50 motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har du egentlig kjørt med det Eisenmann-anlegget da? Det er jo slik at sånne anlegg må "brenne" seg til på en måte. Må gå noen mil før rette lyden kommer. Jeg hørte bilen din på Eikås og synes den gikk veldig stille for å ha eff. anlegg.

Jeg hadde Sebring på en bil jeg hadde tidligere. Og etter noen mil begynte det anlegget å gi alvorlig bra gromlyd når jeg tråkket til, mens det var som originalanlegget under valig kjøring. Var kjempefornøyd med det. Tror jeg kjøper Sebring neste gang jeg skal ha noe også.

Men jeg savner litt den "buldringen" de gamle BMW sekserne hadde. Tror den lyden forsvant med M50 motorene.

Denne "buldringen" kjenner jeg igjen, men jeg forbinder den mest med f.eks E30 325i og E28 535i... begge originale... potent og sexy... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har du egentlig kjørt med det Eisenmann-anlegget da? Det er jo slik at sånne anlegg må "brenne" seg til på en måte. Må gå noen mil før rette lyden kommer. Jeg hørte bilen din på Eikås og synes den gikk veldig stille for å ha eff. anlegg.

Jeg hadde Sebring på en bil jeg hadde tidligere. Og etter noen mil begynte det anlegget å gi alvorlig bra gromlyd når jeg tråkket til, mens det var som originalanlegget under valig kjøring. Var kjempefornøyd med det. Tror jeg kjøper Sebring neste gang jeg skal ha noe også.

Men jeg savner litt den "buldringen" de gamle BMW sekserne hadde. Tror den lyden forsvant med M50 motorene.

Det anlegget jeg hadde på Eikås var sport anlegget, var vel da kjørt om lag 5000 km, så skulle være innkjørt. Har nå kjørt ca. 1200 km med Eisenmann Race, og for å være helt ærlig så synes jeg forskjellen er svært liten.

Du hørte at den gikk stille ja, er det jeg også har merket! :D

Noen som har lydklipp av Scorpion på E46? Har hørt det på E36 M3, og DET er ca. den lyden jeg er ute etter. Ligger et lydklipp et eller annet sted med Mr. Controll sin E36 M3 cab, og det er ca. den lyden jeg er ute etter.

Eller noe lignende til han med rød E36 compact med M3 motor. (Husker ikke nick)

Vet at jeg neppe kan få samme gromme lyd av en M52 som av en S50, men jeg hadde håpet å komme så nærmt som mulig!

Ellers vil jeg takke for alle svar så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller noe lignende til han med rød E36 compact med M3 motor. (Husker ikke nick)

Vet at jeg neppe kan få samme gromme lyd av en M52 som av en S50, men jeg hadde håpet å komme så nærmt som mulig!

Du mener DarkZun sin compact?

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=22182

Han har veldig fin lyd i bilen!

Jeg tror Scorpion er tingen for deg. Hadde det på en E36 M3 og den var det utorlig fin lyd i! Tror nok det vil bli bra på din bil også selv om det ikke er noen M3. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DarkZun er det ja! Elsker lyden i den bilen. Ser at Scorpion ikke leverer Catback til E46, kun bakpotte. Men jeg kan jo beholde sound-røret fra Eisenmann (rakt rør istedet for midt-potte) og sette på Scorpion bakpotte.

Vet av erfaring at effektanlegg ikke høres likt ut på E46 og E36, noen som har klipp av Scorpion på E46 6-syl.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av hovedgrunnene til at jeg forelsket meg i BMW var at jeg som yngre hørte lyden av noen BMW'er med seksere, skikkelig grom lyd.

Samme her! Det er noe med den lyden av de eldre BMW'ene med litt større motor å effektanlegg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg målt lydnivået, 0,5m fra eksos, 45 graders vinkel, 4500 rpm.

Jeg tror jeg med ganske stor sikkerhet kan slå fast at dB-måleren på mobilen er feil.

Målte 96 dB!!

På en meters avstand, ellers samme forhold, ble lydnivået 91 dB.

Ubrukelige data med andre ord, for det kan ikke stemme.

Har allerede kjørt den lengden Eisenmann oppgir for å få anlegget innkjørt. Har allikevel kjørt en del i det siste med litt "inspirert" kjørestil for å få god varme i eksosanlegget, og jeg tror faktisk lyden har kommet seg noe!

Får kjøre ut måneden og få med meg banetreffet på Eikås og se om jeg får blåst ut enda mer lyd fra dette anlegget! :)

Har tenkt å ta en liten filmsnutt og legge ut etterhvert...

sn|per: Du finner lydklipp på www.eisenmann-technik.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...