Chriso Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Kom over denne exstra fete Ram'en. Den har rullet her på Sunnmøre, men aldri sett den. Veldig bra bilder også egentli. Dette er virkelig Viperen for mannen i gata. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7909903&sid=11aVGstn-p317737&pos=7&tot=9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Jaha. Lastebil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 SRT10'ene er noe av det råeste som har kommet fra Statene. Ser man tatt i betrakning utgangspunkt, vekt, konsept og effekt så er den meget imponerende! Tommy Rustad var også meget imponert over denne da han testa den på bane. Gromt å ha manuell gir i en amerikans pickup, og med den effekten! Endelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 SRT10'ene er noe av det råeste som har kommet fra Statene. Ser man tatt i betrakning utgangspunkt, vekt, konsept og effekt så er den meget imponerende! Tommy Rustad var også meget imponert over denne da han testa den på bane.Gromt å ha manuell gir i en amerikans pickup, og med den effekten! Endelig. SRT10´en er vel ikke spesielt rå... Ford F650 Extreme er derimot rå, men dessverre er den også en truck... som vi er inne på i denne tråden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 SRT10'ene er noe av det råeste som har kommet fra Statene. Ser man tatt i betrakning utgangspunkt, vekt, konsept og effekt så er den meget imponerende! Tommy Rustad var også meget imponert over denne da han testa den på bane.Gromt å ha manuell gir i en amerikans pickup, og med den effekten! Endelig. SRT10´en er vel ikke spesielt rå... Ford F650 Extreme er derimot rå, men dessverre er den også en truck... som vi er inne på i denne tråden... Til å være så "hardbarka" pickup så ter SRT10'en seg som en sportbil! Har selv ligger bak, kjørt forbi og ja, blitt kjørt forbi av disse bilene. Bånner vel såvidt 300km/t.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Fatter ikke hvorfor i huleste disse lastebilene står til slike sinnsyke salgspriser her til lands. Nå er jeg usikker på om dette fartsperregreiene på liten lastebil har tredd i kraft, og det gjør det jo uinteresant å importere en sånn bil om det er sånn. Men for 1-2 år siden så kostet disse bilene 35-40 tusen dollar. Da kan man regne ut hvor mye de kostet å ta inn. Under 300.000,- faktisk.... Importører av diverse am-car lastebiler har nok tjent rimelig fett med penger på naive nordmenn med lomma full av oljepenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Jeg synes dette er ganske rått til å være en pickup Motortype V10 Slagvolum 8.277 ccm Effekt 500 hk/5.600 o/min Dreiemoment 712 Nm/4.200 o/min Girkasse/Trinn Man/6 Drivhjul Bak Aks. 0-100 km/t Litt over 5 sek Toppfart 248 km/t Drivstoff/tankvolum Bensin/- l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Synes vel SRT10 er litt grommere enn en F650 jeg da.. Når det gjelder bilpriser i USA kontra Norge er det vel ikke et ukjent faktum at det er grisedyrt med bil i Norge, selv om man ser bort fra alle avgiftene er det ufattelig mye billigere med bil i USA... Samme gjelder vel også England, her i Norge kjører 18 åringer rundt i harry 240'er mens de i England triller rundt i blod trimma skyliner osv... (litt OT der ja..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Derfor er det også en skam og ren og skjær urettferdighet at vi i Norge med de små "pinglemotorene" (sett i forhold) skal betale dyre dommer i avgifter bare fordi vi "symbolsk" skal være en foregangsstat og skal prøve å sette et plaster på miljøeforurensinga. Tenk om avgiftene hade vært borte. TENK! Hvilke muligheter! Men nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Fatter ikke hvorfor i huleste disse lastebilene står til slike sinnsyke salgspriser her til lands. Nå er jeg usikker på om dette fartsperregreiene på liten lastebil har tredd i kraft, og det gjør det jo uinteresant å importere en sånn bil om det er sånn. Hei, Fartssperrene skal tre i kraft innen 2008 og da er det snakk om at alle 2005-> skal få denne sperren. Er det derimot en 2004 modell slipper du fartssperren på 80 km/t. RAM SRT-10 er forøvrig en sinnsykt rå og morsomt lastebil å kjøre. Har selv prøvekjørt en slik en og det er en opplevelse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Fatter ikke hvorfor i huleste disse lastebilene står til slike sinnsyke salgspriser her til lands. Nå er jeg usikker på om dette fartsperregreiene på liten lastebil har tredd i kraft, og det gjør det jo uinteresant å importere en sånn bil om det er sånn. Hei, Fartssperrene skal tre i kraft innen 2008 og da er det snakk om at alle 2005-> skal få denne sperren. Er det derimot en 2004 modell slipper du fartssperren på 80 km/t. RAM SRT-10 er forøvrig en sinnsykt rå og morsomt lastebil å kjøre. Har selv prøvekjørt en slik en og det er en opplevelse... Det vil med andre ord bety at det er mulig å importere enn sånn bil og komme under 300.000,- den dag i dag. Da hadde jeg lett tatt meg en tur over dammen. 2 ukers ferie og spare 150.000,- Men nå skal ikke jeg ha noe lastebil da så....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 For eksempel. Selv ville jeg ha registrert den på firma (for de som har/har tilgang), slik at man får igjen blandt annet mva. ved kjøp av slik bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 SRT10´en er vel ikke spesielt rå... Hva mener du egentlig med dette? Ville du heller hatt en F650 enn en Ram? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 T.A.S, Ja, ville jeg også ha gjort. Faren min gjør det slik med bilene sine. Eneste er at det blir noe ekstra avgifter fordi han bruker bilen som er reg. på firma privat i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 T.A.S, Ja, ville jeg også ha gjort. Faren min gjør det slik med bilene sine. Eneste er at det blir noe ekstra avgifter fordi han bruker bilen som er reg. på firma privat i tillegg Til jul 05 hadd jeg tenkt til å kjøpe en SRT-10 til fruen (og som et leketøy til meg) grunnet at bilene skulle øke i verdi. Jeg er sannelig glad for at jeg ikke kjøpte den for jeg ser at de ikke har økt særlig og folk får ikke solgt den. Iallefall. Da jeg var inne på tanken med kjøp hadde jeg tenkt til å ta den på firmaet. Man får ekstra utgifter hvis man bruker den som privat bil. Lager du derfor en kjørebok og en i "bakgrunnen" som kan skrive under på et papir om at du har jobbet for han slipper du unna det og du har samme utgifter som en lastebil som brukes i jobb. Genialt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå