Gå til innhold

Twin turbo motor'n i 1 serie

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Mangler bare en m1 og en m7 nå da så blir serien komplett. Kanskje en Mx?

I et intervju med BMW M sjefen kommer det frem at en M modell kan ikke ha hverken firehjulsdrift eller diesel-motor, så en M modell med xDrive kan vi desverre se langt etter. Da må vi heller benytte oss av f.eks en E60 550xi om de velger å sette xDrive på denne modellen. Foreløpig må vi "kun" nøye oss med verstingmotorene i X5/X3 eller 530xd/xi og 330xd/xi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil har jeg lest et intervju med BMW M sjefen og i det intervjuet kom de inn på spørsmål om ny M1. Hvis jeg husker ganske så riktig nå, ble det nevnt at en ny M1 av E87 ikke ville dukke opp. Dette var fordi at M1 forbindes idag med supersportsbilen fra 1978, som ble kun produsert i 450 eksemplarer. Siden M1 ikke vil dukke opp som E87 blir sterkeste og heftigste motor i E87 135i med Twinturbo motoren fra blandt annet E92 335i.

Jeg er klar over dette og av en eller annen grunn er M1 navnet åpenbart fredet for ettertiden. Historisk ser jeg naturligvis poenget, men er det en modell i BMW´s modellrekke som burde ha en M-modell er det jo nettopp 1-serien. Jeg er i tillegg usikker på hvor kjent den historiske M1-modellen er for dagens unge. De har hørt om modellen, men mange vet ikke hvordan den ser ut og enda færre vet hva som var spesielt med den utover at den var hurtig for sin tid. Kanskje BMW ikke ønsker M1 navnet eksponert fordi den historiske modellen egentlig var en Lamborghini... og Lamborghini eies som kjent av VW.

Når dette er nevnt... VW eier bl.a Lamborghini, Bugatti og Bentley... og Porsche eier over 25% av VW (en kontrollerende aksjepost)... da skal man ikke være mye mørkredd før man ser hvor følsomt dagens bilmarked er i relasjon til bilprodusentene og merkenavnene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en liten stund siden så jeg i et tysk blad på planlagte bilmodeller. Der sto det at BMW planla en 1-serie M-Coupe. Sto ikke mye om den, men minnet nesten litt om en liten e46 M3. Var kun et lite bilde som ikke sa alt for mye, men synes det så veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...